Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten toimit, kun kerrostalossa alkaa soida palovaroitin

Vierailija
24.07.2024 |

Toisessa asunnossa?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn siksi, kun oli ainoa, joka viikko sitten reagoi tuollaisessa tilanteessa. Tarkistin tilanteen, ei savun hajua eikä kukaan avaa ovea asunnossa, josta ääni kuuluu. Soitin häkeen ja huoltoyhtiöön ja tulivat tarkistamaan tilanteen. Monet naapurit olivat kotona, mutta eivät tehneet mitään. Ilmeisesti oli  vain vikatilaan mennyt hälytin, onneksi. Pelottavaa välinpitämättömyyttä,

Ap

Minulla kävi samalla tavalla ja ihmettelin todella muiden asukkaiden reaktioita. Mitä ihmettä varten palovaroittimia edes on jos kukaan ei niihin reagoi mitenkään?

Vierailija
22/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiroan naapurit alimpaan helvettiin.

Oma on vikasi, mitäpä asut kerrostaloläävässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukin naapurien ovet ulkoapäin ja kipittelen pihalle. Matkalla viskoilen bensaa rappusiin ja seiniin

Vierailija
24/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tässä opittavaa, koska todennäköisesti ryntäsin rappukäytävään. Ja tiedän, että siellä voi olla savua enkä tässä vaiheessa tiedä, missä kerroksessa mahdollisesti palaa. Mielen malttia odotella omassa asunnossa silti tuskin koskaan saan. 

Vierailija
25/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimputtelen ovikelloja lautanen mukana ja kyselen kenellä olisi mustaa makkaraa

26/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan lähtisin heti ulos, mutta en tiedä onko se viisasta, kun savuun voi kuolla. Silloin joskus vuosia sitten Tampereen keskustassa oli se pizzerian tuhopoltto katutasolla, niin sen yllä olevassa kerrostalossahan asukkaita kuoli rappukäytäville savun takia. Jos he olisivat pysyneet asunnossaan, niin olisivat kunnossa. Tästä oli juttua Armanja Suomen rikosmysteerit- sarjassa nelosella.

Vierailija
27/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään jäädä ylimmän kerroksen asuntoon odottelemaan että palaakohan talo mahdollisesti. Ehei, lähden samantien kun alkaa varoitin jossain huutaa. Paitsi jos näkyy savua rappukäytävässä, sitten en tiedä mitä muuta tekisin kuin soittaisin hätänumeroon.

Vierailija
28/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukin naapurien ovet ulkoapäin ja kipittelen pihalle. Matkalla viskoilen bensaa rappusiin ja seiniin

Vierailija
29/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappaan rahat,henkkarit,kissan ja juoksen ulos. EI kai siinä muuta tarvita?

Vierailija
30/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nappaan rahat,henkkarit,kissan ja juoksen ulos. EI kai siinä muuta tarvita?

Tietokone tai edes ulkoinen kovalevy missä on kaikki tärkeät asiat.

Vierailija
31/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksen alakerran palopostin luo, rikon lasin, vädän paloletkun käytävälle, avaan hanan ja ruiskutan vettä postiluukusta sisään.

Huudat samalla uinti ohjeita?

Vierailija
32/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun asuntoni palovaroitin saattaa pärähtää soimaan, kun avaan uuninluukun. Loppuu, kun avaan parvekkeen oven. Varoitin soi niin kovaa, etten pysty lähestymään sitä, siksi äänen sammumiseen menee jonkin aikaa. Olen kyllä oppinut ottamaan kuumasta uunista paistokset tosi nopeasti hälytyksen välttämiseksi. 

Vierailija
33/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen palomiesten käyttämä happinaamari. Ottaisin läppärin, lompakon ja tarvittavat pankki jutut mukaani äkkiä ja menisin ulos.

Vierailija
34/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että ois kunnon savut ja pääsis eroon tuosta k-pää naapurista.

Toka kerroksesta voi tarvittaessa hypätä nurmikolle, eikä ole kallista tavaraa ees mitä tarvis pelastaa.

Vierailija
35/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuunnellaan hetki loppuuko. Jos ei niin kurkataan käytävään onko havaittavissa savua tms. Meilläkin on parikertaa huutanut hetken ilman että kukaan on soittanut minnekään. Päätäpahkaa en koskaan lähde ulos tai soita häkeen. 

Monesti känniläiset paistelee öisin ruokiaan karrelle joten siitä tulee toisinaan vääriä hälytyksiä.

Vierailija
36/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ihmiset kerrostaloissa eivät valitettavasti reagoi mitenkään. He odottavat että se kuuluisa joku muu hoitaa asian. Itse lähden asunnosta hälytyksen tullessa ulos, vaikka tiedän että sitä ei suositella. Oma parvekkeeni on sellaisessa paikassa, että sinne ei mikään nostolava pääse. Talosta on itse selviydyttävä palon tullessa ulos, jos aikoo hengissä pysyä.

Tyhmä kys. , mutta eikö kaikissa kerrostaloissa ole palotikkaat pakolliset? Ihmetyttää jos ei, kun meillä on kaikille partseille sellaiset, vaikkei mikään hulppea talo ole.

Vierailija
37/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään, 90% vääriä hälyjä.

Vierailija
38/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuunnellaan hetki loppuuko. Jos ei niin kurkataan käytävään onko havaittavissa savua tms. Meilläkin on parikertaa huutanut hetken ilman että kukaan on soittanut minnekään. Päätäpahkaa en koskaan lähde ulos tai soita häkeen. 

Monesti känniläiset paistelee öisin ruokiaan karrelle joten siitä tulee toisinaan vääriä hälytyksiä.

Miksi sen palovaroittimen pitää usein sijaita keittiössä ihan hellan yläpuolella? Pelkään aina että alkaa piippaamaan kun paistan jotain uunissa, avaan luukun ja sieltä pölähtää vähän jotain savua.

Vierailija
39/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiroan naapurit alimpaan helvettiin.

Voin sanoa että narkkareita ei tarvitse kirota, on nähty ja haistettu kun kämppä paloi, ovi kiinni ja yrittivät juosta karkuun.

Vierailija
40/43 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat ihmiset kerrostaloissa eivät valitettavasti reagoi mitenkään. He odottavat että se kuuluisa joku muu hoitaa asian. Itse lähden asunnosta hälytyksen tullessa ulos, vaikka tiedän että sitä ei suositella. Oma parvekkeeni on sellaisessa paikassa, että sinne ei mikään nostolava pääse. Talosta on itse selviydyttävä palon tullessa ulos, jos aikoo hengissä pysyä.

Tyhmä kys. , mutta eikö kaikissa kerrostaloissa ole palotikkaat pakolliset? Ihmetyttää jos ei, kun meillä on kaikille partseille sellaiset, vaikkei mikään hulppea talo ole.

Ei ole !