Kela pakotti muuttamaan olen tuilla mutta löysin halvemman kaksion Espoossa á 715e/kk ja oma sauna...
Kela pakotti muuttamaan olen tuilla mutta löysin halvemman kaksion Espoossa á 715e/kk ja oma sauna, lasitettu parveke ja ompahan keittiössä astianpesukone. Ihanaa!
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä vain näitä tuilla eläjiä. Eli muiden työllä tekemillä verorahoilla eläjiä.
Mitä se sinua haittaa, jos eleskelen tuilla? Se on pieni pieru mitä sun palkasta menee työttömille, paljon suurempi osa menee soteen ja eläkkeisiin.
Ap
Tuo on totta. Katsokaa valtion budjetista menobudjetti ja sosiaalimenojen osuus sieltä. Soteen kyllä pitäisi mennä rahaa, jotta saadaan sotilasikäiset miehet pidettyä sotimiskunnossa ainakin niin kauan kuin on hullu naapurivaltio. Olisiko hyvä idea.
Miksei myös naiset?
No tottakai pitää naisetkin hoitaa, jotta jaksavat sota-aikana kutoa sukkia rintamalle, hoitaa lapset sekä miestentyöt kun miehet on sotimassa. Nyt ihan oikeasti sairaita kannattaisi hoitaa, jotta ei ole sota-aikana niin paljon kuormitusta, jos sota syttyisi. Silloin tarvitaan toimintakykyisiä ihmisiä. Nyt ei kannata säästää sotesta vaan vasta, kun naapurivaltion päämieheltä on pää pois. Kyllä sota-aikana porvari keksii köyhällekin käyttöä ja ei kyllä ole ok, jos se köyhä on joku invalidi.
Pakottaako nykyään oikeasti? Vai jättääkö vain ylimenevän osuuden vuokrasta huomioimatta? En tiedä, mutta kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä vain näitä tuilla eläjiä. Eli muiden työllä tekemillä verorahoilla eläjiä.
Mitä se sinua haittaa, jos eleskelen tuilla? Se on pieni pieru mitä sun palkasta menee työttömille, paljon suurempi osa menee soteen ja eläkkeisiin.
Ap
Todellakin haittaa. Jos saat vaikka 20K tukia vuodessa, kahden naapurisi koko verokertymä menee sinun elättämiseesi.
No kuinkas monen naapurin verokertymä pitää sitten käyttää noiden kahden naapurin julkisiin palveluihin? Etenkin jos on lapsia niin 10000€/lapsi on mitätön summa. Menee varmasti tuplasti enemmän.
Kun mä olin kokoaikatöissä niin tuli palautetta, että matot ovat vinossa. Vastuualueena ei ollut matot eikä niiden vinous, mutta näin yritettiin savustaa ulos kokoaikatöistä.
Kun mä olin toisessa kokoaikatyössä niin kuulin kuinka joku oli soittanut ja sanonut kuinka matot ovat taas vinossa. Edelleenkään työtehtäviini ei kuulu matot ja niiden vinous. Näin taas yritettiin savustaa työpaikalta ulos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin ja vain tuilla eläjät ovat lois eläjiä jotka saavat rahansa täysin ansiotta tekemättä yhtään mitään sen eteen. Siksi sinäkin olet vain pelkkä halveksittava pska jolla ei ole edes ihmisarvoa minun silmissäni. Tuollaisten elättämiseen käytetyt rahat ovat silkkaa tuhlausta. Sinustakaan ei tule milloinkaan kelvollista ihmistä.
Trolli, meidän osat vaihtuu vielä, jos jatkat sitä kannabiksen ja muiden päihteiden käyttöä. Minä Kelan asiakas hoidan terveyttä, mutta sinä käytät päihteitä. Kohta se on niin, että tarvitset niiden köyhien ja vähävaraisten hoitsujen ja muiden apua.
Minua ei Kela pakota muuttamaan, mutta jos ensi vuodeksi taas vastike nousee niin pakko on muuttaa, koska sitten ei ole enää rahaa ruokaan. Valitettavasti tässä kaupungissa kaikki halvat asunnot ovat kauheilla nisti- ja alkoholistialueilla, jonne en todellakaan halua muuttaa. Luultavasti siis teen lopullisen ratkaisun.
Vierailija kirjoitti:
Pakottaako nykyään oikeasti? Vai jättääkö vain ylimenevän osuuden vuokrasta huomioimatta? En tiedä, mutta kiinnostaa.
Ihan kuule itse olen omalla kokoaikatyölläni sen asumisen maksanut. Itseasiassa kävin 7 päivänä viikossa kokoaikatöissä. Mutta silloinkin sain kuulla, että mene töihin, tuo ei ole oikeaa työtä ja kuinka minut pitäisi savustaa työstäni ulos työttömäksi.
Ja sitten perään huudellaan miksi et käy töissä l o I nen?
Kuinka moni teistä menkää töihin huutelijoista tekee 7 päivästä kokoaikatyötä?
Vierailija kirjoitti:
Minua ei Kela pakota muuttamaan, mutta jos ensi vuodeksi taas vastike nousee niin pakko on muuttaa, koska sitten ei ole enää rahaa ruokaan. Valitettavasti tässä kaupungissa kaikki halvat asunnot ovat kauheilla nisti- ja alkoholistialueilla, jonne en todellakaan halua muuttaa. Luultavasti siis teen lopullisen ratkaisun.
Eikö ennemmin kannata katsoa ihan kaikki kortit vielä läpi? Huonolla alueella voi olla joskus hyviäkin puolia, vaikka toivottavasti voit asua mieleisessäsi paikassa.
"Kela pakotti muuttamaan"
Ei kela pakoita sinua muuttamaan yhtään mihinkään. Kela myöntää sinulle kaikki tuet ihan lakien ja säännösten mukaisesti.
Asumistukea myönnetään lain mukaisin perustein määrätyn summan verran ,ei yhtään enempää tai vähempää.
Se, että sinä et halua maksaa vuokrasi omavastuu osuutta yhtään enempää kuin minimin verran on sinun oma valintasi.
Mikään tai kukaan ei estä taikka kiellä sinua asumassa juuri siellä missä itse haluat, joten olet ihan itse omasta vapaasta tahdostasi muuttanut oman maksukykyisyytesi mukaiseen asuntoon.
Kaikesta huolimatta, onnea uuden asuntosi johdosta ja toivottavasti maksukykysi kohenee tulevaisuudessa.
Hallitusohjelman mukaisesti vuonna 2025 toteutuu hallituksen luoman säästö ja sopeutus suunnitelman kakkosvaihe, jonka luonnollisesti aikaasi seuraavana ihmisenä jo tiesitkin. Hyvällä tuurilla pääset ensi vuonna jälleen muuttamaan mieleiseesi uuteen asuntoon. =) Pakko se ei silloinkaan tietenkään ole.
Niin se vaan menee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuo on totta. Katsokaa valtion budjetista menobudjetti ja sosiaalimenojen osuus sieltä. Soteen kyllä pitäisi mennä rahaa, jotta saadaan sotilasikäiset miehet pidettyä sotimiskunnossa ainakin niin kauan kuin on hullu naapurivaltio. Olisiko hyvä idea.
Miksei myös naiset?
No tottakai pitää naisetkin hoitaa, jotta jaksavat sota-aikana kutoa sukkia rintamalle, hoitaa lapset sekä miestentyö
Edelleen ihmettelen, että mihin suomi on mahdollisesti hyökkäämässä?
Mä maksan saunallisesta 365€, ja paljon rauhallisenpi kuin PK-seutu.
Vierailija kirjoitti:
Ei pakota. Tämä " pakko " aiheutuu vain vuokralla asuvan pakkomielteestä ja haluttomuudesta maksaa tuota asumistuki normin ylimenevää osaa vuokrastaan.
Ovat tottuneet hieman liian hyvälle ja liian leveään elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ennemmin kannata katsoa ihan kaikki kortit vielä läpi? Huonolla alueella voi olla joskus hyviäkin puolia, vaikka toivottavasti voit asua mieleisessäsi paikassa.
Tuhlaat aikaasi ihmiseen joka on niin yksinkertainen, että elää täysin omassa kuplassaan eikä ymmärrä, että hän voi / saa muuttaa myös oman kylänsä kuntarajan ulkopuolellekin.
Vierailija kirjoitti:
Jaa no minulla on 100 neliön keskustakoti ja vastike pari sataa euroa. Enkä saa tukia.
Miten tuo liittyy ketjun aiheeseen, kun ei kysytty asumismuotoa tai vastikkeen tai vuokran suuruutta. Itsellänikin on 100m2 rivari isoine puutarhoineen ja autotalleineen ja vastike n300e/kk, ihana koti kaikilla mukavuuksilla. Emme nauti tukia. Ei paljon lohduta köyhää, jos täällä retostelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kerro nyt edes, että olet aktiivinen työnhakija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin ja vain tuilla eläjät ovat lois eläjiä jotka saavat rahansa täysin ansiotta tekemättä yhtään mitään sen eteen. Siksi sinäkin olet vain pelkkä halveksittava pska jolla ei ole edes ihmisarvoa minun silmissäni. Tuollaisten elättämiseen käytetyt rahat ovat silkkaa tuhlausta. Sinustakaan ei tule milloinkaan kelvollista ihmistä.
Trolli, meidän osat vaihtuu vielä, jos jatkat sitä kannabiksen ja muiden päihteiden käyttöä. Minä Kelan asiakas hoidan terveyttä, m
Ja näin toit esille syyn miksi olet persaukinen toisten ihmisten varassa oleva loinen. Sinä elät harhamaailmassasi ja ainoastaan sairas mielikuvituksesi kykenee ylittämään yksinkertaisuutesi määrän. Äitisi oli ilmeisen oikeassa sanoessaan, ettei ollut koskaan aiemmin nähnyt isääsi yksinkertaisempaa ihmistä...ennenkuin synnytti sinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eläkkeet on jo omalla työllä ansaittu ja sotesta hyödyt sinäkin ilmaisten hoitojen saajana. Hampaatkin korjataan, kunhan vaan muistat inistä tarpeeksi. Kaikki maksellaan, kallis olet yhteiskunnalle. Tuo vuokra on vain osa siitä mitä muilta kuppaat. Noloa ottaa rahat tahallisesti ja suunnitelmallisesti loisimalla muiden lompakosta, olet suoraan sanottuna eräänlainen varas.