Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä uutisten lukemisesta on enää nykypäivänä? Saako niistä edes tietoa enää

Vierailija
24.07.2024 |

Jotenkin uutisetkin ovat nykyään mainoksia. Eivätkö olekin?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri. Kerrotaan vaan mitä on tapahtunut tai jonkun ihmisen mielipide asiasta. 

Vierailija
2/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajien "näkökulmat" yms. sellaiset mielipiteet saisi jättää pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Objektiivisesti uutisoivia tahoja on mahdoton löytää. 

Missä vaiheessa ylipäätään informaatiosta muodostuu tieto? Kun massat noudattavat sitä ja uskovat siihen?

Mitä oikealla tiedolla tekee jos sitä ei pysty jakamaan missään eikä siihen usko kukaan tai siihen uskoo pieni vähemmistö? 

Vierailija
4/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa ylipäätään informaatiosta muodostuu tieto? Kun massat noudattavat sitä ja uskovat siihen?

Mitä oikealla tiedolla tekee jos sitä ei pysty jakamaan missään eikä siihen usko kukaan tai siihen uskoo pieni vähemmistö? 

Kun katsoo Ylen ja Maikkarin uutiset ja seuraa vähän ulkomaalaisia medioita, niin saa mielestäni aika puolueettoman kuvan, mitä maailmalla tapahtuu. 

Vierailija
5/37 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aiheen kokee uutisoimisen arvoiseksi, on jo menetty tapaus.

Vierailija
6/37 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainoksia. Ensin luet sadannen uutiset ilmastonmuutoksesta ja uudesta mittausennätyksestä. Seuraavalla sivulla mainostetaankin ilmastorahastoa kärpässilmisillä lapsilla. Lahjoita nyt

Ja seuraavalla sivulla huokaillaan missä silmäätekevät nyt reissaa ja mainostetaan mahtavia ostettavia asioita 

Vierailija
7/37 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimittajien "näkökulmat" yms. sellaiset mielipiteet saisi jättää pois.

Niitten kauttahan jokainen voi peilata omaa ajatusmaailmaansa. On avartavaa kuulla muitakin kuin omaa egoansa.

Vierailija
8/37 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainoksia. Ensin luet sadannen uutiset ilmastonmuutoksesta ja uudesta mittausennätyksestä. Seuraavalla sivulla mainostetaankin ilmastorahastoa kärpässilmisillä lapsilla. Lahjoita nyt

Ja seuraavalla sivulla huokaillaan missä silmäätekevät nyt reissaa ja mainostetaan mahtavia ostettavia asioita 

Ja sitten jotkut haluavat että Yle lakkautettaisiin. Saadaan asiatietoa ilman mainoksia.

Vierailija
9/37 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juurikaan ole enää totuutta, vain pelkkiä mielipiteitä. 

Vierailija
10/37 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ehkä on erilaisia lähteitä ja muuta luettavaa. Riippuu mitä etsii. Eläinvideot joissa eläin ei ahdistu, ovat kivoja.

Vierailija
11/37 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa joskus lukea uutisjuttuja, artikkeleita ihan alusta loppuun, varsinkin hyviä ulkomaalaisia medioita. Jos näet vaivaa, olet edellä tiedossa noin 90-95% ihmisistä. Moni tekee niin, että he lukevat pelkän otsikon tai tyytyvät pieneen palaan jutusta joka on poimittu valikoidusti sosiaaliseen mediaan tai uutisiin.

Minä teen aina niin jos asia rupeaa kiinnostamaan, kun joku esittää jonkun väitteen tai laittaa jonkun osan jostain uutisjutusta, käyn lukemassa sen alkuperäisen lähteen alusta loppuun. Yllättyisitte kuinka paljon tietoa ne sisältää, jos se on hyvin tehty uutisjuttu.

Vierailija
12/37 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa joskus lukea uutisjuttuja, artikkeleita ihan alusta loppuun, varsinkin hyviä ulkomaalaisia medioita. Jos näet vaivaa, olet edellä tiedossa noin 90-95% ihmisistä. Moni tekee niin, että he lukevat pelkän otsikon tai tyytyvät pieneen palaan jutusta joka on poimittu valikoidusti sosiaaliseen mediaan tai uutisiin.

Minä teen aina niin jos asia rupeaa kiinnostamaan, kun joku esittää jonkun väitteen tai laittaa jonkun osan jostain uutisjutusta, käyn lukemassa sen alkuperäisen lähteen alusta loppuun. Yllättyisitte kuinka paljon tietoa ne sisältää, jos se on hyvin tehty uutisjuttu.

Olisi upeaa lukea hyvin kirjoitettuja, punnittuja ja paikkansapitäviä analyyttisiä uutisjuttuja suomessa. Mitä suosittelet?

Vierailija
13/37 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittelijoiden mielipiteitä, somesta kaivettua soopaa, josta kaivetaan väkisin "uutisia", agendan ajamista ja jokaisesta pikkujutusta pitää tehdä skandaali tai nettikansan kohu, lisäksi jatkuva suora lähetys tai jonkin asian seuraaminen ja siitä jatkuva raportointi.

Vierailija
14/37 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi upeaa lukea hyvin kirjoitettuja, punnittuja ja paikkansapitäviä analyyttisiä uutisjuttuja suomessa. Mitä suosittelet?

Tiedän jo mitä aiot vastata minulle seuraavaksi, tulet kivenkovaan väittämään että kyseiset mediat ovat puolueellisia ja heillä on agenda, olet osittain oikeassa. Mutta, sinä löydät kyllä Helsingin Sanomista, Suomen Kuvalehdestä ja Yleltä hyvin kirjoitettujakin juttuja, jossa ei ole agendaa, kun vielä osaat suodattaa tietoa, voit oppia artikkeleista ja löydät niistä paljon tietoa.

Mutta niinkuin kirjoitin, sinä et usko että tuollaisia juttuja on edes olemassa, kyllä niitä on. 

Vierailija
15/37 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Houkuttelevasti muotoilluilla otsikoilla kerjätään klikkauksia eli mainostuottoja. Ei ole väliä luetko jutun vaan klikkaatko .

Vierailija
16/37 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkytit itse oman lähteesi, sinä hesarin ja suomen kuvalehden tyrkyttäjä.

Vierailija
17/37 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska moni väittää, että Yleltä ei voi löytää hyviä juttuja ja tietoa, niin kerrotko miltä osin tuolla etusivulla olevat jutut ovat paikkaansa pitämättömiä. Kun listaan jotain tuohon alle. Kerrotko minulle ihan omin sanoin, lähteineen mitkä faktat meni pieleen.

Itämeren pohjasta löytyi 1800-luvun hylky täynnä samppanjaa

-Sähkön siirto kallistuu kymmenet yhtiöt ovat kertoneet korotuksista, ja pian myös verot nousevat

-Netanjahu ja Biden tapasivat

-Venäjän ja Kiinan koneet partioivat yhdessä Alaskan lähellä

Vierailija
18/37 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet lukenut viimeksi hesarin kannesta kanteen, alusta loppuun. Luulen, että et koskaan, sentakia olet niin varma siitä, että lehdestä ei löydy ikinä mitään hyviä juttuja, koska et edes lue lehteä. Minä en esimerkiksi ole väittämässä, että hesari ei olisi poliittisesti kallellaan tiettyyn suuntaan, en myöskään että heillä ei ole agendaa. Kunhan vain yritän kertoa sinulle, vaikka tiedän että et usko, hesarissa on myös hyvin kirjoitettuja juttuja, joita sinä et ole ikinä lukenut, etkä koskaan viitsi edes lukea. 

Vierailija
19/37 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin olet lukenut viimeksi hesarin kannesta kanteen, alusta loppuun. Luulen, että et koskaan, sentakia olet niin varma siitä, että lehdestä ei löydy ikinä mitään hyviä juttuja, koska et edes lue lehteä. Minä en esimerkiksi ole väittämässä, että hesari ei olisi poliittisesti kallellaan tiettyyn suuntaan, en myöskään että heillä ei ole agendaa. Kunhan vain yritän kertoa sinulle, vaikka tiedän että et usko, hesarissa on myös hyvin kirjoitettuja juttuja, joita sinä et ole ikinä lukenut, etkä koskaan viitsi edes lukea. 

En olekaan koskaan. Asettelet päähäni ajatuksiasi ja se ei ole tervettä toimintaa. Miksi ajattelet hesaria koko ajan? Minä en ole nostanut hesaria tikun nokkaan kertaakaan.

Vierailija
20/37 |
25.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman uutisen voi lukea useasta lehdestä, esim. kirjastossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan