En ymmärrä miten joku suostuu meidän lähikaupan kassalle. 1 kassa, 3 itsepalvelua, veikkaus ynnä muut
Miten pystyy hoitamaan niin montaa asiaa samanaikaisesti? Valvomaan itsepalvelukassoja, palvelemaan omaa asiakasta. Hoitamaan veikkausta ja varmaan montaa muutakin palvelua.
Eikö monen asian yhtäaikainen hoitaminen altista virheille ja väsytä? Ja sitten jos virhe tulee niin sekin vaikuttaa työssä jaksamiseen.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ihmiskassa millään oikeasti pysty valvomaan niitä itsepalvelukassoja riittävällä tasolla, jos itsellä on asiakas (huomio jakaantuu).
Täytyy tässä kehua paikallista S-Marketin kassaa. Niin vaan ihmeesti huomasi kassaltaan, kun mulla tuli tenkkapoo itsepalvelukassalla (joita oli 3 kpl). Huuteli sieltä kassalta mulle ohjeet samalla, kun veteli toisen asiakkaan ostoksia läpi kassasta. Ihan ihmettelin itsekin, miten nopsasti huomasi neuvoa minua.
Tuo on aivan helvetin epäkohteliasta ja umpisurkeaa asiakaspalvelua sitä normikassalla olevaa asiakasta kohtaan. Se huutelu nimittäin yleensä stoppaa niiden tuotteiden skannauksen kun se kassatyyppi alkaa näppäilemään sitä ip-kassan sivupäätettä siinä kassalla. Lisäksi usein käy niin, ettei se kassa edes ter
Niin siis tämähän on tasan tarkkaan työnantajan syytä, ei sen kassan jonka pitäisi käytännössä revetä kahdeksi työntekijäksi.
Vierailija kirjoitti:
Aivan älytön koko tämä yhtälö, että kaupoista(kin) vähennetään jatkuvasti henkilökuntaa milloin milläkin verukkeella ja sitten vingutaan miksei suomalaiset mene töihin.
Täällä ei ole pulaa työvoimasta vaan ainoastaan palkanmaksuhalukkuudesta.
Toisekseen tuon kassatyönkin houkuttelevuus kasvaisi ihan sillä, että siellä olisi riittävästi henkilökuntaa vuoroissa eikä siinä tarvitsisi koko aikaa yrittää tehdä vähintään kolmea hommaa päällekkäin.
Ja sitten vielä vaaditaan että tuota työtä tekevän pitäisi olla jokin positiivinen ja energinen superasiakaspalvelija jolla ei hymy hyydy missään tilanteessa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se ihmiskassa millään oikeasti pysty valvomaan niitä itsepalvelukassoja riittävällä tasolla, jos itsellä on asiakas (huomio jakaantuu).
Täytyy tässä kehua paikallista S-Marketin kassaa. Niin vaan ihmeesti huomasi kassaltaan, kun mulla tuli tenkkapoo itsepalvelukassalla (joita oli 3 kpl). Huuteli sieltä kassalta mulle ohjeet samalla, kun veteli toisen asiakkaan ostoksia läpi kassasta. Ihan ihmettelin itsekin, miten nopsasti huomasi neuvoa minua.
Tuo on aivan helvetin epäkohteliasta ja umpisurkeaa asiakaspalvelua sitä normikassalla olevaa asiakasta kohtaan. Se huutelu nimittäin yleensä stoppaa niiden tuotteiden skannauksen kun se kassatyyppi alkaa näppäilemään sitä ip-kassan sivupäätettä siinä kassall
Väitettiinkö tuossa jotain muuta? Tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aivan helvetin epäkohteliasta ja umpisurkeaa asiakaspalvelua sitä normikassalla olevaa asiakasta kohtaan. Se huutelu nimittäin yleensä stoppaa niiden tuotteiden skannauksen kun se kassatyyppi alkaa näppäilemään sitä ip-kassan sivupäätettä siinä kassalla. Lisäksi usein käy niin, ettei se kassa edes ter
No löydettiinhän täälläkin lopulta se oikea syyllinen puutteelliseen asiakaskokemukseen: kauppa kassa. Siellä se 12 euron tuntipalkallaan ihan tahallaan aiheuttaa mielipahaa ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan älytön koko tämä yhtälö, että kaupoista(kin) vähennetään jatkuvasti henkilökuntaa milloin milläkin verukkeella ja sitten vingutaan miksei suomalaiset mene töihin.
Toisekseen tuon kassatyönkin houkuttelevuus kasvaisi ihan sillä, että siellä olisi riittävästi henkilökuntaa vuoroissa eikä siinä tarvitsisi koko aikaa yrittää tehdä vähintään kolmea hommaa päällekkäin.
Ja sitten vielä vaaditaan että tuota työtä tekevän pitäisi olla jokin positiivinen ja energinen superasiakaspalvelija jolla ei hymy hyydy missään tilanteessa..
Työnantajat on hupaisia sekä urpoja, koska toisaalta ne haluaisi antaa asiakkaalle jotenkin poikkeuksellisenkin positiivisen ostokokemuksen mutta sitten ne halua pitää vuorossa sellaista miehitystä, jotta edes siihen tavallisen tylsään ja asialliseen asiakaskohtaamiseen olisi minkäänlaisia mahdollisuuksia.
Se pitkin myymälää työstä toiseen säntäilevä myyjä on surkea näky. Samaten se, että se taviskassalla oleva myyjä joutuu juoksentelemaan niille ip-kassoille sekä neuvomaan niillä asioivia huutamalla kurkku suorana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pakko se on se toinenkin asiakas sieltä ip:ltä auttaa jatkamaan. Anna asiallista palautetta kirjallisesti yksikköön, onnistuu esim. ässäkaupoissa s-mobiililla suoraan siitä sun kauppakuitista. Klikkaa sitä "miten onnistuimme tänään" kohtaa ja pääset antamaan palautteen nimellä tai anonyymisti. Tähän ei tule muutosta, jos ei asiakkaat tee selväksi, että on huonoa palvelua. Jos manaat vain mielessäsi ja pahimmassa tapauksessa kiukuttelet sille syyttömälle myyjälle, tämä ongelma ei tule poistumaan, koska ilman palautetta päälliköt kuvittelevat asioiden olevan hyvin.
Lopetin lähikaupassa käymisen kun alkoi kauppiaan toiminta ahdistamaan.Yläaste ikäisiä ilmaiseksi hyllyttämässä ja yksi täysikäinen kassalla/hyllyttämässä ja aina pitkä jono kiitos postipakettien ja veikkauksen.Tuli vain niin huono olo kun katsoi tuota toimintaa,että päätin lopettaa asioinnin.Onneksi on kolme muuta lähikauppaa mistä valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aivan helvetin epäkohteliasta ja umpisurkeaa asiakaspalvelua sitä normikassalla olevaa asiakasta kohtaan. Se huutelu nimittäin yleensä stoppaa niiden tuotteiden skannauksen kun se kassatyyppi alkaa näppäilemään sitä ip-kassan sivupäätettä siinä kassall
"No pakko se on se toinenkin asiakas sieltä ip:ltä auttaa jatkamaan. Anna asiallista palautetta kirjallisesti yksikköön, onnistuu esim. ässäkaupoissa s-mobiililla suoraan siitä sun kauppakuitista. Klikkaa sitä "miten onnistuimme tänään" kohtaa ja pääset antamaan palautteen nimellä tai anonyymisti. Tähän ei tule muutosta, jos ei asiakkaat tee selväksi, että on huonoa palvelua. Jos manaat vain mielessäsi ja pahimmassa tapauksessa kiukuttelet sille syyttömälle myyjälle, tämä ongelma ei tule poistumaan, koska ilman palautetta päälliköt kuvittelevat asioiden olevan hyvin."
Toikin on kyllä todella kummallista, miten monet asiakkaat mieluummin kiukuttelee kassalle kuin antaa palautetta virallista reittiä. Kun kyllä minä tietysti periaatteessa voin vuoron päätteeksi sanoa esimiehelle, että jonkun boomerin mielestä meillä on liian pitkät jonot ja huono valikoima, mutta kun se mielipide ei päädy mihinkään kirjallisesti niin tuskinpa se esimies asialle mitään tekee. Joskus joku ukko melkein huusi mulle että miten teiltä on aina hänen tupakkamerkkinsä loppu ja "eikö sitten kannattaisi tilata kerralla enemmän?" Teki mieli sanoa että mitäpä vaikkaat, kuinka suuri vallankäyttäjä minä olen tässä koko toimitusketjussa.
Toi nyt ei kuulosta rakettitieteeltä. Itsellä kun on 3 lasta yksi niistä erityislapsi, niin todellakin pitää keskittyä moneen asiaan yhtä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Toi nyt ei kuulosta rakettitieteeltä. Itsellä kun on 3 lasta yksi niistä erityislapsi, niin todellakin pitää keskittyä moneen asiaan yhtä aikaa.
No tervetuloa vaan kokeilemaan. Kyllä noin erinomainen yksilö varmaan rekrytoidaan heti johonkin näyttämään meille muille, miten homma hoidetaan ripeästi ja aina hymyssä suin, äitiyshän kun tunnetusti pätevöittää ihan kaikkeen tässä maailmassa.
Klassikkotilanne on kun joku tulee ruuhka-aikaan pelaamaan veikkauksen pelejä ja tarkastamaan arpavoittoja ja ostaa niillä voitoilla lisää arpoja. Kun tän tunnistautumissysteemin myötä siinä on niin järjetön määrä työvaiheita. Ja tietysti se lopuksi maksaa kahden kympin ostokset kolikoilla, joita laskeskellaan siinä kaikessa rauhassa. Ja samaan aikaan huomaat että siellä ip-kassalla on joku ollut avun tarpeessa ties kuinka kauan, tuijottaa vaan raivoissaan mutta ei ole saanut kuitenkaan suutaan auki. Tätä tää on nykyään joka paikassa ja huonommaksi vaan menee kun "tehostetaan".
Vierailija kirjoitti:
Klassikkotilanne on kun joku tulee ruuhka-aikaan pelaamaan veikkauksen pelejä ja tarkastamaan arpavoittoja ja ostaa niillä voitoilla lisää arpoja. Kun tän tunnistautumissysteemin myötä siinä on niin järjetön määrä työvaiheita. Ja tietysti se lopuksi maksaa kahden kympin ostokset kolikoilla, joita laskeskellaan siinä kaikessa rauhassa. Ja samaan aikaan huomaat että siellä ip-kassalla on joku ollut avun tarpeessa ties kuinka kauan, tuijottaa vaan raivoissaan mutta ei ole saanut kuitenkaan suutaan auki. Tätä tää on nykyään joka paikassa ja huonommaksi vaan menee kun "tehostetaan".
Just näin
Luuletko oikeasti, että se ihmiskassa jotenkin valvoo niitä itsepalvelukassoja? Olen itse kassalla ja voin suoraan sanoa, että sillä palkalla ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä asiakkaat niillä itsepalvelukassoilla tekevät. Viekööt vaikka koko kaupan mukanaan.
Se on muuten jännä, että Prismassa voidaan toljottaa tylsistyneenä metrejä pitkässä jonossa ilman minkäänlaista napinaa. Mutta autas, jos siinä pikkumarketissa tai erikoisliikkeessä on kaksi ihmistä ennen sua, niin johan sillä "jonon" viimeisellä otsasuoni poksahtaa, kun kestää niin kauan!
En myöskään ymmärrä tuota yhtä kommentoijaa täällä, jonka sieluun sattuu, jos kassa neuvoo samalla toista asiakasta ip-kassalla, kun piippaa toisen ostoksia. 😄 Meneehän siinä ostoskokemus piloille, kun kassa ei kumarra jokaista the Asiakkaan Maitopurkkia ja Perunapussia vaan piippailee menemään ostoksiin katsomatta ja vielä huutelee jollekin toiselle samalla! Itse en ole keksinyt kaivata ruokakaupan kassalta muuta kuin perus heit ja kiitokset ja että saan ostokseni maksettua... Ihan sama onko minusta henkilönä kiinnostunut vai ei, oletan, että ei ole.
Meille tuli juuri itsepalvelukassat ja sen ainoan kassaihmisen pitäisi vahtia sitä. Ei muuten paljon vahdi koska tottakai palvellaan ensisijaisesti se asiakas joka on hakeutunut nimenomaan kassalle palveltavaksi. Työntekijämäärä on laskettu niin tiukille että asiakasvirtaa sillä ainoalla kassalla on ihan kokoajan. Jos tulee jonoa, hälytetään kaupan muista töistä joku toiselle kassalle ja ne muut työt odottaa tai jää tekemättä. Takuulla ei kukaan seisoskele itsepalvelukassan vieressä odottamassa josko joku tarvitsee apua.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko oikeasti, että se ihmiskassa jotenkin valvoo niitä itsepalvelukassoja? Olen itse kassalla ja voin suoraan sanoa, että sillä palkalla ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä asiakkaat niillä itsepalvelukassoilla tekevät. Viekööt vaikka koko kaupan mukanaan.
No tämä. Mulle tuli vuorovastaava joskus ruuhkahuipun aikaan tivaamaan että mitä tossa ip-kassalla on käynyt kun siinä on tapahtuma kesken. Sanoin että enpä kuule tiedä kun tässä on koko ajan ollut jono ja sieltä ei kukaan ole missään vaiheessa huudellut että tarvitsisi apua, eli luultavasti siirtyi toiselle kassalle mut en tiedä. Vastaus ei ilmeisesti miellyttänyt kun tää oli ihan että "sä et siis tiedä lähtikö se ostoksien kanssa maksamatta?" Teki mieli sanoa että saat kuule kolme arvausta, minkä verran mua tällä palkalla ja tällä työmäärällä kiinnostaa miettiä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitten vielä jumittavat pakettiautomatit, jos ei muita postipalveluja ole, paistopisteestää huolehteminen, kahvinkeittimen tarkkailu ja huolto ja asiakkaiden käytönohjaus, hyllyts ja satunnaiset siivouskeikat kun tavaroita hajoaa käytäville plus tietty normaali imurointi, jos siivoojaa ei ole palkattu. Samalla tietenkin påitää toimia järjestyksenvalvojana ja terapeuttina asiakkaille. Palkassa työn vaatimukset eivät tietenkään näy.
Se on just näin. Ja kun vartijoita ei täällä perähikiällä ole niin välillä pääsee toimimaan myös siinä roolissa, paimentamaan häiriköitä ja jahtaamaan juoksukaljoja yrittäviä teinejä. Palkka tästä kaikesta sen 12,50. 🙄