Kirjan julkkarit
Julkaisen toisen runokirjani syksyllä, tahdon järjestää julkkarit.
Auttakaa rakkaat ihmiset, vinkkejä...
Malja, pikku purtavaa... muuta?
Myynkö kirjojani???
Mitä muuta???
Runotar
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Airi hei, ei millään pahalla, mutta sua on pissattu silmään tai ainakin laitettu vaaleanpunaista lasia niiden eteen. Totta kai sulla on sopimus ja ilman muuta ne "kiinnittää" sut, koska olet heille maksava asiakas, mutta kustannussopimuksen kaltaista sopimusta sulla ei ole. On toki mahtavaa, että saat myydä kirjoja kotimaassa ja ulkomailla. Tosin en ymmärrä sen pointtia. Kirjaahan on aina tarkoitus myydä. Kustantamoissa kirjailijan vaan ei tarvitse tehdä sitä myyntiä itse. Hieman, ellen sanoisi merkittävästi eri asema, sanoisin.
Muuten, en löydä sun kakkoskirjalle ISBN-tunnusta. Ovatko hakeneet sellaista? Jos eivät, niin huonompi homma. Tänä vuonna julkaistavien kirjojen jälleenmyyntiostosopimukset kun on tehty jo keväällä...
Kirjoitat varmasti hienoja runoja, en lainkaan kyseenalaista taitojasi, mutta kirjailija et ole. Olet julkaissut yhden omakustanteen ja julkaisemassa toisen palvelukustanteena. Ne eivät tee sinusta kirjailijaa.
Hei vaan, toinen kirjani on teon alla, julkaisu myöhemmin syksyllä. Ekaa kirjaa myin itse aika mukavasti, on monissa kirjastoissa yms.
Täällä on tosi vireä keskustelu... en kai ole itseäni kirjailijaksi kehunutkaan. Olen enemmänkin tahtonut runoistani kivoja kirjoja
Kukaan ei myöskään ole 'pissinyt silmään', tiedän mitä teen, outo ilmaisu sinulta... enkä ymmärrä miksi kirjoitat väheksyvään sävyyn. Olet kai itse julkaissut paljon kirjoja... olet siis 'oikea kirjailija'???
Kysyin vinkkejä julkkareihin... tästäkin saatiin ilkeilyn aihe. Onneksi osaan jättää tyhmät viestit arvoonsa.
Runotar
Kiitos kaikille kannustavista viesteistä, tyhmistä en jaksa välittää😉
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo palvelukonsepti sellainen, että kirjan saatavillaolosta joutuu maksamaan vuodessa tietyn summan, vaikka painattaminen on kysynnän mukaan?
Joskus huvikseni katsoin noita sopimuksia ja sieltähän se tulonmuodostuslogiikka muodostui. Eivät tuollaiset firmat elä pyhällä hengellä, sillä omakustannekirjojen myynti on lähes olematonta. Kirjoittajalta se rahastetaan tavalla tai toisella.
Sinänsä minusta se ei ole ollenkaan paha, jos tietyn ajan maksaisi oman kirjan saatavillaolosta, mutta tuossa näkemässäni sopimuksessa se aika oli määräämätön! Aika hurjaa.
Kaikki sopimusasiat tietysti ovat neuvoteltavissa ja se kannattaa. Omakustannekirjailijoilla vain ei ketään jolta kysyä neuvoa eikä esikoiskirjailijoillakaan yleensä. Silloin voidaan markkinoida vaikkapa nettikaupassa saatavilla olemista tai ISBN-koodia suurena etuna.
Aika usein palvelukustanne toimii niin, että kirjailija sitoutuu ostanaan tietyn määrän kirjoja, ennenkuin menee painoon. Määrästä riippuen laskutus, kun rahat tilillä, kirja menee painoon. On myytävissä netissä ym ja kirjailija voi itse ostaa lisää omia kirjojaan halutessaan. Usein menee tarjolle myös kirjakauppoihin, kirjastoon ym.
Kirjailijan oma tilausmäärä alkaa ehkä 0-25 yms, riippuu kustantajasta.
Tämmöinen kokemus minulla on, 2kirjaa tehnyt
Runotar täällä
Hupsusti on kirjoituksia äärestä laitaan. En kutsu itseäni kirjailijaksi, halusin vain ystävieni kanssa hauskan illan liittyen runokirjani julkkariin. Ei mitään somea, lehdistöä yms
Näihin kaipasin vinkkejä/ideoita
Äsken sain vinkin, et meidän porukan vois jatkoille kuljettaa kyläkuppilaan traktorin peräkärryllä... säävaraus
Voisiko näitä eriäviä mielipiteitä esittäneet selventää...
Ne keillä selkeitä mielipiteitä, ok
Ihmettelen näitä outoja mielipiteitä... mitä hyödyttää olla ilkeä?
En vaan ymmärrä
Vierailija kirjoitti:
Voisiko näitä eriäviä mielipiteitä esittäneet selventää...
Ne keillä selkeitä mielipiteitä, ok
No sepä juuri ihmetyttää näissä, onko omaa mielipidettä runoista... miksi kirjoitetaan rumasti?
En ihan ymmärrä miksi sain niin outoja kirjoituksia...
Kiitos kivoille
Runorar
Sovin just yksityiskohtia
julkkaritilaisuuteeni
Kyytiä yms
Alkaa olla ok
Kiitos teille symppiksille
Vielä kiitän asiallisia kommentteja, en ymmärrä missä minua olis ' pissitty linssiin' tai muutoin johdetettu harhaan...
Luin sopimukset, sitouduin niihin
Kaikki on ok
Runotar
Onko kellään kokemusta palvelukustanteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Airi hei, ei millään pahalla, mutta sua on pissattu silmään tai ainakin laitettu vaaleanpunaista lasia niiden eteen. Totta kai sulla on sopimus ja ilman muuta ne "kiinnittää" sut, koska olet heille maksava asiakas, mutta kustannussopimuksen kaltaista sopimusta sulla ei ole. On toki mahtavaa, että saat myydä kirjoja kotimaassa ja ulkomailla. Tosin en ymmärrä sen pointtia. Kirjaahan on aina tarkoitus myydä. Kustantamoissa kirjailijan vaan ei tarvitse tehdä sitä myyntiä itse. Hieman, ellen sanoisi merkittävästi eri asema, sanoisin.
Muuten, en löydä sun kakkoskirjalle ISBN-tunnusta. Ovatko hakeneet sellaista? Jos eivät, niin huonompi homma. Tänä vuonna julkaistavien kirjojen jälleenmyyntiostosopimukset kun on tehty jo keväällä...
Kirjoitat varmasti hienoja runoja, en lainkaan kyseenalaista taitojasi, mutta kirjailija et ole. Olet julkaissut yhden omakustanteen ja julkaisemassa toisen palvelu
Runokirjaasi ei ole kuin viidessä yliopistojen kirjastossa, joissa voi neljässä lukea paikanpäällä. Yhdestä saa lainalle. Yksi kappale on varastokirjastossa.
Julkisissä kirjastoissa kirjaa ei ole. Nykyisin omakustanteita/puolikustanteita ei juurikaan hankita kirjastoihin. Näiden laatu ei ole kovin korkeatasoista ja kysyntä huonoa. Ensimmiswn kirjasi ilmestymisestä on pian 20 vuotta, joten aikakin on tehnyt tehtävänsä. Mikäli kirjalla olisi ollut lainaajia, se löytyisi edelleen kirjastostta. Ellei sitten olisi poistettu huonokuntoisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat varmasti hienoja runoja, en lainkaan kyseenalaista taitojasi, mutta kirjailija et ole. Olet julkaissut
Kommenttisi tottako? Perustuen mihin?
Olen eri mieltä monessakin asiassa...
Vierailija kirjoitti:
Vasullinen makaronilaatikkoa ja raikkaita voileipiä.
Puppa juhlapuhujaksi
Vitsailutkin ymmärrän, ilkeilyä en!!!
Aloitin ketjun ihan hyvin aikein, odotin kivoja ideoita, kannustustakin yms
Saan tuutin täydeltä vähättelyä😠
Onneksi on kuitenkin myös mukavia viestejä😉
Runotar
Ehtisikö joku Vantaalta tehdä mulle Munsalan kansallispuvun julkkareihin? Hah😉
Hei minulta myös: mikä ero on omakustanteella ja palvelukustanteella?
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitat varmasti hienoja runoja, en lainkaan kyseenalaista taitojasi, mutta kirjailija et ole. Olet julkaissut yhden omakustanteen ja julkaisemassa toisen palvelukustanteena. Ne eivät tee sinusta kirjailijaa.
Ap kertoi alussa jo, että toinen kirja tulee vasta syksyllä... tarkkuutta lukemiseen, vaikka omasta mielestäsi oletkin 'asiantuntija'!
Painoluvan annan ehkä ensi kuun lopulla, siihen asti on aikaa tehdä viime hetken muutoksia. Kannen kuvan ja takakannen suunnittelen itse...
Huh, useamman vuoden urakka alkaa olla 'kirjoissa ja kansissa'
Runotar
Hämmentävää miten huono kirjoitustaito tämän ketjun kirjailijoilla on. Viestestä kieltämättä huomaa, että itse tehdään, kuten ilmaisit ja ollaan "palvelukustanne tai omakustanne kirjailijoita" 😂
T: "Taiteilijankateutta"
Ps. löydä kirjoitusvirheet