Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sveitsissä otetaan käyttöön uusi itsemurhassa avustava laite: Kun olet painanut nappia, ei ole paluuta

Vierailija
23.07.2024 |

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010580685.html

Nitschken mukaan, kun ihminen on mennyt laitteen sisään, laite toteaa: Jos haluat kuolla, paina tätä nappia.

NAPIN painamisen jälkeen happipitoisuus laitteen sisällä putoaa 21 prosentista 0,05 prosenttiin noin 30 sekunnissa.

Laitteen voi aktivoida äänellä, eleellä, silmiä räpyttämällä tai napin painalluksella.

Napin painamisen jälkeen on Nitschken mukaan myöhäistä muuttaa mieltään.

Kun olet painanut nappia, ei ole paluuta, Nitschke vastasi.

Kommentit (354)

Vierailija
141/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mahtaa olla moisen laitteen nimi? Pai-pai-grilli.

Vierailija
142/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vastoin jumalan ohjetta nauttia elämästä

Juuri näin! Elämään kuuluu myös olennaisena osana kärsimys. Kärsihän Jeesuskin meidän kaikkien takia aivan hirvittäviä tuskia. Ilman kärsimyksiä ja vastoinkäymisiä ei ole myöskään iloa elämässä. Tarkoitan, jos ei olisi tietoa, että asiat voisivat olla paljon huonommin, ei osaisi iloita hyvistä ajoista. Taivaassa sitten ei ole tuskaa eikä kärsimystä. Täällä eläessä otetaan vastaan, mitä elämä tarjoaa.

Jumala ilmoitti minulle näyssä, että eutanasia tulee sallia. Mitäs siihen sanot?

Älä kultapieni valehtele. Jumala rakastaa sinuakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

No täytyyhän siinä nyt joku hätäseis olla 

Jos laite toimii typpikaasulla (kuten luulen) ei kuolemaa ole mitenkään mahdollista peruuttaa. Jos hengittää puhdasta typpikaasua, ei mitään ole enää tehtävissä. Typen hengittäminen ei tunnu miltään, koska sitä hengitämme nyt koko ajan. Taju lähtee ennen kuin huomaa jotain outoa.

Miten paljon kärsimystä on aiheutettu koe-eläimille laitetta kehitettäessä ja montako eläintä piti tappaa sen takia, että ihmiset pääsevät tappamaan itsensä tuolla laitteella? Hyi olkoon!

Varmaan enemmän aiheutetaan vahinkoa kun kehitetään lääkkeitä yms... :d

Olet oikeassa. Lääkkeitä kehitetään koko ajan. Syyttömien eläinparkojen kärsimys on loputonta, aina kuolleiden tilalle uusia. Hyi! Kyseessä on kuitenkin sairauksia parantavien lääkkeiden kehityksestä, ei ihmisten itsemurhalaitteista, jos nyt jonkun hyvän puolen eläinkokeista keksii.

Vierailija
144/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laite toimii typpikaasulla (kuten luulen) ei kuolemaa ole mitenkään mahdollista peruuttaa. Jos hengittää puhdasta typpikaasua, ei mitään ole enää tehtävissä. Typen hengittäminen ei tunnu miltään, koska sitä hengitämme nyt koko ajan. Taju lähtee ennen kuin huomaa jotain outoa.

Miten paljon kärsimystä on aiheutettu koe-eläimille laitetta kehitettäessä ja montako eläintä piti tappaa sen takia, että ihmiset pääsevät tappamaan itsensä tuolla laitteella? Hyi olkoon!

Näitä typpeen sammahtaneita ihmisiäkin on. Siis sellaisia, että ovat sammuneet jonnekin mutta on ehditty pelastaa. Ja heidän mukaansa se on täysin tuskaton kokemus.

Hyvä se nyt on sanoa, kun laite on valmis markkinoille. Tarkoitin laitteen kehitystä alusta lähtien, mitä kaikkia keinoja, myrkkyjä, kaasuja ja muita erittäin tuskallisia kokeita eläimillä on tehty ennenkuin se on ihmisille valmis tappamaan tuskattomasti, mutta kaikki eivät reagoi kaikkeen samalla tavalla. Jos yksi sanoo, ettei tuntenut mitään hengittäessään typpeä, jonkun toisen kokemus voi olla päinvastainen.

Vierailija
145/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin tuota kuolemankonetta kutsutaan ruutikaasuaseeksi. Kun kerran oon vetänyt liipaisimesta paluuta ei ole.

Vierailija
146/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää säätää laki joka mahdollistaa peruutuksen.   Vankeuden uhalla tutkijat kyllä löytävät keinon imeä typpi pois kehosta

Ehkä mielummin käyttää omaa tervettä järkeään ja ei mene sinne laitteeseen jos on epävarma asiasta.

Vierailija
147/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas ketju. On eri asia kannattaa aborttia kuin glorifioida itsemurhaa

Vierailija
148/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras keksintö aikoihin. Miksi et voisi itse päättää päiviesi määrän? Ilman että omaisesi tarvitsee löytää sinut hirrestä.

Koska Jumalalla ainoastaan on oikeus päättää päiviemme määrän.

Anna sitten sen jumalasi päättää omasi. Ei pitäisi olla sinulta poissa, jos muut voivat tarvittaessa päättää ihan itse, miten lopettavat elämänsä.

Sinulla on täysin väärä asenne. Ei se olekaan minulta pois, jos joku tappaa itsensä vaan se on Jumalalta yksi rakas lapsi Taivaassa vähemmän. Hän haluaa meidät kaikki sinne. Miksi mennä täysin vapaaehtoisesti helvettiin? Ei maanpäällinen tuska siellä helpota vaan lisääntyy eikä sieltä ole poispääsyä, joten jos saan edes yhden muuttamaan mielensä, olen erittäin onnellinen hänen hyvästä ratkaisusta. Kristityt haluavat pelastaa muutkin ja etenkin läheiset, joiden kohtalo kai eniten askarruttaa.

Vierailija
149/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotetoive Puuiloon!

Ehkä joulupukki tuo sinulle ihan oman? Tuota tuotetta ei tarvitse käyttää kuin kerran

Tai sukulaiset perii sen

-sivusta 

Vierailija
150/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NAPIN painamisen jälkeen happipitoisuus laitteen sisällä putoaa 21 prosentista 0,05 prosenttiin noin 30 sekunnissa.

Laitteen voi aktivoida äänellä, eleellä, silmiä räpyttämällä tai napin painalluksella.

Ekaksi tuli mieleen, miten huono olo ja kova päänsärky tulee happipitoisuuden laskiessa. Siinä varmaan oksentaa ja katuu katkerasti.

Toinen juttu on tuo, miten laite aktivoidaan. Siis miten ihmeessä edes pystyisi viestittämään katumustaan ja haluaan kuitenkin elää, kun laite aktivoituu kaikesta?

Kolmas siis kymmenen minuuttia kestää kuoleminen ja joku vielä videoi sen?!

Onneksi olen uskossa eikä tarvitse tuollaiseen ikinä edes harkita menevänsä.

Luultavasti se aktivoiminen liikkeellä on sen takia, jos ihminen on siinä tilassa ettei voi painaa itse sitä nappia, mutta pystyy liikkumaan kuitenkin. Ja älä tuo u

Minulla on usko läsnä koko ajan. Käsittääkseni sitä ei ole Suomessa kielletty, joten turhaan siinä pullistelet.

Vierailija
151/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämme syntiinlangenneessa maailmassa. Jumalan tahto on että kaikki pelastuisivat, mutta ihmisillä on vapaa tahto. Taivaaseen ei voida ottaa syntisiä, koska taivas menisi pilalle. Helvetti on kauhea paikka, siellä kadotetut viettää ikuisuuden ja se on niille oikein. Jumala on Pyhä, ja tämän maailman kärsimykset kestävät vain hetken, kadotuksessa sielu kärsii ikuisesti. Ihmiset jotka rienaavat Jumalaa, tietävät kyllä kadotukseen jouduttuaan ja siellä tuskissaan ollessaan, että se rangaistus on heille oikein. 

Ja se, joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven? 

Vierailija
152/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleminen on yliarvostettua.

Vierailija
153/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän Futuraman jakso se oli missä Benderi kömpi tämmöseen itsarikoppiin. Pitääkin kaivella arkistoja.

Futuraman ensimmäisessä jaksossa Fry ainakin meni vahingossa itsemurhakoppiin, kun luuli sitä puhelinkopiksi.

Vierailija
154/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ihmisen elimistö reagoi hapenpuutteeseen, pelkästään hiilidioksidin lisääntyneeseen määrään. Hapenpuutteen ensimmäinen oire on yleensä euforia, joten hyvä tapahan tuo on lähteä. 

Varsinkin kun on neliraajahalvatuillekin mahdollisuus "painaa nappia" itse, niin ei kenestäkään lääkäristä tehdä Mengeleitä. 

Vierailija
155/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ihmisen elimistö reagoi hapenpuutteeseen, pelkästään hiilidioksidin lisääntyneeseen määrään. Hapenpuutteen ensimmäinen oire on yleensä euforia, joten hyvä tapahan tuo on lähteä. 

Varsinkin kun on neliraajahalvatuillekin mahdollisuus "painaa nappia" itse, niin ei kenestäkään lääkäristä tehdä Mengeleitä. 

Tämä. Jos eutanasioita nyt on pakko tehdä (ja sehän alkaa olla yleinen mielipide), on hyvä asia, että keksitään keinoja, missä lääkäri ei joudu olemaan pyöveli, vaan asia on edelleen potilaan omissa käsissä tai silmäluomissa täysin. 

Mitä asian mahdolliseen syntisyyteen tulee, uskovaiset ei taida oikein muistaa että kristittyjen pitäisi keskittyä ensisijaisesti niihin omiin synteihinsä, joita kaikilla on aivan riittämiin. Vai miten se tarina menikään siitä, että se joka on syntinen, heittäköön ensimmäisen kiven... Eutanasiakoneen käyttö on ihmisen itsensä ja Jumalan välinen asia, eikä kuulu muille ihmisille vähääkään. Ellei sitten joku halua tuohon päätökseen päätyneen puolesta rukoilla. 

Välillä tämän palstan uskovaiset tuntuvat tietävän Jumalaa paremmin, kuka pelastuu, kuka ei. Ikään kuin he oikein toivoisivat, että mahdollisimman moni ei pelastu, ainakaan ne, jotka elävät heidän mielestään väärin. Unohtuu se, että Jumala siitä pelastuksesta päättää -eikä Jumalaa säätele aika ja paikka kuten meitä. Me emme tiedä, mitä Jumalan ja ihmisen välillä tapahtuu niillä viimeisillä sekunnin murto-osilla, joten on aivan älytöntä alkaa kuvitella, että kyllä jokainen itsensä offannut päätyy kadotukseen. Koska me. emme. tiedä. 

Vierailija
156/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän Futuraman jakso se oli missä Benderi kömpi tämmöseen itsarikoppiin. Pitääkin kaivella arkistoja.

Eikö se luullut sitä puhelinkopiksi,vessaksi tai joksikin .D

Vierailija
157/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jos eutanasioita nyt on pakko t

Sinäkö ilman elävää uskoa ja läheistä suhdetta Jumalaan tulet omilla mututiedoillasi käskemään uskovaisia tekemään, kuten sinä tahdot? Ei tule koskaan onnistumaan. Meillä on Jumalan antama kehoitus ja valtuutus pyrkiä ohjaamaan ihmisiä taivastielle, ei helvettiin.

Vierailija
158/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typpikaasun hyvä puoli on, että se ei aiheuta hukkumisen tunnetta.

Vierailija
159/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla  on ahtaanpaikan kammo,ei kiitos.

Vierailija
160/354 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö ilman elävää uskoa ja läheistä suhdetta Jumalaan tulet omilla mututiedoillasi käskemään uskovaisia tekemään, kuten sinä tahdot? Ei tule koskaan onnistumaan. Meillä on Jumalan antama kehoitus ja valtuutus pyrkiä ohjaamaan ihmisiä taivastielle, ei helvettiin.

Mielikuvitusystävän antama valtuutus on kyllä hyvä juttu. Sen lisäksi ei tarvitse kuin euron, niin saat suklaapatukan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä