Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten joku suostuu meidän lähikaupan kassalle. 1 kassa, 3 itsepalvelua, veikkaus ynnä muut

Vierailija
25.07.2024 |

Miten pystyy hoitamaan niin montaa asiaa samanaikaisesti? Valvomaan itsepalvelukassoja, palvelemaan omaa asiakasta. Hoitamaan veikkausta ja varmaan montaa muutakin palvelua.

Eikö monen asian yhtäaikainen hoitaminen altista virheille ja väsytä? Ja sitten jos virhe tulee niin sekin vaikuttaa työssä jaksamiseen.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomeri-aikana olisi ollut kymmenen ihmistä töissä.Ja veikkaus tarkoitti lottoa,ei muuta;postin hoiti Posti ...

Vierailija
22/62 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kioskilla yksi ihminen on posti, matkahuolto, veikkaus,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyin vastauksista että työntekijät tykkäävät tuosta

Vierailija
24/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikaupan kassoista on tullut kyllä niin harvinaisia. Voisin melkein satavarmuudella sanoa, että jos nyt astelen alepaan niin ei siinä kassalla ole ketään. Itsepalvelukassa ei onnistu, koska ostan aina röökiä. Sitten lähdet kiertämään koko myymälää läpi, että missä kassaneiti tällä kertaa suhtaa. Niiiiin raivostuttavaa!!

Vierailija
25/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ihmiskassa millään oikeasti pysty valvomaan niitä itsepalvelukassoja riittävällä tasolla, jos itsellä on asiakas (huomio jakaantuu).

Jatkuvasti joku asiakas kysyy että Mites näiden alkoholituotteiden kanssa ja tässä oli tämä aletarra ja skannasin saman tuotteen kahdesti 

Juu. Tai sitten painaa sitä pyydä myyjä painiketta ja jurottaa kuulokkeet päässä siinä koneen edessä selin sinne palvelukassalle. Siinä sitten koitat huutaa pleksin takaa, että mihinkä mahdollisesti tarttisit apua, kun minä olen se, ketä kutsuit paikalle, mutta en pääse oman jononi takia tulemaan paikalle... Sitten annetaan p*skaa palautetta, kun ei saa apua.

Sinä olet siellä töissä. ei asiakas!

Vierailija
26/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähikaupan kassoista on tullut kyllä niin harvinaisia. Voisin melkein satavarmuudella sanoa, että jos nyt astelen alepaan niin ei siinä kassalla ole ketään. Itsepalvelukassa ei onnistu, koska ostan aina röökiä. Sitten lähdet kiertämään koko myymälää läpi, että missä kassaneiti tällä kertaa suhtaa. Niiiiin raivostuttavaa!!

Meidän lähikaupassa on onneksi kello siinä kassalla mitä voi kilauttaa, niin kassa tulee paikalle. 

Vierailija
27/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartiota sitä vastoin tuntuu olevan nyt ihan hirveästi lähikaupoissa. Varmaan siksi, että ihmiset pöllii tuotteita itsepalvelukassan takia. Olen vain miettinyt, että oliskohan se fiksumpaa palkata niitä kassahenkilöitä lisää, eikä lisätä vartiointia. Ehkä mä en vaan ymmärrä jotain pointtia.

Vierailija
28/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä tuskin päättää se kaupan kassa. Vain yrittäjä näin tekee vähentääkseen henkilökuntaa minimiin, että saa suurempaa voittoa. 

Meillä oli ennen vartija kassan lisäksi. Nyt tämä vartija toimii kassana. En käsitä, miten se siitä kassalta ehtii juosta kiinni myyymälävarkaita, kun rahastaa muita asiakkaita. 

Vierailija
29/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähikaupassa on onneksi kello siinä kassalla mitä voi kilauttaa, niin kassa tulee paikalle. 

Onhan näitä, mutta arvaat varmaan että kun ne kassatytöt pakkaa jotain jugurtteja toisella puolella kauppaa niin ei ne mitään kelloja kuule.

Vierailija
30/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, onkohan tässä kyse meidän kylän S-marketista, niin hyvin täsmää. Juu eipä se herkkua ole, mietin irtisanoutumista harva se päivä. Turhauttavinta on se kun osa asiakkaista ei edes ymmärrä, miten monesta suunnasta kuormitettuja myyjät ovat. Saatetaan olla naama nurinpäin ihan niinkuin ne jonot olisivat sen 12,5 euron tuntipalkalla kitkuttavan myyjän syytä. Terv. kassa

Vierailija
31/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ihmiskassa millään oikeasti pysty valvomaan niitä itsepalvelukassoja riittävällä tasolla, jos itsellä on asiakas (huomio jakaantuu).

Jatkuvasti joku asiakas kysyy että Mites näiden alkoholituotteiden kanssa ja tässä oli tämä aletarra ja skannasin saman tuotteen kahdesti 

Juu. Tai sitten painaa sitä pyydä myyjä painiketta ja jurottaa kuulokkeet päässä siinä koneen edessä selin sinne palvelukassalle. Siinä sitten koitat huutaa pleksin takaa, että mihinkä mahdollisesti tarttisit apua, kun minä olen se, ketä kutsuit paikalle, mutta en pääse oman jononi takia tulemaan paikalle... Sitten annetaan p*skaa palautetta, kun ei saa apua.

Sinä olet siellä töissä. ei asiakas!

Niinpä niin. Tuo sun asenne on niin perseestä.

Vierailija
32/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä asiakkaita ei käy jatkuvana virtana, jos yhdellä kassalla pärjää. Useinhan ruuhkat ajoittuvat esimerkiksi siihen, kun alkoholin myyntiaika loppuu ja muuten kaupassa saattaa olla tuntikaupalla autiota.

Haluaisin tietää, missä lähikaupassa on *tuntikaupalla* autioita mihinkään kellonaikaan. Meillä on tuppukylän marketissa kaikkina kellonaikoina vain yksi kassa, aikaisin aamulla ei lähtökohtaisesti sitäkään, ja toinen kassa avataan vain hetkittäin jonon purkuun pahimmissa ruuhkissa. Siihen yhdelle kassalle paukkaa asiakasta ihan koko ajan. Hyvässä lykyssä ehdit sillon tällöin viedä koreja takaisin eteiseen ja takaisin tullessa siinä onkin jo joku naama norsunvitulla kun joutui odottamaan ainakin 20 sekuntia. 

Vierailija
33/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miten joku myyjä ehtii kuselle, kun on yksin siinä kaupassa. Tavaran vastaanotto ja hyllytys on siinä vielä näiden palvelupisteiden ohella. Vuoronvaihdon aikaan 2 tunnin limitys, muuten koko työvuoro yksin.

Ei vessaan pääsekään kun on yksin vuorossa. Eikä voi myöskään syödä ja juoda ei oikeastaan edes kannata, koska sinne kuselle ei pääse. 

Vierailija
34/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin pienemmissä erikoisliikkeissä on yleensä yksi ainoa myyjä koko aukioloajan esim klo 10-19 ja monessakaan paikassa ei saa laittaa myymälää kiinni edes hetkeksi eli siinä sitten yrittää syödä salaa tiskin takana (siinä siis ei saisi syödä / juoda, mutta takahuoneeseenkaan ei saa mennä jos on yksin vuorossa eli vessassa käyminenkin on aika hankalaa).

Tuo työ on aivan hanurista.

Vierailija
35/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, onkohan tässä kyse meidän kylän S-marketista, niin hyvin täsmää. Juu eipä se herkkua ole, mietin irtisanoutumista harva se päivä. Turhauttavinta on se kun osa asiakkaista ei edes ymmärrä, miten monesta suunnasta kuormitettuja myyjät ovat. Saatetaan olla naama nurinpäin ihan niinkuin ne jonot olisivat sen 12,5 euron tuntipalkalla kitkuttavan myyjän syytä. Terv. kassa

Tää on joo hauskaa. Asiakkaat kettuilee, että jaksoit sitten tauolta tulla kassalle, tai ei kai sun nyt ihan oikeasti tartte mennä tauolle just nyt, kun minä haluaisin maksaa ostokseni. (Ei en tullut tauolta, vaan keskeytin varsinaisen työni purkaakseni kassajonoja, kun me tehdään täällä montaa työtä yhtä aikaa ja päällekkäin. Enkä ole tänään ehtinyt tauolle 5 tuntiin, joten älä viitsi aukoa päätäsi tauoista.) (Ja kyllä, mun nyt täytyy mennä tauolle, kun suljin jo kassan, ja täällä isossa kaupassa on 20 seuraavaa taukoa odottamassa sen jälkeen, ja jos en nyt mene tauolleni, niin kaikki 20 seuraavaa taukoa kusee. Ja ei en jätä pitämättä taukoani sinun takiasi, koska minun täytyy päästä pissalle. Ja se kaveri siellä hihnan päässä, joka hipsi sinne kassan jo sulkeuduttua, menet vaan ihan kiltisti aukioleville kassoille, tämä meni jo kiinni.) (Ja kyllä tämä kassa on kiinni. Valot ei pala. Hihnan päässä on Suljettu-kyltti. Ja portti on kiinni. Ja minä juuri sanoin sinulle. Kuinka monella eri tavalla se pitää sinulle kertoa?)

Vierailija
36/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta heillä on vaipat kuten Anazonin logistiikkakeskuksissa.

Vierailija
37/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy tässä kehua paikallista S-Marketin kassaa. Niin vaan ihmeesti huomasi kassaltaan, kun mulla tuli tenkkapoo itsepalvelukassalla (joita oli 3 kpl). Huuteli sieltä kassalta mulle ohjeet samalla, kun veteli toisen asiakkaan ostoksia läpi kassasta. Ihan ihmettelin itsekin, miten nopsasti huomasi neuvoa minua.

Vierailija
38/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta heillä on vaipat kuten Anazonin logistiikkakeskuksissa.

Ei tartte olla, kun vaan vedät nestehukalla.

Vierailija
39/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä tuskin päättää se kaupan kassa. Vain yrittäjä näin tekee vähentääkseen henkilökuntaa minimiin, että saa suurempaa voittoa. 

No tämäpä se. Meillä on kaupassa jatkuva alimiehitys, mikä näkyy mm. yleisessä siisteidessä ja hyllypuutteina, mutta silti niitäkin ihmisiä rokotetaan osa-aikaisina, jotka haluaisivat tehdä täysiä tunteja. Itsepalvelukassat ovat työnantajalle säästöä kun on veruke vähentää miehitystä, mutta kassatyöntekijöille se tarkoittaa käytännössä jälleen yhtä samanaikaisesti niskassa olevaa tehtävää, kun pienissä kaupoissa ip-kassoilla ei ole erikseen työntekijää ja siellä on viiden minuutin välein asiakkaalla joku tilanne päällä. Ihan hevonpaskaa tuo vastaus että niiden valvominen menisi näppärästi siinä sivussa kun sulla on oma jono jonnekin peräseinään asti. Sinänsä niiden olemassaolo on hyvä asia, mutta niitä varten pitäisi sitten löytyä myös henkilökuntaa.

Vierailija
40/62 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy tässä kehua paikallista S-Marketin kassaa. Niin vaan ihmeesti huomasi kassaltaan, kun mulla tuli tenkkapoo itsepalvelukassalla (joita oli 3 kpl). Huuteli sieltä kassalta mulle ohjeet samalla, kun veteli toisen asiakkaan ostoksia läpi kassasta. Ihan ihmettelin itsekin, miten nopsasti huomasi neuvoa minua.

Tuo on aivan helvetin epäkohteliasta ja umpisurkeaa asiakaspalvelua sitä normikassalla olevaa asiakasta kohtaan. Se huutelu nimittäin yleensä stoppaa niiden tuotteiden skannauksen kun se kassatyyppi alkaa näppäilemään sitä ip-kassan sivupäätettä siinä kassalla. Lisäksi usein käy niin, ettei se kassa edes tervehdi sitä asiakasta joka on siinä normikassalla, kun se huutelee sinne ip-kassalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän