Sveitsissä otetaan käyttöön uusi itsemurhassa avustava laite: Kun olet painanut nappia, ei ole paluuta
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010580685.html
Nitschken mukaan, kun ihminen on mennyt laitteen sisään, laite toteaa: Jos haluat kuolla, paina tätä nappia.
NAPIN painamisen jälkeen happipitoisuus laitteen sisällä putoaa 21 prosentista 0,05 prosenttiin noin 30 sekunnissa.
Laitteen voi aktivoida äänellä, eleellä, silmiä räpyttämällä tai napin painalluksella.
Napin painamisen jälkeen on Nitschken mukaan myöhäistä muuttaa mieltään.
Kun olet painanut nappia, ei ole paluuta, Nitschke vastasi.
Kommentit (354)
Vierailija kirjoitti:
Sveitsissä itsemurha on ilmeisesti ihan laillinen tapa päättää päivänsä. Luin juuri toisesta ketjusta, että Suomessa itsemurhaa yrittävä laitetaan putkaan ja sen jälkeen pakkohoitoon. Mutta Sveitsissä ilmeisesti tuohon laitteeseen ei kuitenkaan tarvitse juosta poliisia pakoon?
Ei se ole Suomessakaan kielletty. Ja uskoitko siis ihan oikeasti, että yrityksestä laitetaan putkaan? Hoitoa siitä kyllä tarjotaan, mutta ei pakkohoitoa.
Pian siis näemme kuinka Sveitsikin tuhoutuu kun tuomio tulee taivaasta.
Te jotka vastustatte tälläistä,onko teistä sitten parempi että menee junan tai rekan eteen ja tuhoaa toisen osapuolen elämän?
Tuskin tuonne päästetään ketään 18vuotiasta jota masentaa,kun kun poikakaveri jätti. Parantumaton vaikea sairaus,henkinen tai fyysinen,siihen tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Pian siis näemme kuinka Sveitsikin tuhoutuu kun tuomio tulee taivaasta.
Ei taivaalta mitään tuomioita tipahtele. On olemassa vain tämänpuoleinen, ja pahuutta on vastustettava aktiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka vastustatte tälläistä,onko teistä sitten parempi että menee junan tai rekan eteen ja tuhoaa toisen osapuolen elämän?
Tuskin tuonne päästetään ketään 18vuotiasta jota masentaa,kun kun poikakaveri jätti. Parantumaton vaikea sairaus,henkinen tai fyysinen,siihen tarvitaan.
Meistä ei ole mikään parempi. Mutta jos yhteiskunta ryhtyy osalliseksi murhaamiseen niin se tulee olemaan yhteiskunnan loppu, riippumatta meidän mielipiteistä.
Tuollaisen voisi hommata vanhainkotiin kun joku kusipäinen vanhus ei tajua kuolla yrityksistä huolimatta.
Loistava keksintö. Toivottavasti voin käyttää sitä sitten kun tulee tarve. Teille muillehan se ei kuulu.
Oletteko ikinä pitäneet sylissä ihmistä joka leikkeli ranteensa mutta lähetettiin päivystyksestä kotiin? Minä olen.
Ja myöhemmin olen seissyt saman henkilön hautajaisissa kun keksi kokeilla hyppäämistä.
Mielummin olin antanut hänele viimesen halauksen ennenkuin olisi kiivennyt tuollaiseen kapseliin. Olisin tiennyt hänen lähtevän rauhassa,tuskitta.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
No täytyyhän siinä nyt joku hätäseis olla
Jos laite toimii typpikaasulla (kuten luulen) ei kuolemaa ole mitenkään mahdollista peruuttaa. Jos hengittää puhdasta typpikaasua, ei mitään ole enää tehtävissä. Typen hengittäminen ei tunnu miltään, koska sitä hengitämme nyt koko ajan. Taju lähtee ennen kuin huomaa jotain outoa.
Eikö tuohon riittäisi naamari? Miksi pitää kömpiä tuollaisen kammottavan kapselin sisään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos laite toimii typpikaasulla (kuten luulen) ei kuolemaa ole mitenkään mahdollista peruuttaa. Jos hengittää puhdasta typpikaasua, ei mitään ole enää tehtävissä. Typen hengittäminen ei tunnu miltään, koska sitä hengitämme nyt koko ajan. Taju lähtee ennen kuin huomaa jotain outoa.
Eikö tuohon riittäisi naamari? Miksi pitää kömpiä tuollaisen kammottavan kapselin sisään?
Juuri siksi että sadismi olisi huipussaan. Eihän tuollaista keksi kukaan muu kuin satanisti ja ihmisten murhaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä niin kammottavaa on? Mutta joo, sen voi hoitaa naamarillakin. Yhdysvalloissa on jo tehtykin niin teloituksessa. Tai laittamalla vaikka pussi päähän ja letku sinne typpipullosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meistä ei ole mikään parempi. Mutta jos yhteiskunta ryhtyy osalliseksi murhaamiseen niin se tulee olemaan yhteiskunnan loppu, riippumatta meidän mielipiteistä.
Pöh. Ainahan se on ollut osallisena murhaamisessa. Sotia on sodittu koko ihmiseläimen historian ajan. Sitten yhtäkkiä, kun ihminen haluaa itse lähteä tältä pallolta kivuttomasti, niin onkin kyse murhaamisesta. Jepajep.
Onhan niitä tapauksia ollut jo nyt, että eutanasiaa "toivonut" vanhus taistelee viimeiseen asti vastaan, mutta hoitajat pitää kiinni että saadaan myrkkypiikki annettua.