Suomen hotellit anmottavat tyhjyyttään
Eikös niitä ulkomaan turisteja pitänyt tulvia tänne viileään kun kuumuus on "ihmisille kestämätöntä" etelässä? Samaan aikaa hotellit pullistelee niistä "kauhean kuumissa" turistikohteissa jopa niin että espanjassa on mielenosoituksia turismin vähentämiseksi. Mm egyptissä ennätys määrät turisteja. Täällä ihmetellään mihin nekin vähät turistit on kadonneet.
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein näin suomalaisenakaan tiedä mitä Helsingissä oikein voi tehdä kesäaikaan. Suomenlinna on äkkiä nähty eikä sekään ole mikään "vau".
Eiköhän se kerro enemmän sinusta. Maalaisista toki ymmärtää, ettei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Hotellien hinnat Helsingissä eivät ole sen kalliinpia kuin Pariisissa, Roomassa, Barcelonassa, Lontoossa, Tukholmassa. Ei turistit hotellien hintoja kavahda.
Helsinkiä on aivan turha verrata metropoleihin kuten Lontoo tai Rooma. Helsinki on tuppukylä
Vierailija kirjoitti:
Hotellien hinnat Helsingissä eivät ole sen kalliinpia kuin Pariisissa, Roomassa, Barcelonassa, Lontoossa, Tukholmassa. Ei turistit hotellien hintoja kavahda.
Joo ei, mutta vertaapa tarjontaa, nuo vs. Helsinki 😂 Mitä Helsingissä on? Pitkä lentokin sinne jostain Etelä-Euroopasta.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kyseisissä kaupungeissa hotellit voi pyytää korkeita hintoja koska asiakkaita riittää, ei toimi Suomessa nykyisillä turisti määrillä ja hinnoilla.
Oltiin 2,5 viikkoa reissussa pohjoisessa ja siitä 2 yötä hotellissa. Toinen yö Norjassa ja toinen Suomessa. Suomen hinta oli ihan käypä verrattuna siihen Norjan tunkkaiseen huoneeseen. Eikä niissä hotelleissa ole viileää tuolla pohjoisessakaan. Ulkona oli viileää, kunnes helle tuli. Siellä pohjoisessa on matkailuautoja etelä-Euroopasta asti. Yöpyvät kämpingeillä eikä hotelleissa.
Vierailija kirjoitti:
Euroopassa lomat ovat elokuussa. 'Vain' suomalaiset lomailevat heinäkuussa.
Mikä ongelma se on?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Suomi ei hae EU avustuksia kun talous kärsii esim Venäjä sulusta, esim Italia tai Ranska olisi käsi ojossa vaatimassa kompensaatiota EU,lta. Esim korona avustusta Suomi jakoi 8miljardia ja kyseisiä varoja on käytetty Italiassa asuntojen kunnostuksiin.
Me haluamme olla nettomaksajia.
EU:lta voi hakea hankkeisiin tukea mutta moni ei nähtävästi tiedä esim kunnat, kaupunki, järjestöt yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiä on aivan turha verrata metropoleihin kuten Lontoo tai Rooma. Helsinki on tuppukylä
Siellä on kumminkin kovat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein näin suomalaisenakaan tiedä mitä Helsingissä oikein voi tehdä kesäaikaan. Suomenlinna on äkkiä nähty eikä sekään ole mikään "vau".
Niin no siis, olen kyllä aiemmin asunut Helsingissä 3 v, kyllä mä sen tunnen. Mutta miksi menisin sinne lomalle? Ennemmin Tukholma tai Tallinna.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä hiukan mainitsemiasi kaupunkeja haluaako turisti Helsinkiin?
Velka-Riitts vähän nosti arvonlisäveroa. Vaikuttaa todella paljon läpi linjan, kaikki omat tuotteet ja ostopalvelut kallistuivat kerralla. Osuu eniten juuri pieniin toimijoihin.
Sitten voi taas virnuillen myydä leikkuulautoja.
Vierailija kirjoitti:
Korkeasaarikin taisi hinnoitella itsensä liian korkealle.
Itse olin muutama viikko sitten kaupunkilomalla Suomessa ja hotellin aamiaissali oli ainakin aika täynnä, erityisesti lapsiperheitä. Joten jossakin on ainakin asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaiskortti ei ole tätä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin muutama viikko sitten kaupunkilomalla Suomessa ja hotellin aamiaissali oli ainakin aika täynnä, erityisesti lapsiperheitä. Joten jossakin on ainakin asiakkaita.
Huomasin saman mutta 90% oli suomalaisia
Vierailija kirjoitti:
Ajateltiin mennä Suomenlinnaan Turusta. Nähtiin sitten lehdestä, mitkä jonot lautalle. Ei kiinnostanut enää lähteä tungokseen. Ei aiemmin joka paikkaan ollut tuollaisia ryysiksiä, edes kesällä.
Viroon pääsee tarjouksella edullisesti. Ja eläintarhan hinnat ei huimaa.
Petteri Orpon (Kok.) sinimustan hallituksen ohjelmasta on seurannut työttömyyden kasvua ja huikea konkurssiaalto. Nimenomaan matkailu- ja ravintola-ala ottavat turpaan ja lujaa. Ravintoloita ja hotelleja kaatuu. Ihmisillä ei ole rahaa kuluttaa. Ja kun rahat loppuvat kotitalouksilta, niin ensimmäisenä lopetetaan ulkona syönti ja hotellihommat.
Vierailija kirjoitti:
Oltiin 2,5 viikkoa reissussa pohjoisessa ja siitä 2 yötä hotellissa. Toinen yö Norjassa ja toinen Suomessa. Suomen hinta oli ihan käypä verrattuna siihen Norjan tunkkaiseen huoneeseen. Eikä niissä hotelleissa ole viileää tuolla pohjoisessakaan. Ulkona oli viileää, kunnes helle tuli. Siellä pohjoisessa on matkailuautoja etelä-Euroopasta asti. Yöpyvät kämpingeillä eikä hotelleissa.
Me asutaan kesät Norjassa, vanilla. Ihan joka nurkka Tromssasta etelään päin on tähän aikaan täynnä saksalaisia turisteja. 80 miljoonasta riittää matkailemaankin, ja Pohjoismaat kiehtovat, koska täällä saa puskaparkata, Saksassa ei. Lofooteille ei kannata edes yrittää ennen kuun vaihdetta. Sen jälkeen helpottaa, ja pohjoisessa on reilusti tilaa. Bodøstä alaspäin menevät vain hermot.