Asiakaspalvelu näyttää olevan kuoleva laji
Nykyään ei ole kuin näitä pällibotteja joka paikassa joilta ei saa vastausta ongelmaan ja luovutan vain turhautuneena.
Kommentit (13)
Suomalainen unelma: ei tarvitse puhua kenellekään mitään.
Tämä on kyllä totta. Muutamia vuosikymmeniä sitten oli suorastaan kunnia-asia palvelualan yrityksille että asiakas lähti sieltä tyytyväisenä pois. Tänä päivänä ollaan menty aivan toiseen ääripäähän tuoreimpana esimerkkinä Puuilon tuore kampanja "Meillä on kaikkea paitsi molopäitä". Tottakai asiakkaankin täytyy olla tiettyyn pisteeseen asti asiallinen mutta kyllä asiakkaalla on oikeus näyttää myyjälle mikäli Hän on tyytymätön saamaansa palveluun. Yritysten ei myöskään pitäisi päästää asiakaspalvelutyötä tekemään ammattitaidottomia henkilöitä.
Minkälaista palvelua sitten haluaisit? Ja mitä olet siitä valmis maksamaan? Nykyään ei ole erikseen asiakaspalvelijoita, vaan sinun vaatima huomiosi on yleensä pois joltain muulta tärkeämmältä hommalta
Nykyään ei voi esimerkiksi reklamoida tuotteesta tai palvelusta, joka ei ole vastannut sitä mitä on halunnut leimautumatta hankalaksi ja työtätekevää ihmistä ahdistelevaksi tyypiksi.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista palvelua sitten haluaisit? Ja mitä olet siitä valmis maksamaan? Nykyään ei ole erikseen asiakaspalvelijoita, vaan sinun vaatima huomiosi on yleensä pois joltain muulta tärkeämmältä hommalta
Juuri tuon takia pitäisi olla edelleen myös asiakaspalvelijoita - jos siis firma haluaa edelleen asiakkaita.
Botti on kiva jos se toimii. Elävältä ihmiseltä saa poskiläpsyt tai vattuilua. Paitsi jos osuu joku ihan kiva.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista palvelua sitten haluaisit? Ja mitä olet siitä valmis maksamaan? Nykyään ei ole erikseen asiakaspalvelijoita, vaan sinun vaatima huomiosi on yleensä pois joltain muulta tärkeämmältä hommalta
Kaupoissa ei ole muita kuin kassahenkilöitä ja hyllyjen täyttäjiä. Joskus on tilanteita että olisi jotain kysyttävää tuotteesta, mutta kukaan ei tiedä mitään. Jää sitten ostamatta.
Ongelma on hankalien asiakkaiden määrän nousu. Purkavat pahan olonsa viattomaan aspan niskaan. Kenenkään ei tarvitse olla toisen henkinen roskakori, joten pakko siirtää palveluita nettiin.
Suihinottoa vaadin edelleen nais asiakaspalvelijoita.
T. Ykä ja jorma 22cm
Vein Cittarin infotiskille löytämäni lompakon. Työntekijä, DDR:laisen kuulantyöntäjän näköinen hybridinorsu vain repäisi lompakon kädestäni, kurkkasi setelilokeroon kai luullen että olen vienyt rahat ja lähti sanaakaan sanomatta kuuluttamaan omistajaa.
Seuraavan kerran heitän löytöni roskikseen. Tosin kyse oli Cittarista että ainahan siellä on tuollaista, ei voi yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä totta. Muutamia vuosikymmeniä sitten oli suorastaan kunnia-asia palvelualan yrityksille että asiakas lähti sieltä tyytyväisenä pois. Tänä päivänä ollaan menty aivan toiseen ääripäähän tuoreimpana esimerkkinä Puuilon tuore kampanja "Meillä on kaikkea paitsi molopäitä". Tottakai asiakkaankin täytyy olla tiettyyn pisteeseen asti asiallinen mutta kyllä asiakkaalla on oikeus näyttää myyjälle mikäli Hän on tyytymätön saamaansa palveluun. Yritysten ei myöskään pitäisi päästää asiakaspalvelutyötä tekemään ammattitaidottomia henkilöitä.
Molopäillä taidetaan viitata asiakkaiden ylimieliseen käytökseen ja asiakaspalvelijoiden ahdisteluun ja haukkumiseen. Palautetta voi antaa ihan asialisestikin.
Asiakkaan kokema palvelun laatu on hyvin subjektiivinen kokemus. Käyttäydyt kuin idioootti, mutta odotat toisten kumartelevan. Ei onnistu enää.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ei voi esimerkiksi reklamoida tuotteesta tai palvelusta, joka ei ole vastannut sitä mitä on halunnut leimautumatta hankalaksi ja työtätekevää ihmistä ahdistelevaksi tyypiksi.
Mikähän tässä nyt joitain harmitti? Tosiasia on se nykyään, että asiakkaan pitäisi ottaa vain hymyssä suin vastaan se mitä annetaan ja valittaa ei saa, vaikka homma ei toimisi millään tavalla.
on moni sanonut samaa