Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään kuka ei ole saanut yrityksistä huolimatta hygieniapassia?

Vierailija
23.07.2024 |

Olen tehnyt harjoitustestejä,

enkä äskenkään saanut tarvittavaa määrää oikein!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin pärjäsi yleistiedolla ainakin 10v sitten. Kysymykset oli luokkaa, että pitääkö kädet pestä välissä jos koske ensin kalaa ja sitten vihanneksia, tai saako katkaravun jättää pöydälle viikoksi. 

Ei oo enää yleistiedon varassa, esim vastausvaihtoehdoista valittava 1/3 bakteerista mitä en oo ikinä kuullutkaan.

!!Jos aikuinen hygieniapassia suorittava ei ole koskaan kuullutkaan listeria-, kampylo-, salmonella- tai yersiniabakteerista niin olet liian typerä töihin missä elintarvikehygienia ja sen noudattaminen on ensiarvoisen tärkeää.!!

Kun itse olin sitä suorittamassa niin suurin osa muista osallistujista oli ammattikoulun elintarvikealan oppilaita, taisi olla vielä ensimmäisen vuoden. Mitäs ne on, yleensä 16-vuotiaita? Mielestäni melkoisen tyly lausunto että he ovat liian typeriä valitsemalleen alalle jos eivät siihen mennessä ole vielä ehtineet oppia kaikkea kampylobakteerista. 

Vierailija
42/50 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt siihen valmistavan kurssin? Siellä tulee hyvin käytyä testin asioita läpi jos ne ei jo satu olemaan hallussa. 

Mun 13v huithapelo poikani pääsi tosta testistä ekalla läpi, täysin lukematta. MITEN toi ei aikuiselta onnistuisi?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi, jotka eivät päässeet. Heillä kummallakin suomi on toinen kieli, mutta äidinkieli joku muu.

Vierailija
44/50 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt siihen valmistavan kurssin? Siellä tulee hyvin käytyä testin asioita läpi jos ne ei jo satu olemaan hallussa. 

Mun 13v huithapelo poikani pääsi tosta testistä ekalla läpi, täysin lukematta. MITEN toi ei aikuiselta onnistuisi?!

Olet varmaan opettanut sille huithapelolle miten keittiössä kuuluu toimia hygieenisesti? Sillä pohjalla minä ne asiat tiesin että äiti on opettanut kun yhdessä tehtiin ruokaa ja leivottiin, mutta mun miehelle ne ei sitten ollutkaan itsestäänselvyyksiä kun hänen lapsuudenkotonaan syötiin lähes pelkkiä mikroruokia.

Vierailija
45/50 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden, joka oli silloin kolmatta kertaa yrittämässä, mutta hänen ongelmansa oli heikko suomen kielen taito. Osa niistä kysymyksistä kirjoitetaan ärsyttävästi kompakysymyksinä niin että ihan natiivikin joutuu tarkkaan tavaamaan miten päin siihen pitää vastata, tuntuu että testataan enemmän luetun ymmärtämistä kuin hygieniatietoa.

Niitä testejä voi suorittaa muillakin kielillä kuin suomeksi.

Voi, mutta ei missä vaan ja millä tahansa kielellä. 

Vierailija
46/50 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär sai hygieniapassin ihan yleistiedoilla lukiossa. 

Hän sanoi, että ei ymmärtänyt opetuksesta mitään. 

Vierailija
47/50 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? Itsellä meni ekalla lukematta läpi:D

Vierailija
48/50 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan opettanut sille huithapelolle miten keittiössä kuuluu toimia hygieenisesti? Sillä pohjalla minä ne asiat tiesin että äiti on opettanut kun yhdessä tehtiin ruokaa ja leivottiin, mutta mun miehelle ne ei sitten ollutkaan itsestäänselvyyksiä kun hänen lapsuudenkotonaan syötiin lähes pelkkiä mikroruokia.

No jos tuosta päsee tosiaan ihan läpi sillä, miten kotikeittiössä eletään, niin mihin tuota testiä tarvitaan? Kyllähän noi asiat sitten ihan normiperehdytyksellä voidaan opettaa jokaisessa ravintolassa ja ruokakaupssa.

Vierailija
49/50 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sitä voi olla läpäisemättä jos et ole aivan kehitysv a mmainen. Ne vastaukset pystyy päättelemään terveellä järjellä.

Vierailija
50/50 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos tuosta päsee tosiaan ihan läpi sillä, miten kotikeittiössä eletään, niin mihin tuota testiä tarvitaan? Kyllähän noi asiat sitten ihan normiperehdytyksellä voidaan

No olisikohan just siksi että jokaisen kotikeittiössä ei tosiaan eletä ihan samalla tavalla? Kyllä minä ainakin tykkään enemmän ajatuksesta että minulle ruokaa laittavalta kokilta on jollain tavalla tarkistettu että hän tietää edes ne perusteet.