En ymmärrä miten joku suostuu meidän lähikaupan kassalle. 1 kassa, 3 itsepalvelua, veikkaus ynnä muut
Miten pystyy hoitamaan niin montaa asiaa samanaikaisesti? Valvomaan itsepalvelukassoja, palvelemaan omaa asiakasta. Hoitamaan veikkausta ja varmaan montaa muutakin palvelua.
Eikö monen asian yhtäaikainen hoitaminen altista virheille ja väsytä? Ja sitten jos virhe tulee niin sekin vaikuttaa työssä jaksamiseen.
Kommentit (62)
Onhan se kuormittavaa. Siihen päälle vielä vaativia asiakkaita ja työkavereiden neuvominen (erityisesti näin kesäaikaan, kun paljon uusia perehdytettäviä) Mutta jotain on palkkansa eteen tehtävä.
Eihän se ihmiskassa millään oikeasti pysty valvomaan niitä itsepalvelukassoja riittävällä tasolla, jos itsellä on asiakas (huomio jakaantuu).
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ihmiskassa millään oikeasti pysty valvomaan niitä itsepalvelukassoja riittävällä tasolla, jos itsellä on asiakas (huomio jakaantuu).
Jatkuvasti joku asiakas kysyy että Mites näiden alkoholituotteiden kanssa ja tässä oli tämä aletarra ja skannasin saman tuotteen kahdesti
Niin. Samanlaistahan se on monessa muussakin lähikaupassa, ei sinun lähikauppasi ole asiassa ainutlaatuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ihmiskassa millään oikeasti pysty valvomaan niitä itsepalvelukassoja riittävällä tasolla, jos itsellä on asiakas (huomio jakaantuu).
Jatkuvasti joku asiakas kysyy että Mites näiden alkoholituotteiden kanssa ja tässä oli tämä aletarra ja skannasin saman tuotteen kahdesti
Juu. Tai sitten painaa sitä pyydä myyjä painiketta ja jurottaa kuulokkeet päässä siinä koneen edessä selin sinne palvelukassalle. Siinä sitten koitat huutaa pleksin takaa, että mihinkä mahdollisesti tarttisit apua, kun minä olen se, ketä kutsuit paikalle, mutta en pääse oman jononi takia tulemaan paikalle... Sitten annetaan p*skaa palautetta, kun ei saa apua.
Parasta.
Ei ehdi miettiä töissä ollessa muuta, ja illalla nukahtaa saman tien, kun pää osuu tyynyyn.
Ehkä asiakkaita ei käy jatkuvana virtana, jos yhdellä kassalla pärjää. Useinhan ruuhkat ajoittuvat esimerkiksi siihen, kun alkoholin myyntiaika loppuu ja muuten kaupassa saattaa olla tuntikaupalla autiota.
Vierailija kirjoitti:
Parasta.
Ei ehdi miettiä töissä ollessa muuta, ja illalla nukahtaa saman tien, kun pää osuu tyynyyn.
Tämä on kyllä totta, aika kuluu ihan todella nopeasti. Olis kyllä aika kamalaa, jos kyttäis vaan kelloa ja pyörittelis tuntikaudet peukaloita.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miten joku myyjä ehtii kuselle, kun on yksin siinä kaupassa. Tavaran vastaanotto ja hyllytys on siinä vielä näiden palvelupisteiden ohella. Vuoronvaihdon aikaan 2 tunnin limitys, muuten koko työvuoro yksin.
Hyllytystä varten kaupoissa on yleensä aamuisin useampi työntekijä.
Onhan sitten vielä jumittavat pakettiautomatit, jos ei muita postipalveluja ole, paistopisteestää huolehteminen, kahvinkeittimen tarkkailu ja huolto ja asiakkaiden käytönohjaus, hyllyts ja satunnaiset siivouskeikat kun tavaroita hajoaa käytäville plus tietty normaali imurointi, jos siivoojaa ei ole palkattu. Samalla tietenkin påitää toimia järjestyksenvalvojana ja terapeuttina asiakkaille. Palkassa työn vaatimukset eivät tietenkään näy.
Tätä tuskin päättää se kaupan kassa. Vain yrittäjä näin tekee vähentääkseen henkilökuntaa minimiin, että saa suurempaa voittoa.
No eipä tuo nyt kovin monimutkaista ole. Paljon kuormittavampiakin töitä on olemassa. Nopeana esimerkkinä vaikka päiväkodin työntekijä, jolla on 20-30 ympäriinsä riekkuvaa lasta valvottavana.
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuo nyt kovin monimutkaista ole. Paljon kuormittavampiakin töitä on olemassa. Nopeana esimerkkinä vaikka päiväkodin työntekijä, jolla on 20-30 ympäriinsä riekkuvaa lasta valvottavana.
Ootko kokeillut?
Voivoivoi ja valivalivali. Pitäisiköhän ap:n kokeilla joskus myös työssäkäyntiä ettei tarvitse tyytyä pelkkään kentän reunalta päivittelyyn?
Yksi asia kerrallaan. Ensin käsitellään ostokset, sitten mahdolliset Veikkaus-asiat. Ei niitä edes voi tehdä samaan aikaan, kun järjestelmä ei pysty käsittelemään kuin yhden asian kerrallaan. Itsepalvelukassan valvonta ei vaadi muuta kuin sen, että välillä vilkaisee, miten homma siellä sujuu. Jos asiakkaalla on siellä ongelma, hän odottaa sen aikaa, että saa ihmiskassalla tilanteen käytyä. Ei kassa voi palvella kuin yhtä asiakasta kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuo nyt kovin monimutkaista ole. Paljon kuormittavampiakin töitä on olemassa. Nopeana esimerkkinä vaikka päiväkodin työntekijä, jolla on 20-30 ympäriinsä riekkuvaa lasta valvottavana.
Ootko kokeillut?
Kyllä. Sekä kassalla että päiväkodissa on tullut oltua. Kassatyö oli melkein lomaa päiväkotiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miten joku myyjä ehtii kuselle, kun on yksin siinä kaupassa. Tavaran vastaanotto ja hyllytys on siinä vielä näiden palvelupisteiden ohella. Vuoronvaihdon aikaan 2 tunnin limitys, muuten koko työvuoro yksin.
Hyllytystä varten kaupoissa on yleensä aamuisin useampi työntekijä.
Mun lähikaupassa rahtari tulee 9:30 aikaan ja heti perään kalja-auto. Hyllytys on vuoronvaihdon aikaan klo 14. En tiedä miten pelaavat paksteiden kanssa.
No voi kuule kun jonkun on pakko tehdä duunia. Onkos tullut mieleen koskaan?
Minä en ymmärrä miten joku myyjä ehtii kuselle, kun on yksin siinä kaupassa. Tavaran vastaanotto ja hyllytys on siinä vielä näiden palvelupisteiden ohella. Vuoronvaihdon aikaan 2 tunnin limitys, muuten koko työvuoro yksin.