Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin osa-aikatyö voi edes kannattaa?

Vierailija
22.07.2024 |

Opiskelijat yms mutta muille ei osa-aikatyö kannata.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että työ kohentaa mielenterveyttä. Aina kun tekee jotain, joka lisää merkityksellisyyden kokemusta, on hyödyksi.

Mielekäs harrastus on mielelle parempi kuin työ, jonka palkalla ei elä. Sellainen työ ei ole hyväksi mielelle, vaan aiheuttaa epäonnistumisen tunteen, katkeruutta ja kostohalua.

Harrastukset vaativat rahaa. 

Eivät vaadi. Riittää että raahaa itsensä pihalle ja rupeaa harrastamaan. Tai voi harrastaa kotonakin. Maailmassa on miljoonia harrastuksia, joihin menee vain vähän tai ei lainkaan rahaa.

Vierailija
22/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin kuulusteluilta välttyminenkin vaikuttaa kannattavuuteen.

Minua kuulusteltiin silti, vaikka tein 30h/vk.

Huh huh,lopetin sovitellun päivärahan kun en sietänyt työkkäriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että työ kohentaa mielenterveyttä. Aina kun tekee jotain, joka lisää merkityksellisyyden kokemusta, on hyödyksi.

Mielekäs harrastus on mielelle parempi kuin työ, jonka palkalla ei elä. Sellainen työ ei ole hyväksi mielelle, vaan aiheuttaa epäonnistumisen tunteen, katkeruutta ja kostohalua.

Eivät vaadi. Riittää että raahaa itsensä pihalle ja rupeaa harrastamaan. Tai voi harrastaa kotonakin. Maailmassa on miljoonia harrastuksia, joihin menee vain vähän tai ei lainkaan rahaa.

En minä ainakaan keksi itselleni mitään _mielekästä_ harrastusta ilman rahaa. Ja elämän mielekkyydestä tässä oli kyse.

Vierailija
24/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokirurgin työt osa-aikaisena on varmasti rahallisesti ihan kannattavaa.

Vierailija
25/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa se ainakin silloin, kun vaihtoehto on aukko av:ssa.

Missä av:ssä?

Vierailija
26/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt työtäni 60 ja 80 %:sesti. Kyllä se on kannatettanut vs työttömyys. 

Vierailija
27/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan keksi itselleni mitään _mielekästä_ harrastusta ilman rahaa. Ja elämän mielekkyydestä tässä oli kyse.

No sitten on aivoissa tai mielikuvituksessa jotain vikaa.

Vierailija
28/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan keksi itselleni mitään _mielekästä_ harrastusta ilman rahaa.

älä sinä ala arvostelemaan minun mielenkiinnon kohteitani

Vierailija
29/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala palkkaista osa-aika työtä tekevän eläke tulee olemaan samaa tasoa kuin ikänsä työttömänä ollut. Osa-aika tai matalapalkka aloilla ainoa hyötyjä on työnantaja.

Vierailija
30/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"älä sinä ala arvostelemaan minun mielenkiinnon kohteitani"

Aloin jo. Sinun mielenkiinnon kohteesi ovat epärealistisia, koska sinulla ei ole niihin varaa. Aikuinen ihminen keksii kyllä parempiakin.

Vierailija
31/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kannattaa. Asun työpaikan lähellä ja kuljen pyörällä. Käteen jää enemmän kuin tuilla. Lisäksi työ on helppo ja leppoisa ja mielenterveys on parantunut. 

Vierailija
32/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matala palkkaista osa-aika työtä tekevän eläke tulee olemaan samaa tasoa kuin ikänsä työttömänä ollut. Osa-aika tai matalapalkka aloilla ainoa hyötyjä on työnantaja.

Tuo tilanne toteutuu myös kokaikatyössä olleilla.

Vierailija
33/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiiviset kokemukset osa-aikatyöstä.

Vierailija
34/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja ruokaa saa vain lähetin tuomana...

Vierailija
35/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen osa-aikaista ja oman firman hommia. Kun jostain tulee tasaista tuloa niin voi omaa juttuaan tehdä ilman stressiä.

Vierailija
36/36 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt osa-aikaista valtaosan työurastani, kun täysi työaika vie voimat. Pienet menot, niin tuntuu pienempikin palkka suurelta. Toisaalta tiedän monen työskentelevän täysillä tunneilla ja saavan käteen saman rahan tai selvästi vähemmän. Olen lähihoitaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän