Kävin läpi koko perheen vaatekaapit. Kierrätykseen lähtee
Kokonainen jätesäkillinen vaatteita, plus vielä kauppakassillinen.
Olen tyytyväinen.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä en koskaan poista kodista miehen omaisuutta. Hänen vaatteensa ovat hänen vaatteitaan ja niiden vieminen jätteisiin on sama asia kuin varastaminen.
Ei mies saa kerätä romuja ja lumppuja yhteisen kodin nurkkiin, vaan turhat tavarat on laitettava asianmukaisesti kierrätykseen tai roskiin.
Juridisesta näkökulmasta mies saa kerätä romuja ja lumppuja kotiinsa, kodin yhteisyys jonkun kanssa ei tätä oikeutta estä. Poikkeuksen tekevät palavat nesteet ja räjähtävät aineet. Ainoastaan asunnon omistajalla on oikeus asettaa rajoituksia tavaralle tyyliin ei moottoripyörää olohuoneeseen. Jos mies omistaa asunnon jonkun kanssa, ei tämä joku voi poistaa miehen oikeuksia omistukseen vedoten.
Jos kukaan ei halua asua miehen kanssa tämän tavaramäärästä johtuen, mies huomaa äkkiä saaneensa oikeuden päätöksen yhteisomistuksen purkamisesta, koti myydään ja mies on vapaa sijoittamaan tavaransa jonnekin muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähti viime vuoden aikana kymmenen muovikassillista vaatteita keräykseen. Ei ihme etten löytänyt ikinä mitään päällepantavaa. Vuosia hillosin ihan käsittämättömiä vaatekappaleita. Nyt on tilaa, enkä osta enää vaatteita muuta kuin harkitusti ja hyvälaatuista (eli en melkein ikinä mitään kun hyväkin laatu huonontunut). Hyvä fiilis kyllä edelleen.
Mulla lähti kierrätykseen jätesäkillinen vaatteita joita en enää käytä, mutta olin hillonnut kaapeissa vuosia. Moni niistä merkkivaate. Laitoin myös kymmenen paria kenkiä eteenpäin. En osta uusia tilalle ja nyt on mukava väljää. Joskus shoppailin paljon, mutta enää ei kiinnosta. Olen siirtynyt kotimaisiin hyvälaatuisiin vaatteisiin. Niitä ei tarvitse kovin montaa, ja näyttävät kestävän vuosia.
Laitoin säkin paikalliseen kierrätyskeskukseen jonka tuotto menee paikallisten työllistämiseen ja juopoille.
Mulla on varmaan jätesäkillinen ylipäätään, ehkä toppavaatteet ei samaan säkkiin mahdu. Muutama t-paita olis syytä vaihtaa, mutta ei ole kaupassa tullut vastaan juurikaan parempia kuin nuo nykyiset kulahtaneet rievut.
Aina välillä siivoan oman vaatekaappini. Tulee hyvä mieli, kun saa huonot vaatteet pois ja tilaa.
Uusille ei kyllä kannata viedä kuin vain tosi hyvänlaatuisia. Loput kannattaa heittää sekajäteastiaan, niin ne poltetaan energiaksi jätteenpolttolaitoksessa. Huonot vaatteet Uff kuskaa kehitysmaihin jätteeksi, sitä päätyy siellä paitsi avokaatopaikalle myös luontoon ja meriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertyykö noita kalliita hutiostoksia vuoden aikana aina sitten niin paljon että useita satasia saa joka kesä kun myy pois?
Mitä ihmeen hutiostoksia?
Mulla ei. Oli kertyneet 10-15 vuoden aikana, mutta kun olivat kalliita, en halunnut antaa pois. Järjetöntä, tiedän.
Muoti muuttuu niin nopeasti että jotkut kuosit ja mallit alkaa näyttää typeriltä. Sittemmin olen oppinut ostamaan enemmän ajattomia vaatteita.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertyykö noita kalliita hutiostoksia vuoden aikana aina sitten niin paljon että useita satasia saa joka kesä kun myy pois?
No eikö se ole hutiostos jos myy pois tarpeettomana ja ilmeisen hyväkuntoisena=vähänkäytettynä jos esim 50€ pyytää farkkutakista?
Farkkutakin saa uutena 19 e henkasta ja maukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö se ole hutiostos jos myy pois tarpeettomana ja ilmeisen hyväkuntoisena=vähänkäytettynä jos esim 50€ pyytää farkkutakista?
Farkkutakin saa uutena 19 e henkasta ja maukasta.
Tämä oli ulkomailta ostettu one of a kind -farkkutakki, vintagea, eikä vain enää mahdu päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä en koskaan poista kodista miehen omaisuutta. Hänen vaatteensa ovat hänen vaatteitaan ja niiden vieminen jätteisiin on sama asia kuin varastaminen.
Ei mies saa kerätä romuja ja lumppuja yhteisen kodin nurkkiin, vaan turhat tavarat on laitettava asianmukaisesti kierrätykseen tai roskiin.
Juridisesta näkökulmasta mies saa kerätä romuja ja lumppuja kotiinsa, kodin yhteisyys jonkun kanssa ei tätä oikeutta estä. Poikkeuksen tekevät palavat nesteet ja räjähtävät aineet. Ainoastaan asunnon omistajalla on oikeus asettaa rajoituksia tavaralle tyyliin ei moottoripyörää olohuoneeseen. Jos mies omistaa asunnon jonkun kanssa, ei tämä joku voi poistaa miehen oikeuksia omistukseen vedoten.
Ei aduntoon saa kerätä palokuormaa, vaarallista touhua ja kerrostalossa vaarantaa kaikki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myyn ylimääräiset. Kesällä on hyviä ilmaisia tai huokeita kirppiksiä joka viikonloppu. Useampi satanen kilahtaa kassaan plus se on mukavaa noin ylipäätään.
Kuinka paljon teillä oikein on ylimääräisiä vaatteita, jos niistä saa useamman satasen käytettynä?! Mä en varmaan saisi satasia kasaan, vaikka myisin kaikki vaatteeni. Vai onko jotain kalliita hutiostoksia, joita ei ole ikinä käytetty?
Samoin, jos laittaisin jätesäkkiin kaikki vaatteeni niin niitä tulisi kaikkineen 1 säkillinen.
Aika äkäistä sakkia tässä ketjussa. Ymmärretään tahallaan väärin. Miksi pitää ankeuttaa toisten keskustelijoiden elämää? Suosittelen kiukku-iitoja ja -eemeleitä menemään omia kaappeja siivoamaan ja ihan omalla tyylillä.