Tuttava ottaa minusta rumia salakuvia.
Onko normaalia aikuisen ihmisen käytöstä, kun tuttu ottaa minusta salakuvia ja aina todella epäedustavia sellaisia? Olen kuvissa aina ilman meikkiä ja en näytä edes itseltäni niissä. Tuntuu kuin tarkoituksella ottaisi rumia kuvia epäedustavista kuvakulmista ja sitten lähettelee niitä yhteisille tutuille eteenpäin. Jostain syystä ei ota minusta ikinä kuvia, kun olen laittanut tai ylipäätänsä meikit naamassa.
Alkaa ketuttamaan kyseinen ihminen. Koko aika tarvitsee pelätä, että nytkö hän on taas puskassa räpsimässä salakuvia. Inhoan muutenkin kuvien ottamista.
Kommentit (18)
ei kai se nyt sentään salakuvaa sinua? Ei se ole salakuva, jos se sinun nähtesi ottaa sinusta kuvan siis siten, että sä huomaat sen.
Jännä juttu. Minulla myös ystävä ("ystävä") ottaa ikäviä kuvia, joissa en tosiaan ole parhaimmillani. Ja laittaa ne kaveri-wa-ryhmään. Aikun kiva. Tästä ei taida olla enää pitkä matka kaveruuden päättymiseen, kun vielä on muutakin taakkaa alkanut ilmetä.
Voit kieltää ottamasta kuvia. Vain kadulla kuvaaminen on sallittua. Se, että ottaa kuvan juuri sinusta jossain ei-yleisessä tilassa, eli kuvassa ei ole muita ihmisiä, vaatii periaatteessa sinulta luvan.
Tavan taateli, jos ilman lupaa laittaa kuvia johonkin. Ainahan ne näytetään kohteelle ja kysytään, että voiko laittaa kohteeseen x. Tai näin ainakin tulee mielestäni toimia. Ja vaikka ei olisi mihinkään edes laittamassa, niin itseäni kyllä ärsyttää koko ajan kamera kourassa olevat ihmiset. Ihan voitaisiin vaan syödä/juoda/jotain ilman, että se täytyy kuvata.
Siis jos se vielä lähettää niitä eteenpäin,mikset hertsileijaa sano sille suoraan mitä mieltä olet.
Christiiina kirjoitti:
ei kai se nyt sentään salakuvaa sinua? Ei se ole salakuva, jos se sinun nähtesi ottaa sinusta kuvan siis siten, että sä huomaat sen.
Valitettavasti monesti saan vasta jälkikäteen lähetettyjen kuvien myötä tietää, että taas hän on ottanut salakuvia. Tekee myös sitä, että on mukamas vain puhelimella kirjoittelemassa, mutta oikeasti räpsiikin salaa kuvia. En tiedä mikä ongelma hänellä on. Kukaan muu ei ole tehnyt vastaavaa.
Mulla oli outoja tuttuja. Piti osallistua synttäreille mutta minusta ei ollut yhtään kuvaa. Kaikista muista kylläkin. Kaippa sekin jotakin kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Voit kieltää ottamasta kuvia. Vain kadulla kuvaaminen on sallittua. Se, että ottaa kuvan juuri sinusta jossain ei-yleisessä tilassa, eli kuvassa ei ole muita ihmisiä, vaatii periaatteessa sinulta luvan.
Julkisella paikalla voi kuvata mitä tahtoo. Kuvien julkaisu ei välttämättä ole luvallista.
Ei ole. Joko haluaa tahallaan nolata sinut tai on niin tollo, että kuvittelee sen olevan huumoria. Keskimääräistä vähemmän älykkäiden huumori on monesti toisten tahallista ärsyttämistä eivätkä he vain ymmärrä, ettei sellainen ole hauskaa kenestäkään muusta.
Oli syynä sitten tietoinen kiusaaminen tai silkka törppöys, niin ulkoista tuollainen tuttava asap. Hakeutukoot kameroineen vaikka Seiskaan töihin.
Miksi olet ollenkaan tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa?
Ystävissä kannattaa panostaa laatuun, ei määrään.
Meikäläinen olisi katkaissut välit ensimmäisestä salakuvaustapauksesta.
Jaa,no ota kamera ja kuva vaikka alaviistosta tästä kaverista. Sanot,että haluat kaksoisleuan ja nenäkarvat siihen kuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, vainko kadulla? Entä esim. puistot, tori, ulkoilualueet, urheilukentät ja -stadionit ja niissä kaikissa saa valokuvata.
Olin samanlaisessa tilanteessa. Kysyin suoraan miksi hällä on tarve yrittää nolata minut? Suuttui ja välit poikki ollut siitä asti.
Ymmärrän täysin. Naytät kuvissa lihavalta. Ihan vakavasti ottaen, hyviin tapoihin kuuluu kysyä lupa kuvan ottamiseen. Toisen henkilön kuvan julkaisemiseen tarvitaan lupa. Toimittajatkin kysyvät haastateltavilta luvan kuvan julkaisemiseen.
Yleisellä paikalla saa kuvata. Jos kuvissa näkyy ihmisiä, jotka ovat tunnistettavia, näitäkään kuvia ei saa julkaista ilman kuvissa esiintyvien lupaa. Toisen henkilön intiimejä puuhia, vaikkapa pissaamista tai seksin harrastamista ei saa kuvata missään tilanteessa ilman lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin samanlaisessa tilanteessa. Kysyin suoraan miksi hällä on tarve yrittää nolata minut? Suuttui ja välit poikki ollut siitä asti.
Osui ja upposi. Varmaan kuvitteli, ettet muka älyäisi hänen haluavan nolata sinut.
Voit kieltää häntä salakuvailemisen ja niiden eteenpäin laiton.
Noista tulee ihan hauskoja tiktok luonto videoita. Oon nähnyt sellaisen norsun bongaus videon ja repeilyttihän se. Oli melkei miljoona katselukertaa tiktokis.