Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Oletko koskaan onnistunut ratkaisemaan rubiikin kuutiota?

Vierailija
24.07.2024 |

Ilman netti siis ja kauan kesti jos onnistuit😃

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En

Vierailija
2/18 |
24.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joskus ihan 1980-luvun alussa. Silloin ei todellakaan ollut nettiÀ, mutta Rubikin kuution ratkaisuohjeet löytyivÀt jostain lehdestÀ. Opettelin ne silloin ulkoa mutta olen unohtanut kauan sitten.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinĂ€hĂ€n sen keksin, mutta tulin sit antaneeksi sen Rubikin Anteron ja Kyllikin pojalle tuonne ÄkĂ€slompoloon, ne on muuten mun serkkuja, niin se sitten sai kunnian tuosta. T: Rekka Mauri

Vierailija
4/18 |
24.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sellaisen pienen olen kerran puolivahingossa, mutta en sitÀ normaalikokoista. Tuskin ilman ohjeita onnistuu

Vierailija
5/18 |
24.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En, ja ottaa aivoon, kun Àitini osaa sen tehdÀ aina:D Sen sijaan meillÀ oli semmoinen helpompi tetra kuutio, helpompi. Sen minÀkin osasin tehdÀ. Joskus suutuspÀissÀni revin ne tarrat siittÀkuutiosta irti ja liimailin kohdilleen. No eihÀn ne enÀÀ sen jÀlkeen kovin kauaa pysyneet kunnolla paikoillaan:D Lapsuusmuistoja:)

Vierailija
6/18 |
24.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan hoksasin ihan ite sen. Sen jÀlkeen oli helppoa joka kerta. Nyt ei onnistuisi sitten millÀÀn.

Vierailija
7/18 |
24.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihan 1980-luvun alussa. Silloin ei todellakaan ollut nettiÀ, mutta Rubikin kuution ratkaisuohjeet löytyivÀt jostain lehdestÀ. Opettelin ne silloin ulkoa mutta olen unohtanut kauan sitten.

Sama. LehdessÀ julkaistun ohjeen reseptit kun opetteli ulkoa niin niillÀ ratkesi. Ei tietenkÀÀn ollut nopein tapa ratkaista mutta ei mulla kiire ollut. PÀÀasia oli ettÀ kuution sai aina ratkaistua. NÀin se meni:

Nirsk nirsk narsk narsk nirsk nirsk narsk. KÀÀntö. Nirsk nirsk...

Vierailija
8/18 |
24.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus aikoinaan hoksasin ihan ite sen. Sen jÀlkeen oli helppoa joka kerta. Nyt ei onnistuisi sitten millÀÀn.

Miksei enÀÀ onnistuisi?

Vierailija
9/18 |
24.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Itse en mutta olen nĂ€hnyt parin miehen ratkovan . Ei mennyt kauaa. 

Vierailija
10/18 |
24.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei onnistu mulla. Koitan tehdĂ€ yhden seinĂ€n valmiiksi kerralla, vaan on tieten ihan vÀÀrĂ€ taktiikka. Jotain ohjeita kattellu,ettĂ€ pitĂ€is jotenki yks rivi saada joka sivulle ja  sitĂ€kautta. Ei vaan mene mun jakeluun. Olen tyhmĂ€:(

Vierailija
11/18 |
24.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ilman ohjeita ratkaiseminen onnistuu vain kuution purkamisella ja kokoamisella oikeaan jÀrjestykseen.

Vierailija
12/18 |
24.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jokaisen seinÀmÀn keskimmÀinen vÀri kertoo millÀ vÀrillÀ ko. seinÀmÀ pitÀÀ tÀyttÀÀ. Loppu on nopeaa kun tÀmÀn tajuaa.

Vierailija
13/18 |
24.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen seinÀmÀn keskimmÀinen vÀri kertoo millÀ vÀrillÀ ko. seinÀmÀ pitÀÀ tÀyttÀÀ. Loppu on nopeaa kun tÀmÀn tajuaa.

No tÀmÀn minÀ olen kyllÀ tiennyt, mutta ei se mun kohdalla ole auttanut yhtÀÀn, kun ei saa niitÀ samoja vÀrejÀ siihen ympÀrille. Tai siis saa kahdelle tai korkeintaan kolmelle seinÀlle.

Vierailija
14/18 |
24.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joku on sen jo ratkaissut, keskityn ratkaisemattomiin asioihin.

Vierailija
15/18 |
24.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Saiko ne, jotka osasi kuution, niin ratkaista sen "kaoottisen kuution" (tynnyrin/lieriön mallinen pienellÀ kantikkuudella)?

Vierailija
16/18 |
25.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko ne, jotka osasi kuution, niin ratkaista sen "kaoottisen kuution" (tynnyrin/lieriön mallinen pienellÀ kantikkuudella)?

Se tynnyrin muotoinen on ihan lasten leikkiÀ verrattuna Rubikin kuutioon.

Vierailija
17/18 |
25.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onnistuin joskus tiputtamaan koko kuution ja palaset lĂ€htivĂ€t irti. Laitoin ne oikeille paikoille 

Vierailija
18/18 |
25.07.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EnnĂ€tys 45 sek. 

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kolme seitsemÀn kaksi