Häiritseekö teitä se, että maapallo on tuhoutumassa?
Millä tavalla häiritsee? Miksi? Yritättekö tehdä jotakin, jotta ei tuhoutuisi?
Kommentit (117)
Yksikään vakavasti otettava tiedemies ei väitä, että maapallo olisi tuhoutumassa, eikä ainakaan 1,5 asteen poikkeama keskilämpötilasta tule se syy olemaan. Ydinsota tai asteroidi ovat jo todennäköisyydeltään järkevämmällä tasolla jonkinasteisen sivilisaation romahduttajana, eikä nekään poista elämää planeetalta kokonaan. Niinikään ihmiskuntakakaan ei ole lähimainkaan sukupuuton partaalla, meitä on 8 miljardia. 1800-luvulla meitä oli 1 ainoa miljardi koko planeetalla. Ruotsin lakkoilevat peruskoululaiset tai kaduillamne mesova kapinaliike eivät kumpikaan ole mikään aito ilmasto- tai muukaan tiedeyhteisö, vaikka sellaisena esiintyvät.
Ei häiritse. Eikä niitä kuuluisia lapsia tai lapsenlapsia tule eikä ole, joten ihansama.
Aika monta lajia, elämänmuotoa ja kulttuuria on tuhoutunut. Elämä on silti jatkunut. Eiköhän ihmiselämäkin jatku, muutoksen määrä ja rankkuus on vain kysymysmerkki.
"Jumala tuhoaa ne jotka tuhoavat maata" sanotaan Raamatussa, eli ennen kuin mitään peruuttamatonta pääsee tapahtumaan saa ahneet ja itsekkäät tuta oman tuhonsa.
Ei maapallo ole mihinkään tuhoutumassa. Ei ole olemassa mitään "oikeaa" tilaa johon pyrkiä. Esimerkikiki Lumipallomaa, maapallo, jossa on vain yksi suurmanner tai tilanne, jossa ei ole jäätiköitä ovat kaikki ihan normaaleja syklejä planetaarisessa kierrossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeastaan. Siihen on niin kauan aikaa, että ei ole enää ihmislajia näkemässä sitä. Silloin aurinko paisuu punaiseksi jättiläiseksi ja käristää maan. Kaikki on väliaikaista. Maakin.
Niin että et usko jonkin muun keretä tekemään sitä tuhoa tuota ennen? Ootko ollenkaan seuraillut ihmiskuntaa nykyaikana?
Ihmiset eivät kyllä siihen kykene. Joku tosi iso taivaankappale törmäyskurssille sattuessaan voisi onnistua. Aika isosta on jo kyllä selvittykin.
Vierailija kirjoitti:
"Jumala tuhoaa ne jotka tuhoavat maata" sanotaan Raamatussa, eli ennen kuin mitään peruuttamatonta pääsee tapahtumaan saa ahneet ja itsekkäät tuta oman tuhonsa.
Raamatussa nyt sanotaan vaikka mitä. Ei kannata noteerata.
voi elämä näitä tuhovimma-larppaajia. Olen sen verran vanha, että maailma on ehtinyt tuhoutua erilaisissa vinhoissa ennusteissa varmaan sata kertaa. 70- ja 80-luvulla sen piti 100 % varmuudella tuhoutua ydinsodassa ja nimenomaan jenkkien ydinaseiden takia. Neukuilla oli nimittäin rauhanaseet, banderoilleissakin luki näin.
Sen olen huomannut, että mitä vähemmän on oikeita ongelma, sitä karmeimpia tuhoennusteita esitetään. Siihen vaikuttaa kaksi asiaa: kun menee hyvin, on enemmän menetettävää. Ja lisäksi on aikaa humputella kaikenmaailman tuhovisioilla.
Nämä on aikalailla first world problems. Ja kyllä se maailman joskus tuhoutuu, mutta sitä ei kukaan pysty ennustamaan muuta kuin tuurilla
Ei kai enää haittaa, jos on jo Puppa-iässä ja on ehtinyt kerätä paljon rahaa.
Ei häiritse.Olen vanha ja lapseton.
Tampereella näkynyt kemikaalipullo kaatuneena maahan ja nesteet maassa, nurmikolla. Eläimiä menee siitä. Myös järvessä Pyhäjärven rannalla kemikaalipullo. Kannattaa miettiä miten roskaa ja sotkee, vaikka olisi juova ihminen.
Ei häiritse, ei ole puolisoa eikä jälkikasvua, vettä tulee hanasta ja bensaa letkusta, hinta sivu seikka ja halpaahan on vielä. Kohta eläkkeelle hyvällä n. 4k€ eläkkeellä, lajittelua en harrasta, kaikki menee samaan roskapönttöön, joka tyhjenee ja ei kukaan perään huutele, kaikki paska samaan, muovit, patterit, tölkit, lasit, paperit jne. Jälkipolvet saavat mun puolesta kärventyä tai hukkua paskaan, tai syökööt sitä rahaa, kun se on maailman tärkeintä, ei kiinnosta pätkääkään. Minun elämän ajan kaikki vielä pelaa, tulevaisuus..no sama mulle mitä tapahtuu. Nyt lomalla, kippis!!! ; )
M62
Maapallo ei ole tuhoutumassa. Pallo pyörii avaruudessa kyllä pitkään. Aurinko mitä nyt lämmittää ja pallo pyörii, ilmastokin siinä välillä vähän vaihtelee kun auringon aktiviteetti vaikuttaa siihen. Ilman aurinkoa täällä olisi ikuinen pakkanen, olisiko jotain 300 astetta pakkasta.
Mutta toki välillä voi maapalloa joku katASTROfi kohdata. Huom. sana katastrofi pitää sisällään sanan astro, eli maahan luultavasti törmää välillä aina jotain joka aiheuttaa pienimuotoista ja välillä vähän isompaakin tuhoutumista.
Maapallon magneettikentän kääntyminen on eräs uhkatekijä mikä maapalloa tai ihmiskuntaa voi kohdata. "Laschampin tapahtuma". Tästä löytyy lisätietoa netistä.
Kaikenlaista voi siis tapahtua. Bensa-autoilu tuskin tuhoaa maapallon. Jääkauden jälkeen suomessa kasvaa edelleen puut, vaikka sanotaan että kilometri oli jäätä. Sekin jää suli pois eli ilmasto muuttui ja muuttuu edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Maapallo ei ole tuhoutumassa. Se tulee kiertämään aurinkoa vielä miljardien vuosien ajan, kunnes laajentunut aurinko lopulta nielaisee sen. Kokonaan eri asia sitten kuinka kauan maapallolla esiintyy elämää. Ottaen huomioon kuinka nopeasti ihmiset muuttavat tämän planeetan elinkelvottomaksi, näkisin maapallolla olevan enää 50 vuotta elämää ylläpitävänä planeettana jäljellä.
Ei muuta kuin pää ja jalkoväli märkänä puuhataan vihreää siirtymää eli raiskataan luontoa entistä voimaperäisemmin ja lisätään kulutusta, koska se tapahtuu "silleen ekologisesti".
Ei kiinnosta, koska minun oikea kotimaani on kumminkin taivaassa. Ja se ei tuhoudu ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta, koska minun oikea kotimaani on kumminkin taivaassa. Ja se ei tuhoudu ikinä.
😆
Melko pieni porukka pilaa elämän. cd