Lapsettomuus on luonnotonta ja itsekästä
Oman lapsen hankkiminen on suuri ja paljon tärkeämpi asia kuin nykynaiset ymmärtävät. Katumus lapsen puutteesta tulee 100% varmasti yksinäisyyden iskiessä viimeistään vanhana. Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään.
Hulluja on ne ihmiset jotka jättävät kokematta tärkeimmän suhteen elämässään ja kärsivät yksinäisyydestä lapsivihan takia.
Mummoiässä viinin lipittely voi tuntua tyhjältä kun muilla on jälkikasvua ja lastenlapsia.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Miehen on hankala "hankkia lapsia". Etenkään yksin.
Jotkut miehet onnistuvat hankkimaan useitakin lapsia eri naisten kanssa eikä heidän edes tarvitse huolehtia niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei todellakaan tule tehdä sen takia että pelkää yksinäisyyttä vanhana!!
Kukaan ei tee niin. Lapsia hankitaan koska se on luonnollista ja hauskaa.
Eläimet tekee lapsia vain koska niilla ei ole käytössä ehkäisyä. Jos olisi niin eivät tekisi lainkaan yhtä paljon. Onneksi ihmisillä on ehkäisy.
Ehkäisy on luonnotonta. Hyväksyn sen kuitenkin koska lasten hankkiminen koko elämänsä ajan ei ole tarpeen.
Jotkut ihmiset elää koko elämänsä yksin/yksinäisenä... Ap ei tiedä mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tee niin. Lapsia hankitaan koska se on luonnollista ja hauskaa.
Eläimet tekee lapsia vain koska niilla ei ole käytössä ehkäisyä. Jos olisi niin eivät tekisi lainkaan yhtä paljon. Onneksi ihmisillä on ehkäisy.
Ehkäisy on luonnotonta. Hyväksyn sen kuitenkin koska lasten hankkiminen koko elämänsä ajan ei ole tarpeen.
Niin mutta jos eläimillä olisi se käytössä ja jos olisivat fiksuja niin kuin me niin hekin käyttäisi ehkäisyä
Vierailija kirjoitti:
Köyhissä maissa, joissa on heikko sosiaaliturva, tehdään vielä lapsia vanhuuden turvaksi.
Ap:lla vakaviakin traumoja ja tämän saman spämmäys ainoa keksimänsä keino millä projisoida sitä traumaansa? Vai kenties Ylilaudalta Jonne kuvitellut keksineensä pyörän uudelleen?
Vierailija kirjoitti:
bro, mä en voi saada lapsia, enkä niitä haluiskaan. uliuli, pelle!
Mielesi voi muuttua.
No anteeksi siitä ettei kukaan koskaan halunnut kanssani lapsia..... tosi itsekästä minulta.
"Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään."
AP ja miten selität kaikki ne naiset, jotka eivät ole kokeneet pyytetöntä tai muutakaan rakkautta lapseensa missään vaiheessa"? Esim. oma äititini pahoinpiteli minua ensimmäisen kerran jo kun olin alle vuoden ikäinen vauva, lisäksi hän jätti minut jopa koko päiväksi yksin kotiin. Toivon todella, että hän ei olisi tullut koskaan äidiksi, paljon pahaa olisi jäänyt maailmasta pois. Hän muuten kuoli ihan yksin muutama vuosi sitten vaikka oli synnyttänyt kolme lasta, yhdellekkään heistä hän ei ollut koskaan edes perustasolla äiti.
Taas tämä sama copypaste jankkaus on täällä. Miksi et ole lastesi kanssa vaan jankutat palstalla?
Pershedelmän pykääminen se vasta itsekästä onkin.
Mikä pyyteetön rakkaus? Äitini jätti minut ja isäni kun olin 2v koska ei vaan kiinnostanut lapsiperhearki.
Vierailija kirjoitti:
"Siinä on kyseessä elämän tärkeimmän ihmissuhteen kokemisesta, olemalla vanhempi omalle lapselleen. Se on rakkautta ilman ehtoja ja yhteisen elämän kokemusta.
Omassa lapsessa on parasta se pyyteetön rakkaus lapseen. Oman lapsen elämää haluaa auttaa ja kokea yhdessä. Suhde lapseen on usein koko elämän mittainen eikä sitä korvaa suhde koiraan tai poikaystävään."
AP ja miten selität kaikki ne naiset, jotka eivät ole kokeneet pyytetöntä tai muutakaan rakkautta lapseensa missään vaiheessa"? Esim. oma äititini pahoinpiteli minua ensimmäisen kerran jo kun olin alle vuoden ikäinen vauva, lisäksi hän jätti minut jopa koko päiväksi yksin kotiin. Toivon todella, että hän ei olisi tullut koskaan äidiksi, paljon pahaa olisi jäänyt maailmasta pois. Hän muuten kuoli ihan yksin muutama vuosi sitten vaikka oli synnyttänyt kolme lasta, yhdellekkään heistä hän ei ollut koskaan edes perustasolla äiti.
Ei ne osaa tuota perustella.. Sanovat vain, että mieti jos et olisi nyt olemassa... :D mutta ethän sä tietäisi jos et olisi edes syntynyt, että olisitko olemassa... XD
https://www.vauva.fi/keskustelu/5659828/8-vuotias-dominoi-muiden-younta…
Siinäpä ketju, josta löytyy paljon esimerkkejä pyytettömästä rakkaudesta.
Lapsettomana on varaa ja aikaa downshiftata. M39 lääkäri
Vanhempieni lapsena täytyy sanoa, että juu, pienenä rakkauteni heitä kohtaan oli pyyteetöntä, mutta he eivät ansainneet sitä. Jos olisivat olleet vastuullisia, niin eivät olisi ikinä hankkineet lapsia. Ja juu, suhde lapseen on elinikäinen, mutta minulle isäni on kuollut - siinähän uhriutuu ja miettii miksi en ole yhteydessä kun ei näe miten väkivaltainen p4skiainen on. Tosin se suhde meidän välillä oli ennen välirikkoakin sellainen että minä olin arvoton ja minusta oli hyötyä vain silloin kun sai esittää muille hyvää perheenisää. Joten kaiken tämän jälkeen olen päättänyt että minä olen se meidän perheen vastuullinen, joka ei sitä jälkikasvua hanki.
Mites muuten sun elämässä pyyhkii, ei taida olla kovin onnellinen kun kerkeät muiden elämiä ruotia noin kovasti ja pyöritellä toisten lastenhankintoja. Kielii kyllä todella voimakkaasta pahoinvoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla vakaviakin traumoja ja tämän saman spämmäys ainoa keksimänsä keino millä projisoida sitä traumaansa? Vai kenties Ylilaudalta Jonne kuvitellut keksineensä pyörän uudelleen?
Ap on yksinäinen ja haluaa jonkinlaista ihmiskontaktia. Harmi että on niin hapanta tekstiä ettei empatiaa riitä hänelle.
Tajuatko valopää yhtään miten kirjotuksesi voi loukata tahattomasti lapsettomia?
Et. Koska olet itse tässä se itsekäs.
Itse olen vapaaehtoisesti lapseton, voin silti yrittää ymmärtää muita -paitsi sinua, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on yksinäinen ja haluaa jonkinlaista ihmiskontaktia. Harmi että on niin hapanta tekstiä ettei empatiaa riitä hänelle.
Siltä vaikuttaa. Tuon tasoisella tekstillään ei sitä kuitenkaan keneltäkään saa. Ei vaan taida ymmärtää sitä itse omalta pahoinvoinniltaan.
Paaskat itsekäästi hoitajan vanhuuden päivillesi pyöräytit vaan