Oletko koskaan onnistunut ratkaisemaan rubiikin kuutiota?
Ilman netti siis ja kauan kesti jos onnistuit😃
Kommentit (18)
Joskus ihan 1980-luvun alussa. Silloin ei todellakaan ollut nettiä, mutta Rubikin kuution ratkaisuohjeet löytyivät jostain lehdestä. Opettelin ne silloin ulkoa mutta olen unohtanut kauan sitten.
Minähän sen keksin, mutta tulin sit antaneeksi sen Rubikin Anteron ja Kyllikin pojalle tuonne Äkäslompoloon, ne on muuten mun serkkuja, niin se sitten sai kunnian tuosta. T: Rekka Mauri
Sellaisen pienen olen kerran puolivahingossa, mutta en sitä normaalikokoista. Tuskin ilman ohjeita onnistuu
En, ja ottaa aivoon, kun äitini osaa sen tehdä aina:D Sen sijaan meillä oli semmoinen helpompi tetra kuutio, helpompi. Sen minäkin osasin tehdä. Joskus suutuspäissäni revin ne tarrat siittäkuutiosta irti ja liimailin kohdilleen. No eihän ne enää sen jälkeen kovin kauaa pysyneet kunnolla paikoillaan:D Lapsuusmuistoja:)
Joskus aikoinaan hoksasin ihan ite sen. Sen jälkeen oli helppoa joka kerta. Nyt ei onnistuisi sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ihan 1980-luvun alussa. Silloin ei todellakaan ollut nettiä, mutta Rubikin kuution ratkaisuohjeet löytyivät jostain lehdestä. Opettelin ne silloin ulkoa mutta olen unohtanut kauan sitten.
Sama. Lehdessä julkaistun ohjeen reseptit kun opetteli ulkoa niin niillä ratkesi. Ei tietenkään ollut nopein tapa ratkaista mutta ei mulla kiire ollut. Pääasia oli että kuution sai aina ratkaistua. Näin se meni:
Nirsk nirsk narsk narsk nirsk nirsk narsk. Kääntö. Nirsk nirsk...
Vierailija kirjoitti:
Joskus aikoinaan hoksasin ihan ite sen. Sen jälkeen oli helppoa joka kerta. Nyt ei onnistuisi sitten millään.
Miksei enää onnistuisi?
Ei onnistu mulla. Koitan tehdä yhden seinän valmiiksi kerralla, vaan on tieten ihan väärä taktiikka. Jotain ohjeita kattellu,että pitäis jotenki yks rivi saada joka sivulle ja sitäkautta. Ei vaan mene mun jakeluun. Olen tyhmä:(
Ilman ohjeita ratkaiseminen onnistuu vain kuution purkamisella ja kokoamisella oikeaan järjestykseen.
Jokaisen seinämän keskimmäinen väri kertoo millä värillä ko. seinämä pitää täyttää. Loppu on nopeaa kun tämän tajuaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen seinämän keskimmäinen väri kertoo millä värillä ko. seinämä pitää täyttää. Loppu on nopeaa kun tämän tajuaa.
No tämän minä olen kyllä tiennyt, mutta ei se mun kohdalla ole auttanut yhtään, kun ei saa niitä samoja värejä siihen ympärille. Tai siis saa kahdelle tai korkeintaan kolmelle seinälle.
Saiko ne, jotka osasi kuution, niin ratkaista sen "kaoottisen kuution" (tynnyrin/lieriön mallinen pienellä kantikkuudella)?
Vierailija kirjoitti:
Saiko ne, jotka osasi kuution, niin ratkaista sen "kaoottisen kuution" (tynnyrin/lieriön mallinen pienellä kantikkuudella)?
Se tynnyrin muotoinen on ihan lasten leikkiä verrattuna Rubikin kuutioon.
Onnistuin joskus tiputtamaan koko kuution ja palaset lähtivät irti. Laitoin ne oikeille paikoille
En