Sinä jolla on jääpalakone, ovatko herkullisia, miten käytät jääpaloja, onko sinulla koko ajan jääpaloja laseissa ja vadeissa tarjolla?
Kyllä pitäisi sosiaalitoimen tarjota asiakkailleen jääpalakoneet. Meilläkin kolme koiraa ja molemmat Mies ja minä työttöminä joten jäitä kyllä kuluisi näin helteillä!
Koirille tekisin lähdevedestä jääpalat ja ihmisille tekisin makujäitä. Sitruunaa ja usein jääpalan sisälle joku karkki, vaahtosieniä kuten New Yorkissa viimekesänä katukahvilassa yllätyksenä (siis ei ollut vaahtosieniä New Yorkissa jääpalassa koska niitä vain Suomessa ja osassa pohjoisruotsia mutta tavallinen, isohko vaahtokarkki oli jääpalan sisälle jäädytetty kuten tuollaiset laivat joita merimiehet tekivät ennen pulloihin!)
Köyhällä jääpalojen syönti jää hyvin vähälle kun useimmiten lopussa nuo jääpalapussit ja sitten unohtuu niitä laittaa pakastimeen ja sittenkin ovat parhaimmillaankin pehmeitä lötköjä ja osittain sulia. Jos viikkotolkulla pakastaa niin saa muutaman jääpalasen joita sitten säästelee eikä raskisi käyttää. Usein koiran kanssa jaetaan jääpala, usein jopa kolmestaan jos mieskin kotona. Korttia lätkimällä arvotaan kekä saa imeä ensimmäisen kolmanneksen tai puolikkaan jolloin jääpala vielä hyytävän kylmä. Koira kyllä joskus pureskelee niin pieneksi jääpalan jos voittaa arvonnan että ihmiselle jää vain mitättömän pieni jääkimpale jonka jäähdytysarvo minimaalinen.
Jääpalakone jos olisi koko ajan olisi jäitä tarjolla, voi että laittaisin jääpaloja jo kahviin ja teehenkin. Vaahtosienijääpaloja laittaisin coca- colaan, colakarkkijäitä vissyveteen (jota koirien juomaveden lisäksi kannetaan Prismasta kun ei kuulu eliitin mielestä meille köyhille myöskään limsakoneet ja kotikuplitus!)
Talvella toki saa köyhäkin jäitä mutta ei helteillä jolloin niitä tarvittaisiin- ammeen täyttäisin jäillä jos olisi tuommoinen jääpalakone. Koko kesän hurruuttaisi jääpalakone ja jäätä kauhoisin ammeeseen. Meillä soosu maksaa vesilaskun ja sähkölaskun niin iso lasten uima- allas pyydettäisiin soosusta ja se täytettäisiin jäillä, siellä istuttaisiin kaikki viisi hellepäivinä jääpalojen hohteessa! Mutta eipä vaan käy tälläinen järjestely eliitille ja soosulle vaikka varmasti terveempiä elettäisiin ja säästöä syntyisi ahneuskunnalle (pilkkanimeni yhteiskunnalle tuo ahneuskunta!)
Kommentit (10)
H-kaaren alla tarjoilen jääpaloja puppalle.
Sekava, liian pitkä sepustus jossa ei ole järjen hiventä. Lukematta jäi.
Vierailija kirjoitti:
H-kaaren alla tarjoilen jääpaloja puppalle.
Saanko mäkin tulla? Mulla on vasu täynnä marianneja.
Vierailija kirjoitti:
Minä luin tän monta kertaa.
Monta täysin hukkaan heitettyä hetkeä mutta jokainen tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Minä luin tän monta kertaa.
Lue vielä ainakin pari kertaa ja tee samalla muistiinpanoja jos et vielä tehnyt niitä.
muista iltalääkkeet.