Olisiko vinkkejä kylmistä ruuista
Helteillä ei tee mieli lämmintä ruokaa. Viime päivinä olen syönyt kurkkukanaa ja kinkkulasinuudelisalaattia. Syön talvisin lähes jokainen arkipäivä kreikkalaista salaattia jonkun lisukkeen kanssa, joten välttelen sitä nyt lomalla.
Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.
Kommentit (19)
Gazpacho.
Kylmät pasta/riisisalaatit.
Kylmä kurkkukeitto, kylmä avokaadokeitto, kylmä minttu-hernekeitto, kaikki salaatit.
Jäinen lenkki pakastimesta. Kärsi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jäinen lenkki pakastimesta. Kärsi sitä.
Ja järsi.
Raakaa porkkanaa ja purkista tonnikalaa.
Ihan kaikki ruokaisat salaatit. Katkarapu/savulohi/savusiika/kinkku/mozzarella, avocado tms. ja pastaa. Sitten kurkkua, tomaattia, herneitä, yrttejä yms. mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikki ruokaisat salaatit. Katkarapu/savulohi/savusiika/kinkku/mozzarella, avocado tms. ja pastaa. Sitten kurkkua, tomaattia, herneitä, yrttejä yms. mukaan.
Lisäksi teen paljon smoothieita helteillä. Niistäkin saa täyttäviä ja monipuolisia. Voi heittää vaikka pähkinöitä ja siemeniä sekaan.
Menet yöllä jonkun mansikkamaalle ja syöt kyykkysilteen vatsan täyteen (ja täytät myös vasun).
Mä oon paljonkin aikoinaan tehnyt niin. Harvoin enää.
Salaatti fetan ja makaronin/riisin kanssa on kova näillä helteillä. Ei pizzaa viitsi näillä keleillä tehdä, vaikka sekin toki maistuisi! Perunasalaattia olen tehnyt myös! Kananmunia jos illalla keittelee kattilallisen, niin niitä voi sitten mussutella viikon mittaan myös.
Syöt pakasteesta suoraan niin kuin Uuno Turhapuro.
wrapit on hyvä lämpöisen ruoka.
erilaiset tapakset.
tsatsikileipäset samoin muut kylmät tahnat leipien päällä
https://www.vauva.fi/keskustelu/4710090/helppoja-helleruokia-aikuisille…
Miksi ei voi laittaa samaan ketjuun vaan on aina tehtävä uusi?
Riisiä keitetään ja jäähdytetään, tonnikalaa, kurkkua, sekaisin keskenään.
Raikkaat voileivät, esim. makkara+kurkku, kurkku+juusto, jääkappiin valmiiksi!
Yritetäänpäs uudelleen, jos palstan iltavuorolaisilla olisi ideoita.