Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö kesämökille itse hankkia roskasäiliö tien päähän vai tuleeko se kunnalta siihen?

Vierailija
25.07.2024 |

Kokemuksia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi. Biojätettä varten vaan tunkio tontin perälle ja muut jätteet poltetaan kiukaassa.

Vierailija
2/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan kunnalta.  Jätteenkuljetus yhtiö voi tuoda kun teet sopimuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitin lassila & tikanojalle ja tilasin sieltä. Kunta ei hoida mitään.

Vierailija
4/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankit ja itse sovit jätehuoltoyrityksen kanssa sen tyhjennyksestä 

Muutoin viet roskasi yhteiskeruupisteeseen ja lasku tulee kotiin 

Vierailija
5/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta toimittaa jäteastian ja noutaa roskapussin myös sisältä asti. Lajittelevat myös roskat, joten voi hyvin laittaa kaikki samaan pussiin.

Vierailija
6/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen saat jätehuoltolaitokselta, tietysti itse maksat sen

Vierailija
7/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi. Biojätettä varten vaan tunkio tontin perälle ja muut jätteet poltetaan kiukaassa.

Ja lasku tulee silti sen mukaan, että viet yhteiskeruupisteeseen jätteesi. Kannattaa tosiaan kasvattaa oma kaatopaikka kesämökin tontille 

Vierailija
8/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunta toimittaa jäteastian ja noutaa roskapussin myös sisältä asti. Lajittelevat myös roskat, joten voi hyvin laittaa kaikki samaan pussiin.

Ap voi vielä uskoa tämänkin :D

Vierailija
9/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin jätehuoltoyhtiö tarjoaa vuokrapurkin. Vuokra 0€

Vierailija
10/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lasku tulee silti sen mukaan, että viet yhteiskeruupisteeseen jätteesi. Kannattaa tosiaan kasvattaa oma kaatopaikka kesämökin tontille 

Kaatopaikka on eri asia, kuin tunkio, eli avokomposti. Lisäksi tämä järjestely on helpompi kuin jätteiden kuljettelu ympäriinsä.

Vierailija
11/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalta tulee ukaasi ellet itse hoida jäteastiaa ja sopparia jätteenkuljetusyhtiön kanssa.

Vierailija
12/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleekin terveelliset löylyt sitten

t aito kiuas

Vierailija
13/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetussopimuksen tehneen yrittäjän nimi on meillä jäteastioissa, vuokraa menee kuukaudessa x euroa + tyhjennykset.  Meillä on kesämökin kimppa. Ne viedään talveksi pois, kuljetus maksaa x euroa.

Paikallinen jäteyhtiö kuitenkin laskuttaa nykyisin, noin 60 euroa menee vuodessa per talous, sitten yleinen  jätemaksu ja vielä joku kolmas jätteisiin liittyvä maksu.

Aikaisemmin ei tuota yleistä jätemaksua ollut heillä joilla oli omat astiat.

Vierailija
14/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleekin terveelliset löylyt sitten

t aito kiuas

Pari kertaa kaverin saunassa käynyt kun polttaa maalattuja laudanpätkiä.  Ei mikään nautinto, pöläyttää savua kun kalikoita lisää.  (Huono veto)

Vierailija
15/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää itse hankkia. Joko ostat kaupasta ja jätteenkäs.yhtiöltä. Jotkut jäteyhtiöt myös vuokraavat ja laskuttavat erikseen 

Eihän se paljon maksa, itse ostin rautakaupasta. 

Vierailija
16/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaatopaikka on eri asia, kuin tunkio, eli avokomposti. Lisäksi tämä järjestely on helpompi kuin jätteiden kuljettelu ympäriinsä.

Ja sitten on kiva asua, kun avokompostin vuoksi vilisee hiiriä ja rottia ja tulevat ilman viilennettyä sisätiloihin ja jyrsivät kaiken mahdollisen, sähköjohdoista huonekaluihin ja lisäävät tauteja. 

Vierailija
17/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joko ostetaan omat tai vuokrataan jätefirmalta. Asia selviää paremmin paikalliseen jätefirmaan soittamalla kuin vauva.fi länkyttämällä.

Vierailija
18/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan kunnalta.  Jätteenkuljetus yhtiö voi tuoda kun teet sopimuksen.

Meillä on mökkikunnan kanssa sopimus, vaikla jätteenkuljetusfirma hoitaa tyhjennyksen. Taitaa olla 100 e/v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme