Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo ei halua lähteä lastenlasten kanssa rannalle, koska just tänään on pestävä pyykkiä

Vierailija
23.07.2024 |

Ei siis kyseessä mikään lapsenvahtikeikka, me vanhemmat oltaisiin oltu mukana. Matkaa rannalle ehkä 1km hänellä ja on liikkuva ihminen. Pilvetön taivas ja +26 astetta, ja ei voi tulla kun pitää yksinasujan pestä pyykkiä juuri tänään töiden jälkeen. 

Oikea syy siis se että mielummin istuu kotona sohvalla tissuttelemassa hellepäivänä kuten aina muutoinkin.

Kommentit (173)

Vierailija
161/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mummon olla. Minä en jaksanut edes ruokaa eilen laittaa itselleni ja lapselle työpäivän jälkeen kun helle uuvutti ihan täysin. Heitin jotain vain mikroon ja itse lepäilin jalat ylhäällä kivennäisvettä juoden. Se vielä puuttuisi, että joku olisi käskenyt jonnekin.

Mikä helle? On se kumma, kun jotkut oikein kärsii nippanappa 25 asteen lämpötiloista...

Vierailija
162/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kyseinen mummo kovin alkoholisti ole, koska pystyy käymään vielä töissäkin. Ymmärrän oikein hyvin häntä. Itse olen työssäkäyvänä mummina hoitanut lapsenlapsiani jo 16 v iltaisin ja viikonloppuisin (vanhempiensa työn vuoksi). Nytkin oli 15 v poika viikon luonani, itse haluaa tulla. Jatkuvalla syötöllä kokkaamista. Saman tien narahti oluttölkki auki, kun ulko-ovi meni kiinni. Järkyttävää mummojen vainoamista tässäkin ryhmässä, eikö kaksikaan vanhempaa pärjää lastensa kanssa. Pitäisi tehdä kansalaisaloite, että ainakaan yli 65-vuotiailla ei saa hoidattaa alle 10-vuotiaita lapsia.

Täytyy nyt vähän ohiksena sanoa, että kyllä hyvin moni vakavasti alkoholisoitunut kykenee vielä käymään töissä. Tai no, hyvin ja hyvin, mutta menee silti sinne joka aamu, kun darra ei enää juuri tunnu miltään toleranssin kasvaessa... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kyseinen mummo kovin alkoholisti ole, koska pystyy käymään vielä töissäkin. Ymmärrän oikein hyvin häntä. Itse olen työssäkäyvänä mummina hoitanut lapsenlapsiani jo 16 v iltaisin ja viikonloppuisin (vanhempiensa työn vuoksi). Nytkin oli 15 v poika viikon luonani, itse haluaa tulla. Jatkuvalla syötöllä kokkaamista. Saman tien narahti oluttölkki auki, kun ulko-ovi meni kiinni. Järkyttävää mummojen vainoamista tässäkin ryhmässä, eikö kaksikaan vanhempaa pärjää lastensa kanssa. Pitäisi tehdä kansalaisaloite, että ainakaan yli 65-vuotiailla ei saa hoidattaa alle 10-vuotiaita lapsia.

Meillä yli 65-vuotiaat isovanhemmat oikein itse kysyvät, koska alle 10-vuotiaat lapsenlapset tulisivat mummolle hoitoon/yökylään. Melko usein menevät ja kaikki ovat tyytyväisiä ja hyvin läheisiä. 

Vierailija
164/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pointtina on se, että Ap haluaisi mummon viettävän enemmän aikaa lastenlasten kanssa, niin hän voisi madaltaa kynnystä asian toteutumiseksi. Täällä joku ehdottikin pistäytymistä mökille ennaltamääritellyksi ajaksi (ap mukaan) ja mansikkakakku viemisiksi. Näin mummon ei tarvitsisi miettiä tarjoiluja, vastuuta lasten loukkaantumattomuudesta tai sitä, että vierailun kesto ylittää jaksamisen rajat.

Vierailija
165/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan alkoholisteja. Luonteeseen kuuluu narsistisuus ja valehtelu. 

Ihan ilman alkoholiakin voi kieltäytyä pienten lasten kanssa rannalle lähdöstä. Trust me, t. kolmen äiti.

Vierailija
166/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään lähtisi rannalla ru9llaisena päivänä. Liian kuuma ja vielä suora porotus. Miksi edes viette lapsia tuolloin rannalle?

Lapsille se suora porotuen on kaikkein pahin. 

Tehkää jotain varjossa. Ja menkää illemmalla rantsuun.

Miksi mummo rantaan kaikkein kovimmalla kelillä?

Sehän on paras pyykinpesuilma, kun on kuiva ja aurinko ja saa pyykit ulos.

Vierailija
167/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mummon olla. Minä en jaksanut edes ruokaa eilen laittaa itselleni ja lapselle työpäivän jälkeen kun helle uuvutti ihan täysin. Heitin jotain vain mikroon ja itse lepäilin jalat ylhäällä kivennäisvettä juoden. Se vielä puuttuisi, että joku olisi käskenyt jonnekin.

Mikä helle? On se kumma, kun jotkut oikein kärsii nippanappa 25 asteen lämpötiloista...

Tervetuloa tänne 60 plus kerhoon, niin silloin tajuat.

Sitäpaitsi lapset pitäisi helteellä pitää varjossa tai sisällä. Eivät hekään kestä samalla tavalla aurinkoa kuin aikuiset.

Aloittaja on kyllä tyhmä ja itsekäs tässä tilanteessa. On itse siinä keskellä- ja ne ääripäät haluaa väkisin rantaan. Ne ääripäät kärsii siitä kovasta auringosta.

Vierailija
168/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy nyt vähän ohiksena sanoa, että kyllä hyvin moni vakavasti alkoholisoitunut kykenee vielä käymään töissä. Tai no, hyvin ja hyvin, mutta menee silti sinne joka aamu, kun darra ei enää juuri tunnu miltään toleranssin kasvaessa... 

Puhummeko nyt siitä, miksi mummo ei nähden rantaan?

Fiksu mummo. Olisipa lapsensa myös.

Vierailija
169/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä yli 65-vuotiaat isovanhemmat oikein itse kysyvät, koska alle 10-vuotiaat lapsenlapset tulisivat mummolle hoitoon/yökylään. Melko usein menevät ja kaikki ovat tyytyväisiä ja hyvin läheisiä. 

Ja te tontut viette ne lapset rannalle hellepäivänä?

Vierailija
170/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uvi-varoitus kuitelee nyt kutosessa.

Kenenkään ei pitäisi oleskella rannalla.

Itse suojaudun tarkoin tuolta vihaiselta auringolta.

Jos en muutoin, niin teki kyllä ison vaikutuksen se lähisukulaisen ihosyöpä naamassa.

Vierailija
171/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen hoitanut koko ikäni lapsia. Olen yhdeksänlapsisesta perheestä. Erosimme, lähdin 4-vuotiaan kanssa tyhjin käsin ja yksin hoidin lapseni, ei ollut tukiverkkoja. Nyt siis 16 vuotta hoitanut lapsenlapsia työn ohessa. Kyllähän tuokin helpottaisi, jos olisi toinenkin isovanhempi auttamassa, edes kauppareissut tekemässä, mutta tämänkin homman olen tehnyt yksin. Joten olen oman osuuteni tehnyt lastenhoidon suhteen.

Vierailija
172/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä

Hienoa, että olet hoitanut. Toivottavasti tämä on kuitenkin sinun valintasi, ja lastenlastenhoito on tuonut sinulle enemmän kuin on ottanut. Kaikki tekevät omat valintansa, toiset ovat lapsirakkaampia kuin toiset. On ihan ok, jos mummolla on omiakin projekteja, jotka estävät lastenhoidon. Olipa se sitten vuorikiipeily tai pyykinpesu.

Vierailija
173/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sitä mummoa siellä tarvitaa, jos kerran vanhemmat ovat paikalla?

Kyse on yhteisesti vietettävästä ajasta. Tarpeeksi monta kertaa kun kieltäytyy, niin kyllä ne kutsut loppuvat. Sitten ihmetellään kun eivät tule itsekään enää käymään. 

Nimenomaan tämä. Ei häntä tarvita mihinkään, ajattelin vain että olisi kiva viettää aikaa yhdessä nyt kun asutaan lähempänä ja siihen on mahdollisuus. Esikoinen erityisesti tykkäisi nähdä mummoa useammin mutta kun ei käy niin ei sitten. Ja äitini on siis 63v ja viettää vapaa-aikansa mökillä kaikenlaisten projektien ja viinan parissa eli fyysisen suorituskyvyn puutteesta ei ole kyse. AP

Rupesin oikein miettimään tätä asiaa.  Tietenkään en tiedä teidän perheenne ja lähisukunne keskinäisiä asioita, mutta ajattelin itseäni nyt sellaisena, kuin minä olen.  Olen jo ollut eläkkeelläkin jonkun aikaa, en kauaa.  

Jos minulla olisi kesämökki ja ei aviopuolisoa, niin kyllä minäkin kauhean mielelläni oleilisin tällaisina kauniina kesäpäivinä ihan yksikseni siellä mökillä.  Nauttisin valtavasti ihan vain siitä, että saan olla yksin ja tehdä mitä tykkään.  "...kaikenlaisten projektien kanssa..." kirjoitit. 

Minullakin voisi olla joitakin ihkaomia projekteja, jotka olisi ihan vaan itseäni varten ja minua kiinnostavia.  Ja saisin kaikessa rauhassa kenenkään häiritsemättä ja kenellekään mitään selittelemättä tehdä mitä tykkään.  Tekisin vaikka yrttihoitoja itselleni, saunoisin pikkuhiljaa vaikka koko päivän, kirjoittelisin runoja, kokeilisin erilaisia istutuksia, kuuntelisin musiikkia täysin häiriöttä, tutkisin luontoa, ihan mitä vaan itseä kiinnostavaa ja kivaa.  Illalla voisin todellakin istuskella vaikka laiturilla ja nautiskella kuohuviiniä.  Makaisin vaikka koko kesäisen yön nurmikolla katsellen taivasta.  Olisi ihanaa myös vain istua peittoon kääriytyneenä ikkunan edessä ja katsella ja kuunnella sadetta.  

Ja sitten joku lapseni vihoittelisi minulle, kun en ottaisikaan sinne hänen lapsiaan tai lähtisi sieltä minnekään, kun kerrankin saisi olla ihan niin kuin itse haluaa.  

Miksi joittenkin pitää vielä mummoiässäkin venyä ja vanua vaikka mihin?  Kun koko aikuiselämänsä on joutunut osallistumaan, olemaan mukana, tekemään, hakemaan, tuomaan ja viemään.  Aina on ollut vaatimuksia vaatimusten perään.  Jokainen naisihminen, kenellä vain lapsia on, tämän tietää.  Ja luultavasti tuo kirjoittaja itsekin tietää, mutta ei käsitä, että se kaikki on hänelläkin loppumaton virta.  Ellei ymmärrä viimein jossain vaiheessa laittaa hanttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä