Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen töissä ambulanssissa.

Vierailija
24.07.2024 |

Nyt on todella paljon tullut tapauksia missä suojatiellä ihminen loukkaantuu. Aina kun haastattelemme potilasta niin suurin osa sanoo "En katsonut liikennettä". Ei ihme, että näitä sattuu kun kukaan ei seuraa liikennettä. Ei autoilijat, ei kävelijät, ei pyöräilijät eikä skuuttaajat. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt saman havainnon. Olen myös havainnut että suurella osalla autolijoita on puhelin kädessä ja joko lähes kasvojen edessä tai katse alaspäin. Piittaamattomuus aiheuttaa ongelmia.

Vierailija
2/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuollainen ole sakon paikka?   Kyllä liikenteen seuraaminen kuuluu kaikkien liikkujien velvollisuuksiin.

Voisiko näissä alkaa harkita törkeissä tapauksissa myös määräaikaista liikkumiskieltoa kevyen liikenteen käyttäjille ja jalankulkijoille ajokortin kuivumisen tyylisesti?   Pakkoasioinnit sitten taksilla tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoista heitellään paljon roskia tielle. Siitä aiheutuu vaaratilanteita. Taloistakin heitellään tavaroita sekä roskia alas, monet ovat vaarassa kun kulkevat.

Vierailija
4/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijat eivät ota erityisellä varovaisuudella huomioon lapsia. Aikuisten kannattaa oikeasti pitää sitä lasta kädestä kiinni kun ylitetään sitö tietä. Ei kannata olla liian luottavainen minkään suhteen. Älkää olko sokeita elämälle.

Vierailija
5/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttakaa lapsia liikenteen vaaroista ja opettakaa heille liikenteessä kulkemista kävellen ja konkreettisesti. Pyörä tulisi aina taluttaa suojatien yli!

Vierailija
6/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skuutit tulevat aiheuttamaan ongelmia. Näen päivittäin kuinka ylimielisesti lapset ja nuoretkin kuljevat niillä. Kaikilla ei ole edes kypärää päässä. Kaksipäällä vedetään kaikilla liikkumisvälineillä ja näinpä juuri kuinka skootterilla ajeltiin nuorena parina tytön valkoiset hameenhelmat helmuen ja pelkäsin että kohta helma jää takarenkaan väliin. Kiinnittäkää huomiota turvallisuusasioihin oikeasti.

Vierailija
7/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijana pelastan päivittäin päin punaisia käveleviä ja pyöräileviä ihmisiä. Tälläiseksi tämä on mennyt. 

Vierailija
8/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suojatielle ole tarkoitus sokkona kävellä. Ihan järkevä jalankulkija katsoo että autoilija on huomannut kävelijän.

Autoilijan pitäisi tietenkin huomioida mutta täytyy kyllä myöntää että suojateitä on ripoteltu sellaisiinkin paikkoihin ettei autonomia toimi.

Lisäksi Teslan autopilotti ajaa, en. Minä. No ei vaiskaan. Mutta siihen suuntaan asiat etenevät.

Autonajajan huomiota vaativat auton piipitykset ja navigaattorit ettei siinä auton ulkopuolista liikennettä ehdi kokoajan seuraamaan.

Eikä siellä keskellä ei mitään olevalla suojatiellä koskaan ole ketään ihmistä näkynyt. Ikinä 

Vierailija
9/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilijana pelastan päivittäin päin punaisia käveleviä ja pyöräileviä ihmisiä. Tälläiseksi tämä on mennyt. 

Hyvä, olen pyrkinyt itsekin olemaan tarkkana ja huomaavainen muita kanssakulkijoita kohtaan. Se ärsyttää välillä mutta jokainen piittaamaton henkilö liikenteessä on liikaa joten suosittelisin itse tarkkaavaisuutta ihan meille jokaiselle. 

Vierailija
10/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zompit ovat vallanneet kadut.

Siltä vaikuttaa.

Vierailija
11/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi blondi haluaisi olla ambulanssi?

-Sisään tultaisiin takaapäin ja saisi ulvoa.

Vierailija
12/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on todella iäkkäät kuljettajat. Pappa meinasi ajaa sunnuntaina päälleni suojatiellä Turussa. Ei katsonut ollenkaan. 

Vierailija
13/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelimien tulon jälkeen ihmiset on entistä tyhmempiä. 

Vierailija
14/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttakaa lapsia liikenteen vaaroista ja opettakaa heille liikenteessä kulkemista kävellen ja konkreettisesti. Pyörä tulisi aina taluttaa suojatien yli!

Näin on ja pitää muistaa lapsille sanoa , ettei autoilija välttämättä näe sinua vaikka sinä näet hänet.

Tee itsesi nähdyksi

Vierailija
15/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zompit ovat vallanneet kadut.

Siltä vaikuttaa.

Vaikuttaa, että zompi on kirjaillut lausuntonsa.

Vierailija
16/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt saman havainnon. Olen myös havainnut että suurella osalla autolijoita on puhelin kädessä ja joko lähes kasvojen edessä tai katse alaspäin. Piittaamattomuus aiheuttaa ongelmia.

Niin on. Samoin kävelijöillä, pyöräilijöillä ja skuuttaajilla. Olisi parempi kun älypuhelimet poistuisivat käytöstä kokonaan.

Vierailija
17/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on todella iäkkäät kuljettajat. Pappa meinasi ajaa sunnuntaina päälleni suojatiellä Turussa. Ei katsonut ollenkaan. 

Toissapäivänä joku likka lähti kolmion takaa suoraan eteen. Ei katsonut ollenkaan toiseen suuntaan ja kyttäsi vain sitä kaistaa mihin oli menossa. Onneksi meillä oltiin hereillä. Eikä ole ainoa kerta kun joutuu iskemään jarrut kolmion takaa tulevalle.

Vierailija
18/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skuutit tulevat aiheuttamaan ongelmia. Näen päivittäin kuinka ylimielisesti lapset ja nuoretkin kuljevat niillä. Kaikilla ei ole edes kypärää päässä. Kaksipäällä vedetään kaikilla liikkumisvälineillä ja näinpä juuri kuinka skootterilla ajeltiin nuorena parina tytön valkoiset hameenhelmat helmuen ja pelkäsin että kohta helma jää takarenkaan väliin. Kiinnittäkää huomiota turvallisuusasioihin oikeasti.

Miksi noita leluja ei voisi kieltää lapsilta?

Vierailija
19/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36 vuotias ja muistan kun oli laitonta käsitellä puhelinta ajon aikana ja piti olla handsfree laite. Näköjään kyseinen laki on hävinnyt?

Vierailija
20/29 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PUHELIMEN JATKUVA KYTTÄÄMINEN ON TÄRKEIN IHMISOIKEUS! VAIKKA AJAISI AUTOLLA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän