Hikoiletko kasvoista?
Kommentit (40)
Kyllä. Ja päänahasta. Toisilla pysyy hiukset kuin juuri föönattuina helteelläkin.
Höh, olin varma, että tämä on Miten on?-hullun avaus?
Joo, sitten kun menee hli 35 asteen
Kyllä. Alkoi kunnolla muutama vuosi sitten. Silmänaluset, poskipäät ja otsa hikoilee. Liittyy kuitenkin lenkkeilyyn ja kuumuuteen.
Kasvot ja kädet ovat ainoa paikka, josta en hikoile. Päälaki, olkapäät, kainalot, koko selkä nivuset, jalat ja jalkaterät valuvat hikeä jatkuvasti, jos edes vähänkin liikun. Usein myös, kun vain istun niin hikoilen vaatteet märiksi.
En hikoile juuri muualta kuin päästä ja päänahasta. Rasittavaa.
Hikoilen kuin sika. Kasvojani voisi juoda.
Hikirauhasten sijainti on yksilöllistä. Minä hikoilen aina ekana päästä. Ja on siis erittäin hyvä kunto. Ei tartte kuin 5 minuuttia tehdä jotain rasittavaa niin koko pää ja niska on hien kyllästämä.
Päästä ja selästä hikoilen aina kun teen jotain kuormittavaa. Jotkut hikoilee käsistä saakelisti. Minä en koskaan.
Onko siitä jotain hyötyä että hikoilee nimenomaan tietystä paikasta? En itse haluaisi ikinä hikoilla esimerkiksi persevaosta tai käsistä. Inhottavaa ajatuksena.
Nopea hikoileminen hyväkuntoisena kertoo erittäin tehokkaata aineenvaihdunnasta. Hikirauhasten sijainti on ihan geeneistä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Otsalta joskus valuu hikeä kasvoille, mutta ei kai kasvoissa sen kummemmin hikirauhasia ole?
Todellakin on. Esimerkiksi helteellä tehdyn juoksulenkin ainakin omasta naamastani näkee oikein pisaran tarkkuudella missä hikirauhasia on. Paljon etenkin kasvojen keskiosissa.
Nyt ladon halkoja ja työnnän kottikärryjä. Sitten kuokin pihamaata ja vesi valuu hiusjuurista saakka. Kumisaappaiden päälle valuu posaroita. Täytyy välillä levätä ja juoda runsaasti. Rankkaa hikoilemista. Minulla vielä pääkin punaisena ponnistelemisesta.
Mulla ei pää hikoa niin paljon, mutta kulmakarvat, ylähuuli ihan hirveästi ja otsa hikoaa jonkin verran. Siihen vielä kun yhdistää rasvaisen ihon niin olen kesäkuumalla kuin kiiltomato. 😂
Vierailija kirjoitti:
Onko siitä jotain hyötyä että hikoilee nimenomaan tietystä paikasta? En itse haluaisi ikinä hikoilla esimerkiksi persevaosta tai käsistä. Inhottavaa ajatuksena.
Hikoilen koko kropasta. Kasvot ovat pahimmat. Mutta en enää välitä. Hiki valuu valtoimenaa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ladon halkoja ja työnnän kottikärryjä. Sitten kuokin pihamaata ja vesi valuu hiusjuurista saakka. Kumisaappaiden päälle valuu posaroita. Täytyy välillä levätä ja juoda runsaasti. Rankkaa hikoilemista. Minulla vielä pääkin punaisena ponnistelemisesta.
Kasvoihin en voi laittaa edes rasvaa aamullakun se aiheuttaa vielä pahenpaa hikoamista. Rintsikat ihan märät rintojen alta.
En mitenkään erityisen paljon, mutta kyllä hikoilen otsasta ja ylähuulesta varsinkin. Siihen että ihan hiki valuu naamasta tarvitaan korkea ilmankosteus, helle ja treenaaminen tuossa säässä.
Otsalta joskus valuu hikeä kasvoille, mutta ei kai kasvoissa sen kummemmin hikirauhasia ole?