Kiista askelten määristä: suositus on 10 000 askelta päivässä, paljonko se on kilometreinä?
Normikokoisen, vaikka noin 170 cm, naisen osalta onko kyseessä 5 km vai 10 km?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä "suositushan" ei perustu yhtään mihinkään.
Perustuuhan. Idea on saada ihmiset liikkumaan päivittäin eikä vaan istumaan kotonaan tuolilla. Tuo jatkuva istuminen se vasta epäterveellistä onkin. Ainakin omassa kellossa voi itse valkata minkä askelmäärän tai liikuntamäärän yrittää saavuttaa päivässä/viikossa. Eli monen kuntoiselle löytyy tavoitteita. Urheileville vielä lajikohtaisia tavoitteita erikseen.
Ei perustu. Kyseessä on puhdas myyntikikka. Sillä, että tavoite ilmaista askelten määränä eikä esim. aikamääränä, saadaan ihmiset ostamaan noita satojen eurojen mittareita.
t. eri
Askel noin 30-80cm, eli 3000 - 8000m eli noin 3 - 8 km. Veikkaan aloittajan askeleeksi puoltaväliä, eli 5500m, eli 5,5km.
Vierailija kirjoitti:
0,6510 000. Helposti laskettu.
Saamasi luku indikoi helppoa laskutoimitusta.
Vierailija kirjoitti:
Askel noin 30-80cm, eli 3000 - 8000m eli noin 3 - 8 km. Veikkaan aloittajan askeleeksi puoltaväliä, eli 5500m, eli 5,5km.
Joo, ehkä taaperolla askel on 30cm. Aikuisella ei todellakaan ole ellei kyseessä ole vanhus/vammainen joka askeltaa töpöttäen. Terveellä aikuisella 10 000 askelta on noin 6-7km.
Itselläni tavoite 6000 askelta päivässä. Tänään tullut 8148 askelta 5,7 km ja 325 kaloria kulunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ehkä taaperolla askel on 30cm. Aikuisella ei todellakaan ole ellei kyseessä ole vanhus/vammainen joka askeltaa töpöttäen. Terveellä aikuisella 10 000 askelta on noin 6-7km.
Mittasin oman kevyen askelluksen. Ensimmäinen askel oli noin 70-80cm, mutta seuraava vain noin 50-60 cm, ja olen selvästi aloittajaa pidempi. Jos juoksee, askel on toki pitempi.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisella pelkästään jalkaterän pituus on lähemmäs 30cm. Askel on huomattasti pidempi. Vähintään puolisen metriä on kenellä tahansa aikuisella.
Vierailija kirjoitti:
Mun askelmittarilla 10 000 askelta tulee täyteen vaikka sillä, että istun sohvalla ja heilutan kättä, jossa mittari on :D
Aika pitkät runkkaussessiot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittasin oman kevyen askelluksen. Ensimmäinen askel oli noin 70-80cm, mutta seuraava vain noin 50-60 cm, ja olen selvästi aloittajaa pidempi. Jos juoksee, askel on toki pitempi.
Mittaustilanteessa et askella luonnollisesti ja tulos ei näin ollen ole pätevä, kuten sinun tuloksestasi huomaa. Oikean tuloksen saa askelmittarilla, joka laskee myös kilometrit. Lähes kaikilla aikuisilla tulos on 6-7km. Johan pelkkä jalkaterän pituus on etenkin miehillä melkein tuon 30cm. Minulla on 24cm ja kengänkokoni on 39.
Vierailija kirjoitti:
Mun askelmittarilla 10 000 askelta tulee täyteen vaikka sillä, että istun sohvalla ja heilutan kättä, jossa mittari on :D
Sama. Kävin mattoja pesemässä eräs aamu ja jossain vaiheessa aktiiviranneke ilmoitti, että päivän askeleet saavutettu. Oli vaan niin äkäistä juuriharjahommaa, että mittari kuvitteli minun kävelevän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkät runkkaussessiot.
Mitä sitten? Masturbaatio on täysin luonnollinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisella pelkästään jalkaterän pituus on lähemmäs 30cm. Askel on huomattasti pidempi. Vähintään puolisen metriä on kenellä tahansa aikuisella.
Mittasin varpaista kantapäähän askeleen, jos haittaa päätelmiä.
Mittasin varpaista kantapäähän askeleen, jos haittaa päätelmiä.
No ei ihme, jos sait tulokseksi 30cm, jos mittasit vain jalkateräsi pituuden :D
10 250 askelta nyt näyttää äk 7.8 km nainen 170cm
(Saahan noi puhelimeen ilmaseksi)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mittaustilanteessa et askella luonnollisesti ja tulos ei näin ollen ole pätevä, kuten sinun tuloksestasi huomaa. Oikean tuloksen saa askelmittarilla, joka laskee myös kilometrit. Lähes kaikilla aikuisilla tulos on 6-7km. Johan pelkkä jalkaterän pituus on etenkin mi
Askellan luonnollisesti mittaustilanteessa, koska huomioin sen.
Askellan luonnollisesti mittaustilanteessa, koska huomioin sen.
Et askella. Kyse ei ole tietoisesti hallittavasta asiasta. Eikä se muutu, vaikka väittäisit vastaan kuinka kauan. Jo se, että väität askelen olevan 30cm, kertoo siitä, miten pihalla olet.
Minulla askelpari on 63cm - 152cm pitkä - kävelytyyli ja pituus vaikuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä "suositushan" ei perustu yhtään mihinkään.
Miten vaikuttaa askelien määrään tai matkaan
Mitä väliä sillä on? Kävelet sen verran kuin kävelet ilman mitään turhia keinotekoisia mittareita. Ei se terveys siitä kiinni ole, käveletkö 10 000 askelta tai vaikka "vain" 9500 askelta.
On se kumma, että juuri 10 000 askelta on tavoite, enempää eikä vähempää. Ihmeellistä, että juuri tuollainen kaunis tasaluku on terveydelle hyväksi. Yhtä ihmeellistä kuin että vesi kiehuu sadassa asteessa ja jäätyy nollassa.