Mummo ei halua lähteä lastenlasten kanssa rannalle, koska just tänään on pestävä pyykkiä
Ei siis kyseessä mikään lapsenvahtikeikka, me vanhemmat oltaisiin oltu mukana. Matkaa rannalle ehkä 1km hänellä ja on liikkuva ihminen. Pilvetön taivas ja +26 astetta, ja ei voi tulla kun pitää yksinasujan pestä pyykkiä juuri tänään töiden jälkeen.
Oikea syy siis se että mielummin istuu kotona sohvalla tissuttelemassa hellepäivänä kuten aina muutoinkin.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummo tuskin on velvollinen kenellekään selittelemään mitä tekee tai ei tee. Kai saa istua omalla sohvalla ja vetää vaikka perseet jos haluaa? Suomi on vielä vapaa maa.
Saahan se mummo ryypätä vaikka itsensä hengiltä. Mutta kyllä lapsi saa surra sitä, että äiti valitsee mieluummin pullon kuin lapsensa ja lapsenlapsensa. Harva on niin välinpitämätön ettei tuollainen tuntuisi missään.
Saahan sitä surra, aika moni on joutunutkin. Minäkin. Mun isä joi koko mun lapsuuteni ja nuoruuteni ajan. Kaikkine lieveilmiöineen. Voin sanoa, että valitsi todellakin mieluummin sen pullon.
Tuntuuhan se tietenkin jossain ja pahasti tuntuukin. Mutta enpähän ole ainoa tässä maassa.
Siitä surusta huolimatta on elämä mennyt ihan hyvin. Tuskin sinäkään tuohon suruun hukut. Onhan tässä elämässä niin paljon muutakin ja asioita, joihin voi itse vaikuttaa. Minun isovanhempani on olleet ihan raittiina ihmisiä, mutta eipä ole heihin vahvoja tunnesiteitä ollut koskaan, asuivat kaikki kaukana. Silti olen pystynyt elämään ihan hyvää elämää. Etköhän siihen kykene sinäkin. Ja sinun lapsesikin.
Täysin vierasta ihmistä omaishoitamaan?
Kyse on isovanhemmista. Miten se oma äiti tai isä on täysin vieras?
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä mummoa siellä tarvitaa, jos kerran vanhemmat ovat paikalla?
Kyse on yhteisesti vietettävästä ajasta. Tarpeeksi monta kertaa kun kieltäytyy, niin kyllä ne kutsut loppuvat. Sitten ihmetellään kun eivät tule itsekään enää käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummo tuskin on velvollinen kenellekään selittelemään mitä tekee tai ei tee. Kai saa istua omalla sohvalla ja vetää vaikka perseet jos haluaa? Suomi on vielä vapaa maa.
Saahan se mummo ryypätä vaikka itsensä hengiltä. Mutta kyllä lapsi saa surra sitä, että äiti valitsee mieluummin pullon kuin lapsensa ja lapsenlapsensa. Harva on niin välinpitämätön ettei tuollainen tuntuisi missään.
Kuules kun mummo saa valita ihan sen, minkä mummo valitsee. Ei mummo ole vain toisia varten olemassa. Mummolla on oma elämä.
Hyvä! Ette te tuollaisella mummolla mitään teekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on yhteisesti vietettävästä ajasta. Tarpeeksi monta kertaa kun kieltäytyy, niin kyllä ne kutsut loppuvat. Sitten ihmetellään kun eivät tule itsekään enää käymään.
Ei ihmetellä ei. Se on vain helpotus, jos menee vinkki perille, että ei kiinnostele olla lapsenlikkana.
Vierailija kirjoitti:
Kuules nyt muikkeli. Ne on sun kakaroita ja sinä ne myöskin joudut hoitamaan ihan itse.
Sinäkin olet ollut jonkun kakara, ja kuka sinut on hoitanut?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Ette te tuollaisella mummolla mitään teekään.
Joo jos ei saa mitään hyötyä irti niin se on sitten noin. Juoksutyttökö sen mummin pitää olla tälle räkänokkaporukalle?
Kun mummo priorisoi pyykinpesua, siis juo perseet, sen sijaan että viettäisi kesäpäivää lastenlastensa kanssa, se on täysin hänen oma valintansa.
Vapaus mummoille, myös hieman viinaan meneville!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules nyt muikkeli. Ne on sun kakaroita ja sinä ne myöskin joudut hoitamaan ihan itse.
Sinäkin olet ollut jonkun kakara, ja kuka sinut on hoitanut?
No just hän, jonka kakara minä olen. Eiks mee järkeen?
Helteinen ranta ja lastenlapset eivät houkuttele. Liian kuumaa, liian suuri vastuu. Kun mummo pýydetään rannalle mukaan, halutaan usein yksi lapsenvahti lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummolla on todnäk kokemusta noista rantakeikoista, joihin pyydetään mukaan "EI LAPSENVAHDIKSI" ja on silti röyhkeästi nakitettu hoitamaan muksuja koko päiväksi.
Kieltäytyy luultavasti, koska tietää että sama olisi edessä. Ja jos kuivattaa pyykit ulkona narulla niin totta kai sen tekee mielellään silloin kun ilmat sallii.
Nimim. "N63 kokemusta on, samoin maalaisjärkeä"
Enemmän tässä on kyse siitä ettei mummo pysty näkemään lapsenlapsia alkoholismin takia. Aktiviteetti voisi olla ihan mitä vaan, ei silti halua tulla, ei edes kahville. Sanoin aiemmin, että mummo asuu 800m päässä tätä ja nähnyt lapsia koko kesän aikana kahdesti koska suurimman osan ajasta istuu yksin kotona ja tissuttelee. AP
Mistä ihmeestä AP voi tietää, mitä mummo kodissaan puuhaa? Mistä AP päättelee mummon istuvan kotona yksin?Ties, vaikka olis hyvääkin seuraa...Sitäpaitsi mummo käy töissäkin.
Onneksi lapsenlapset ovat isoja ja pääsevät itsekseen rannalle. En pystyisi edes lähtemään, koska vointini ei ole nyt parhaimmillaan. Onneksi en joudu tästä kenellekään tilivelvolliseksi.
Mistä noita Ap:n kaltaisia ikuisia lapsosia tulee? Jäänyt aikuistuminen ja itsenäistyminen väliin. Tai voi vain olla niin rasittava henkilö, että äitinsä (se mummo) yrittää pitää sopivaa välimatkaa. Entä ap:n kersat? Onko ap kasvattanut niitä mitenkään? Ei kaikki lapset ole kivoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan tämä. Ei häntä tarvita mihinkään, ajattelin vain että olisi kiva viettää aikaa yhdessä nyt kun asutaan lähempänä ja siihen on mahdollisuus. Esikoinen erityisesti tykkäisi nähdä mummoa useammin mutta kun ei käy niin ei sitten. Ja äitini on siis 63v ja viettää vapaa-aikansa mökillä kaikenlaisten projektien ja viinan parissa eli fyysisen suorituskyvyn puutteesta ei ole kyse. AP
Ei ole iso ongelma, jos ei halua lähteä niin on kotonaan, en myöskään lähtisi rannalle läkähtymään..
Vierailija kirjoitti:
Mistä noita Ap:n kaltaisia ikuisia lapsosia tulee? Jäänyt aikuistuminen ja itsenäistyminen väliin. Tai voi vain olla niin rasittava henkilö, että äitinsä (se mummo) yrittää pitää sopivaa välimatkaa. Entä ap:n kersat? Onko ap kasvattanut niitä mitenkään? Ei kaikki lapset ole kivoja
Kuten sanottua, mummo on nähnyt lapsenlapsia tämän kesän aikana KAHDESTI ja asuu 800m päässä. Surettaa kun esikoinen kyselee milloin mummo tulee kylään tai milloin itse mennään sinne ja koskaan ei käy. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sanottua, mummo on nähnyt lapsenlapsia tämän kesän aikana KAHDESTI ja asuu 800m päässä. Surettaa kun esikoinen kyselee milloin mummo tulee kylään tai milloin itse mennään sinne ja koskaan ei käy. AP
Vitsit mikä tyrkky sä oot.
Ethän sä varmaan haluaisi sitäkään, että jos lasten isä olisi alkoholisti, niin että se olisi sun lastesi kanssa? Miks alkkismummo pitäisi väkisin saada kimppaan?
Ottaisitko sen alkoholistimiehen kovasti mielelläni kanssasi kahville ja olemaan kaikenlaisissa aktiviteeteissa mukana? Siis edelleen : miksi ottaisit alkkismummon?
Eli miksi se alkoholisti pitäisi olla sun lastesi kanssa tai ylipäänsä sun elämässäsi ja lastesi elämässä?
Alkoholistit pidetään loitolla niin kauan kunnes raitistuvat, ja jos sitä ei tapahdu, niin ovat loitolla lopun ikänsä. En haluaisi yhtäkään epäluotettava juoppoa omaan elämääni missään muodossa.