Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitatko lapsesi yksityiseen kouluun? Miksi laitat? ev

Vierailija
04.02.2007 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 1. luokalla alkaa kaksi vierasta kieltä, 3. alkaa kuudennella luokalla. Kielitaito on nykymaailmassa erittäin tärkeää ja ei ole koskaan liian aikaista aloittaa niitä.

- Opettaja on sama ainakin ensimmäiset 8 vuotta, pysyvyyttä lapsen elämään.

- Opetussuunnitelma parempi; opetus etenee teemoittain, ei siis tunti tuota ja seuraava tuota, vaan on kausi yhtä ainetta, sitten siirrytään seuraavaan.

- Helppoa, kun lasten harrastukset hoituvat koulussa. Eivät vain lahjakkaimmat pääse koulun näytelmiin ja musiikkiesityksiin, vaan kaikki osallistuvat ja kaikki opettelevat instrumentteja jne.

- Luomuruoka.

- Lasten vanhemmat ovat hyvin perillä lastensa elämästä, pienempi riski, että yläkoulussa lapsi joutuu pussikaljoittelujengiin.

- Eteneminen omaan tahtiin mahdollista, hitaampi oppija ei jää jälkeen, nopea oppija ei turhaannu.

Vierailija
2/12 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole aika rankaa?? (vaikka kirjoitan isolla, ei ole tarkoitus huuta, vaan erottua ap:n viestistä..)

Vierailija:

- 1. luokalla alkaa kaksi vierasta kieltä, 3. alkaa kuudennella luokalla. Kielitaito on nykymaailmassa erittäin tärkeää ja ei ole koskaan liian aikaista aloittaa niitä.

VAIKKA LAPSI EI OSAA VIELÄ LUKEA/KIRJOITTAA OMAA ÄIDINKIELTÄÄN NIIN HETI SOTKETAAN PIENI PÄÄ VIERAISIIN KIELIIN SAMAAN AIKAAN?

- Opettaja on sama ainakin ensimmäiset 8 vuotta, pysyvyyttä lapsen elämään.

USEIN ALAKOULUN AJAN ON MUUTENKIN SAMA OPE TAI SAATTAA VAIHTUA TOKAN LUOKAN JÄLKEEN JA ON SAMA LOPPUUN..

- Opetussuunnitelma parempi; opetus etenee teemoittain, ei siis tunti tuota ja seuraava tuota, vaan on kausi yhtä ainetta, sitten siirrytään seuraavaan.

AI NIIN, ETTÄ ENSIN KUUKAUSI ÄIKKÄÄ JA SITTEN KUUKAUSI MATIKKAA, EIKÖS TAIDOT UNOHDU ÄKKIÄ, JOS NIITÄ EI YLLÄPIDETÄ?

- Helppoa, kun lasten harrastukset hoituvat koulussa. Eivät vain lahjakkaimmat pääse koulun näytelmiin ja musiikkiesityksiin, vaan kaikki osallistuvat ja kaikki opettelevat instrumentteja jne.

EN OLE IKINÄ KUULLUT, ETTÄ VAIN LAHJAKKAIMMAT SAISIVAT ESIINTYÄ, KORKEINTAAN NE JOTKA EIVÄT HALUA SAAVAT JÄÄDÄ ESITYKSISTÄ POIS.. MUSIIKKITUNNILLA OPETELLAAN SOITTAMAAN, JA KAIKKI OSALLISTUU!

- Luomuruoka.

OK, YMMÄRRÄN..

- Lasten vanhemmat ovat hyvin perillä lastensa elämästä, pienempi riski, että yläkoulussa lapsi joutuu pussikaljoittelujengiin.

EN USKO, ETTÄ TÄLLÄ ON MERKITYSTÄ..

- Eteneminen omaan tahtiin mahdollista, hitaampi oppija ei jää jälkeen, nopea oppija ei turhaannu.

TOIMII HYVIN MIELESTÄNI MYÖS NORMAALI KOULUSSA, ON AVUSTAJIA JA OPETTAJILLA ON ESIM. OPPAISSAAN PALJON TEHTÄVIÄ NOPEILLE OPPIJOILLE!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, oppilaat tekevät oppikirjat itse. Jos itse on kirjoittanut ja laittanut muistiin kaikki tiedot, ne jäävät hyvin päähän. Ja sitä paitsi, niihin asioihin palataan ja tietoja syvennetään seuraavassa jaksossa, jolloin aine palaa.

Ja niin, käsitöitä on koko kouluajan, tytöt ja pojat opettelevat kummatkin sekä puu-, että rättikässää.

Suomessa koulu toiminut jo 50 vuotta, vielä pidempään ulkomailla. Hyviä tuloksia on saatu, toimintaperiaatteet pysyneet hyvin samanlaisina koko ajan.

2

Vierailija
4/12 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten mielestäni normaalit koulut ovat hyviä eikä tarvetta yksityiseen..

ap ja 3

Vierailija
5/12 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne muutkaan yksityisetkään parempina eroitu. Vasta lukio iässä alkaa koulun taso vaikuttaamaan lopputulokseen.

Vierailija
6/12 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia hörhöjä ja kouluttamattomia. (juu, juu, käyvät oman koulunsa, mutta sinne pääsee kansakouluvitosilla...)

Steiner-koulu sopii todella lahjakkaalle, joka nyt oppii asiat vaikka ei opetusta olisi lainkaan tai todella lahjattomalle, jonka annetaan olla lahjaton ilman ikävää vertailua ja itsetunnon latistamista. Sen sijaan suurille massoille Steiner-koulu on kyllä tosi huono paikka.

Vierailija
7/12 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua viehättää mm. se, että siellä annetaan arvo lapsen minuudelle, jonka annetaan kehittyä rauhassa. Laitosmaisuus on kaukana siitä koulusta. Itse olen ollut pettynyt, kun kuulin, että aikanaan omat vanhempani olisivat laittaneet minut Steiner-kouluun, mutteivat voineet varojen vähyyden takia. Olen potenut kouluahdistuksesta koko kouluaikani, vaikka olinkin huippuoppilas (siis peruskoulussa ja lukiossa)... En halua lapselleni samaa kokemusta.

Vierailija
8/12 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Steiner on kouluista paras, mutta olen erittäin tyytyväinen sen huonoon maineeseen mammojen keskuudessa, ei teitä&lapsianne kaivatakaan nyrpistelemään tuleviin joulu- ja kevätjuhliin missä itse olen lasteni kanssa nauttimassa.

T.Steiner-koulun käynyt

Vierailija
9/12 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei puhu siitä, miten huonosti oppilaat viihtyvät koulussa Suomessa. Tästäkin on tehty kansainvälinen tutkimus ja Suomessa viihtyvyys koulussa on tosi huonoa.

Vierailija
10/12 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ystäväni joutui kiusaamisen takia siirtymään sieltä pois... Pelotti mennä kouluun niin paljon, ettei oppinut lukemaan 4 luokkaan mennessä.

Vierailija
11/12 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on kyllä ihan alueen lähikoulu...ei tosin meidän alueen, mutta kuitenkin. Tyttöni haki kuvisluokalle ja pääsi.

Vierailija
12/12 |
04.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko järjestelmää. Meidän vauva oppi ryömimään 2,5 kk iässä eli kaikki hitaammin oppineet ovat kehitysvammaisia!