Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieraat kyselee hyvien tarjottavien perään

Vierailija
23.07.2024 |

Juhlia tulossa ja vieraat kyselee onko kalaa ja kanaa ja muuta tarjolla. En ole kallista ruokaa tarjoomassa vaan pienellä budjetilla mutta reilusti erillaisia ruokia. Jos meen heidän juhliin saattaa olla vain muutama tarjottava kuten kakkua, voileipäkakkua ja vihersalaatti. Ihmettelen vaatimuksia että toisilta pyydetään mutta itse ei tarjota vastaavasti.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jos on allergisia,  vegaaneja olis hyvä tietää syökö ensin. 

Tarjoa edullista hyvää tarjottavaa

Olipa vegaani tai jotain muuta niin ei kai juhliin ihan tyhjällä vatsalla mennä. Eikä vieraat koskaan kysy mitä on tarjolla ennen juhlia. Enkä ainakaan vastaisi jos joku kysyy,tai ehkä niin kakkua on,ja jotain pientä suolaista 

Onhan sekin vastaus että ei vastaa mitään ja jo sen perusteella vieraat osaa varautua. Ehkä se joka kysyy jättää tulematta.

Itse en oikein ymmärrä että miksi olisi vaikea vastata mitä on tarjolla esim kahvi+suolaista/makeaa tai ruoka ja jos kysytään onko kalaa tai kanaa vastata joo tai ei.

Kun vieraat tulevat juhliin, syödään sitä mitä on tarjolla. Ravintolat on erikseen,sieltä voi kysellä mitä on menussa. Toki juhlan järjestäjä ottaa tarjoilussa huomioon oikeat allergiat. En sen kummemmin kerro mitä on tarjolla. Jos joku ei sen takia tule paikalle niin ei voi mitään. Se on hänen valinta  . On tosi ihmeellistä että vieraat kyselee mitä on tarjottavana. Ja itse en mene koskaan juhliin liian nälkäisenä.  

Vierailija
22/27 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin äskettäin rippijuhlissa kyytiläisenä - paikalla olin 10.30 - 21 - ainoat minulle sopivat olivat salaatti(rucola, kurkku,tomaatti ja feta) ja kääretorttu. Kotona olin 23.15 - suoraan jääkaapille. Miksi ihmiseteivät voi ottaa huomioon muiden rajoituksia tai edes ilmoittaa asiasta? Jos olisi ollut omalla autolla, olisin voinut käydä välissä asioilla(syömässä).

Kummaa kun tuntuu siltä ettei nykyään olekaan muita kuin erikoisruokavalioita. Ei varmaan kannata tarjota yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliot on otettu huomioon kyllä. Tässä aloituksessa siis vieraat toivoivat hyviä kalliita tarjottavia kalaa, pihvejä ym joka maksaa. Itse eivät omissa juhlissa tarjoa edes ruokaa.

Vierailija
24/27 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliot on otettu huomioon kyllä. Tässä aloituksessa siis vieraat toivoivat hyviä kalliita tarjottavia kalaa, pihvejä ym joka maksaa. Itse eivät omissa juhlissa tarjoa edes ruokaa.

Mitä sinä jankkaat itsestään selvää asiaa?

Vierailija
25/27 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä jankkaat itsestään selvää asiaa?

Mitä jankkaamista tässä on? Itse jankkaat kun vastauksesi ei hyödyttänyt ketään.

Vierailija
26/27 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ap:ltä hyvä pointti että toisilta haluttaisiin parempaa tai kalliimpaa kuin mitä itse tarjoaisi. En minäkään laittaisi "pöytää koreaksi" heille joilla on  itsellään tarjolla tyyliin kuppi kahvia pullaviipaleen ja pasteijan kera. Olen ollut juhlassa jossa keittoa riitti vain osalle vieraista ,loput söi sitten pelkkää voileipää. On siis myös huomioitava tarjottavan määrä. Tai niin että osa vieraista oli kutsuttu myöhemmin tulevaksi ja tarjoilut laitettiin hetikohta kaappiin odottamaan seuraavia vieraita. 

Vierailija
27/27 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin äskettäin rippijuhlissa kyytiläisenä - paikalla olin 10.30 - 21 - ainoat minulle sopivat olivat salaatti(rucola, kurkku,tomaatti ja feta) ja kääretorttu. Kotona olin 23.15 - suoraan jääkaapille. Miksi ihmiseteivät voi ottaa huomioon muiden rajoituksia tai edes ilmoittaa asiasta? Jos olisi ollut omalla autolla, olisin voinut käydä välissä asioilla(syömässä).

Pitäisin omat eväät mukana tapauksessasi.  Tai siis  noin olen tehnyt. Ei voi luottaa tarjoiluihin juhlissa . Noloahan se on kaivaa omat eväät mutta sehän ei ole vieraan moka.

Minulla onkin omassa autossani varaa, mutta en tajunnut ottaa matkaan. Olen käynyt autolla syömässä hätätapauksessa.

No jopas on oikea hätätapaus, jos ei voi mussuttaa juhlissa.