Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan onnistunut ratkaisemaan rubiikin kuutiota?

Vierailija
24.07.2024 |

Ilman netti siis ja kauan kesti jos onnistuit😃

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
2/18 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihan 1980-luvun alussa. Silloin ei todellakaan ollut nettiä, mutta Rubikin kuution ratkaisuohjeet löytyivät jostain lehdestä. Opettelin ne silloin ulkoa mutta olen unohtanut kauan sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän sen keksin, mutta tulin sit antaneeksi sen Rubikin Anteron ja Kyllikin pojalle tuonne Äkäslompoloon, ne on muuten mun serkkuja, niin se sitten sai kunnian tuosta. T: Rekka Mauri

Vierailija
4/18 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen pienen olen kerran puolivahingossa, mutta en sitä normaalikokoista. Tuskin ilman ohjeita onnistuu

Vierailija
5/18 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ja ottaa aivoon, kun äitini osaa sen tehdä aina:D Sen sijaan meillä oli semmoinen helpompi tetra kuutio, helpompi. Sen minäkin osasin tehdä. Joskus suutuspäissäni revin ne tarrat siittäkuutiosta irti ja liimailin kohdilleen. No eihän ne enää sen jälkeen kovin kauaa pysyneet kunnolla paikoillaan:D Lapsuusmuistoja:)

Vierailija
6/18 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan hoksasin ihan ite sen. Sen jälkeen oli helppoa joka kerta. Nyt ei onnistuisi sitten millään.

Vierailija
7/18 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihan 1980-luvun alussa. Silloin ei todellakaan ollut nettiä, mutta Rubikin kuution ratkaisuohjeet löytyivät jostain lehdestä. Opettelin ne silloin ulkoa mutta olen unohtanut kauan sitten.

Sama. Lehdessä julkaistun ohjeen reseptit kun opetteli ulkoa niin niillä ratkesi. Ei tietenkään ollut nopein tapa ratkaista mutta ei mulla kiire ollut. Pääasia oli että kuution sai aina ratkaistua. Näin se meni:

Nirsk nirsk narsk narsk nirsk nirsk narsk. Kääntö. Nirsk nirsk...

Vierailija
8/18 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus aikoinaan hoksasin ihan ite sen. Sen jälkeen oli helppoa joka kerta. Nyt ei onnistuisi sitten millään.

Miksei enää onnistuisi?

Vierailija
9/18 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mutta olen nähnyt parin miehen ratkovan . Ei mennyt kauaa. 

Vierailija
10/18 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu mulla. Koitan tehdä yhden seinän valmiiksi kerralla, vaan on tieten ihan väärä taktiikka. Jotain ohjeita kattellu,että pitäis jotenki yks rivi saada joka sivulle ja  sitäkautta. Ei vaan mene mun jakeluun. Olen tyhmä:(

Vierailija
11/18 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman ohjeita ratkaiseminen onnistuu vain kuution purkamisella ja kokoamisella oikeaan järjestykseen.

Vierailija
12/18 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen seinämän keskimmäinen väri kertoo millä värillä ko. seinämä pitää täyttää. Loppu on nopeaa kun tämän tajuaa.

Vierailija
13/18 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen seinämän keskimmäinen väri kertoo millä värillä ko. seinämä pitää täyttää. Loppu on nopeaa kun tämän tajuaa.

No tämän minä olen kyllä tiennyt, mutta ei se mun kohdalla ole auttanut yhtään, kun ei saa niitä samoja värejä siihen ympärille. Tai siis saa kahdelle tai korkeintaan kolmelle seinälle.

Vierailija
14/18 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on sen jo ratkaissut, keskityn ratkaisemattomiin asioihin.

Vierailija
15/18 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko ne, jotka osasi kuution, niin ratkaista sen "kaoottisen kuution" (tynnyrin/lieriön mallinen pienellä kantikkuudella)?

Vierailija
16/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko ne, jotka osasi kuution, niin ratkaista sen "kaoottisen kuution" (tynnyrin/lieriön mallinen pienellä kantikkuudella)?

Se tynnyrin muotoinen on ihan lasten leikkiä verrattuna Rubikin kuutioon.

Vierailija
17/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin joskus tiputtamaan koko kuution ja palaset lähtivät irti. Laitoin ne oikeille paikoille 

Vierailija
18/18 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennätys 45 sek.