Voiko tähän aikaan keittää kahvia??
Kommentit (36)
Lääkäri sanoi, ettei saa keittää kahvia enää klo 18 jälkeen. Siirtää yöunia myöhäisemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Keitä kofeiinitonta kahvia kuten juhla mokka ilta.
SE EI ANSAITSE OLLA KAHVI! Hävetköön!
Mä keitin just kun tarkoituksena on valvoa koko yö ja korjata unirytmi. Ensi viiikolla pitäisi olla taas kuudelta aamulla virkeänä, nyt menen nukkumaan siihen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unet menee varmasti mutta muutenhan kahvinkeitolle ei ole mitään estettä.
Mulla ei mene koskaan
Ei mene mullakaan.
Eikös Juhlista saa nykyään kofeiinittomana :)
Miksi kahvin keittäminen vaikuttaisi uneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä kofeiinitonta kahvia kuten juhla mokka ilta.
SE EI ANSAITSE OLLA KAHVI! Hävetköön!
Antaa kaikkien kahvien kukkia!!
ei kahvin KEITTÄMISESTÄ koskaan mene unet. Sen JUOMISESTA voi mennä joillakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä keitin just kun tarkoituksena on valvoa koko yö ja korjata unirytmi. Ensi viiikolla pitäisi olla taas kuudelta aamulla virkeänä, nyt menen nukkumaan siihen aikaan.
Laita joka päivä herätyskello soimaan klo 6. Vaikka jäisit kotiin nukkumaan. Helpottaa sinä aamuna kun pakko herätä. Kun kelloa siirretään kesäaikaan niin laittaa jo viikkoa aikaisemmin herätyksen kesäaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi. Juuri tässä itsekin juon kahvia. Pari isoa mukillista menee helposti (noin 4 kuppia). Nyt lomalla, mutta normaalisti keitän myös iltavuoron jälkeen kotiinpäästyäni kahvia. (Noin klo 22.30-23). Sen jälkeen voi hyvin mennä nukkumaan, eikä vaikuta todellakaan millään tavalla nukkumiseen
Joillakin se menee noin. Minä jos juon kahvia pienen kupillisen joskus iltapäivällä tai illalla niin menee taatusti yöunet.
En normaalisti juo kahvia illalla, mutta jos päivältä on jäänyt kahvivaje, nukun iltakahvin jälkeen paremmin kuin alkavien viekkareiden kanssa. Tietysti nämä on yksilöllisiä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri sanoi, ettei saa keittää kahvia enää klo 18 jälkeen. Siirtää yöunia myöhäisemmäksi.
Lääkärit eivät tiedä välillä mistään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi. Juuri tässä itsekin juon kahvia. Pari isoa mukillista menee helposti (noin 4 kuppia). Nyt lomalla, mutta normaalisti keitän myös iltavuoron jälkeen kotiinpäästyäni kahvia. (Noin klo 22.30-23). Sen jälkeen voi hyvin mennä nukkumaan, eikä vaikuta todellakaan millään tavalla nukkumiseen
Mä olin nuorempana niin herkkis kofeiinille et vaikka join vaan yhden pienen(!) kupin aamulla ni saatoin olla seuraavana yönä kello neljältä vielä ihan ylivirkeä. Tai siis ihan hlvetin väsynyt mutta aivot ei vaan rauhoittunut millään. Siksi juon nykyäänkin tosi varovasti pienen määrän kerrallaan. Onneksi töissä voi kahvikoneesta valita vahvuuden.
N32
Keitin puoli tuntia sitten kahvit. Juon just toista mukillista.
Istun terassilla, ja nautin kahvista tupakan kera.
Olen aina nukkunut vain noin 5-6 tuntia yössä.
Heräilen jo neljän aikoihin, joskus viideltä. Keitän silloinkin kahvit.
Ikäni tehnyt kolmivuorotyötä, ei koskaan ole kahvi vaikuttanut uniin.
Mikäs tämän mukavampaa on kuin istua ulkona lämpimässä, kiireettömässä kesäyössä kahvia nautiskellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita joka päivä herätyskello soimaan klo 6. Vaikka jäisit kotiin nukkumaan. Helpottaa sinä aamuna kun pakko herätä. Kun kelloa siirretään kesäaikaan niin laittaa jo viikkoa aikaisemmin herätyksen kesäaikaan.
Ei toimi mulla, mä opin vaan sammuttamaan herätyksen unissanikin.