Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo ei halua lähteä lastenlasten kanssa rannalle, koska just tänään on pestävä pyykkiä

Vierailija
23.07.2024 |

Ei siis kyseessä mikään lapsenvahtikeikka, me vanhemmat oltaisiin oltu mukana. Matkaa rannalle ehkä 1km hänellä ja on liikkuva ihminen. Pilvetön taivas ja +26 astetta, ja ei voi tulla kun pitää yksinasujan pestä pyykkiä juuri tänään töiden jälkeen. 

Oikea syy siis se että mielummin istuu kotona sohvalla tissuttelemassa hellepäivänä kuten aina muutoinkin.

Kommentit (173)

Vierailija
141/173 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä noita Ap:n kaltaisia ikuisia lapsosia tulee? Jäänyt aikuistuminen ja itsenäistyminen väliin. Tai voi vain olla niin rasittava henkilö, että äitinsä (se mummo) yrittää pitää sopivaa välimatkaa. Entä ap:n kersat? Onko ap kasvattanut niitä mitenkään? Ei kaikki lapset ole kivoja

Kuten sanottua, mummo on nähnyt lapsenlapsia tämän kesän aikana KAHDESTI ja asuu 800m päässä. Surettaa kun esikoinen kyselee milloin mummo tulee kylään tai milloin itse mennään sinne ja koskaan ei käy. AP

Mikähän siinä on, että en usko noita sun juttujas yhtään? Nyt mummolla oli jo kesämökki, siellähän sitä lapset voi polskia. Soitat vaikka näin: "Hei äiti! Voitaisko tulla lasten kanssa pistäytymään ensi lauantaina mökillä? Ei kyllä olla kuin pari tuntia. Pyöräytän mansikkakakun ja tuon tullessani"

Vierailija
142/173 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummalta pyykkivasu pois 👵

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/173 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sitä mummoa siellä tarvitaa, jos kerran vanhemmat ovat paikalla?

Kyse on yhteisesti vietettävästä ajasta. Tarpeeksi monta kertaa kun kieltäytyy, niin kyllä ne kutsut loppuvat. Sitten ihmetellään kun eivät tule itsekään enää käymään. 

Nimenomaan tämä. Ei häntä tarvita mihinkään, ajattelin vain että olisi kiva viettää aikaa yhdessä nyt kun asutaan lähempänä ja siihen on mahdollisuus. Esikoinen erityisesti tykkäisi nähdä mummoa useammin mutta kun ei käy niin ei sitten. Ja äitini on siis 63v ja viettää vapaa-aikansa mökillä kaikenlaisten projektien ja viinan parissa eli fyysisen suorituskyvyn puutteesta ei ole kyse. AP

Mummolla on takuulla mukavaa mökillä vapaa-aikanaan. 63v on vielä suht nuori nauttimaan projekteistaan ja vapaudestaan. Mistä sä sen viinan aina esiin vedät? Käytkö kaivelemassa mummon kaappeja? Ja sikseen, saahan mummo mukia tehdä, ei kuulu sulle ei yhtään. Olisit iloinen äitisi puolesta, tosin jollain tavalla kuulostat hänelle kateelliselta.

Vierailija
144/173 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes ole mummoikäinen ja inhoan varjotonta ja paahteista rantaa, jossa hiekka takertuu ja tunkeutuu joka niemeen notkoon ja saarelmaan kehossa. Ikinä ei ole niin paljoa nestettä mukana, ettei tulisi nestehukka ja suvulta saadun punahiusgeenistön takia palan sekunnissa aurinkorasvoista huolimatta. 

Vierailija
145/173 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja sun kersat määrittelette milloin mummot saa pyykkiä pestä?  Taas yks hvetin yyhhoo joka on AINA saanut mitä on halunnut ja kitisee heti kuin syötävä jos ei oma tahto menekkään lävitse! Piloillle pallutettu niinkuin kaikki muutkin yyhhoot! Hyi helvata!

Vierailija
146/173 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pois tuolta pitäisi ottaa!!

Vierailija
147/173 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mummon olisi pitänyt työpäivän jälkeen lähteä helteiselle uimarannalle kuuntelemaan lasten kiljuntaa? For real? Mietipä nyt uudelleen, itekin ennemmin ottaisit kylmän sidukan ja pesisit pyykkiä. Olisihan sun äippä voinut paremmankin tekosyyn keksiä, mutta hei, hän on rehellinen nainen. Joka selkeästi osaa pitää kiinni omista rajoistaan. Mun idoli.

Vierailija
148/173 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö ymmärtää jo yskä jos mummo priorisoi pyykinpesun teidän näkemisen edelle, hän ei todella halua tavata teitä. Siihen on varmaan syynsä. Mutta koita ymmärtää vinkki. Älä pakota. Nykymummot ei ole mitään pullantuoksuisia kotiäitejä vaan heillä on omakin elämä. Ilman lapsia. Sitä aika moni muukin odottaa.

Vierailija
149/173 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on vain väsynyt?

Vierailija
150/173 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin mummo kieltäytyi viemästä lastenlapsiaan uimaan. Ovat uimataitoisia esiteinejä, joilla on polkupyörät pihassa. Rannalle reilu kilometri. Ja tämä mummo aikoinaan piti huolta, että menivät ja kuljetti heitä uimakouluihin. Ja sen pienen kolmevuotiaan kanssa rantavedessä en ala enää kykkimään. 

Vierailija
151/173 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä noita Ap:n kaltaisia ikuisia lapsosia tulee? Jäänyt aikuistuminen ja itsenäistyminen väliin. Tai voi vain olla niin rasittava henkilö, että äitinsä (se mummo) yrittää pitää sopivaa välimatkaa. Entä ap:n kersat? Onko ap kasvattanut niitä mitenkään? Ei kaikki lapset ole kivoja

Kuten sanottua, mummo on nähnyt lapsenlapsia tämän kesän aikana KAHDESTI ja asuu 800m päässä. Surettaa kun esikoinen kyselee milloin mummo tulee kylään tai milloin itse mennään sinne ja koskaan ei käy. AP

Vitsit mikä tyrkky sä oot.

No, turhaan sitten vinkuu tyttären perään, kun kaipaa apua viinan pehmentäessä pään.

Vierailija
152/173 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kyseinen mummo kovin alkoholisti ole, koska pystyy käymään vielä töissäkin. Ymmärrän oikein hyvin häntä. Itse olen työssäkäyvänä mummina hoitanut lapsenlapsiani jo 16 v iltaisin ja viikonloppuisin (vanhempiensa työn vuoksi). Nytkin oli 15 v poika viikon luonani, itse haluaa tulla. Jatkuvalla syötöllä kokkaamista. Saman tien narahti oluttölkki auki, kun ulko-ovi meni kiinni. Järkyttävää mummojen vainoamista tässäkin ryhmässä, eikö kaksikaan vanhempaa pärjää lastensa kanssa. Pitäisi tehdä kansalaisaloite, että ainakaan yli 65-vuotiailla ei saa hoidattaa alle 10-vuotiaita lapsia.

Vierailija
153/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei tykkää rannalla lojumisesta vaikka kuinka olisi "hieno keli".  Käytät sinäkin selvästi asetuksia eduksesi.

Mitäs jos kysyisit mitä mummis haluaa tehdä?

Vierailija
154/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lähde myöskään koskaan edes omien lasteni kanssa julkiselle rannalle. Siellä olen niin hermostunut ja peloissani koko ajan.

Omasa mökkirannassa taas, mä tunnen rannan ja vedet, huojentavaa olla yhdessä. Vesi on ihan hiton pelottava elementti.

Vierailija
155/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mummon olla. Minä en jaksanut edes ruokaa eilen laittaa itselleni ja lapselle työpäivän jälkeen kun helle uuvutti ihan täysin. Heitin jotain vain mikroon ja itse lepäilin jalat ylhäällä kivennäisvettä juoden. Se vielä puuttuisi, että joku olisi käskenyt jonnekin.

Vierailija
156/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vaan otsikon mut älä vaivaa sitä mummoa omilla ongelmillasi 

Vierailija
157/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa pitää pyykkipäivästä kiinni eikä jaksa mennä kuumaan porotukseen raskaan työpäivän jälkeen tietäen, että pyykkikasa odottaa siellä kun palaan hikisenä rannalta. 

Vierailija
158/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oikea syy siis se että mielummin istuu kotona sohvalla tissuttelemassa hellepäivänä kuten aina muutoinkin."

Mitä sitten? Kai ihminen saa työpäivän päätteeksi tehdä mitä lystää. 

Surettaa vaan ettei ole kiinnostunut lapsenlapsista. Ollaan vasta hiljattain muutettu takaisin minun kotipaikkakunnalle ja tämä on ensimmäinen kesä kun mummi asuu lähellä ja voisi tehdä lasten kanssa jotain. Koko kesän aikana nähnyt heitä kahdesti vaikka asuu 800m päässä. AP

Yleinen uimarantako on ainoa paikka, missä voi tavata lapsenlapsiaan?

Vierailija
159/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti aloittaja käyttäytyy äitiään kohtaan yhtä ikävästi kuin hänestä tänne kirjoittaa. Miksi äiti siis ei pitäisi välimatkaa tuollaiseen tyttäreen ja hänen jälkikasvuunsa? Äidillä on vielä runsaasti omaa elämää elettävänä

Vierailija
160/173 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Ette te tuollaisella mummolla mitään teekään.

Minä en lähde maksustakaan hellerannoille polttamaan itseäni ja voimaan huonosti saati edistämään lapsenlapsille kehittyvää melanoomaa.

Eikä pyydetään, eikä paheksuta hellevastaisuutta.

Sen sijaan otan lapset hoitoon ihan milloin vain, yökyliinkin on totuttu pienestä pitäen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme