Milloin osa-aikatyö voi edes kannattaa?
Opiskelijat yms mutta muille ei osa-aikatyö kannata.
Kommentit (36)
Minulla on suunnitelmissa perustaa pieni yritys, sen kaveriksi osa-aikatyö sopii oikein hyvin.
Miten niin kannattaa? Jos on työtä, sitä tehdään, eikä maata toisten vaivoina. Hyi, miten halveksittava asenne sulla.
Silloin kun haluaa työkokemusta tai ei tee työtä vain rahan takia.
Silloin, kun taloudellinen tilanne ei sitä edellytä. Eli harrastuksena.
Uskon, että työ kohentaa mielenterveyttä. Aina kun tekee jotain, joka lisää merkityksellisyyden kokemusta, on hyödyksi.
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että työ kohentaa mielenterveyttä. Aina kun tekee jotain, joka lisää merkityksellisyyden kokemusta, on hyödyksi.
Mielekäs harrastus on mielelle parempi kuin työ, jonka palkalla ei elä. Sellainen työ ei ole hyväksi mielelle, vaan aiheuttaa epäonnistumisen tunteen, katkeruutta ja kostohalua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielekäs harrastus on mielelle parempi kuin työ, jonka palkalla ei elä. Sellainen työ ei ole hyväksi mielelle, vaan aiheuttaa epäonnistumisen tunteen, katkeruutta ja kostohalua.
ei tietenkään, mutta ei yleensä työt ole sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastukset vaativat rahaa.
Työkkärin kuulusteluilta välttyminenkin vaikuttaa kannattavuuteen.
Minulle kannattaa koska saan hieman päälle puoltoista tonnia eläkettä. Ei se muuten kannattaisikaan jos ei olisi tällaista "perustuloa".
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin kuulusteluilta välttyminenkin vaikuttaa kannattavuuteen.
Minua kuulusteltiin silti, vaikka tein 30h/vk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastukset vaativat rahaa.
Satsaus mielenterveyteen kannattaa.
Yleensä se kannattaa aina. Joskus heti ihan rahallisestikin ja yleensä myöhemmin se on eduksi hakiessa täysiaikaista työtä.
Kannattaa se ainakin silloin, kun vaihtoehto on aukko av:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se kannattaa aina. Joskus heti ihan rahallisestikin ja yleensä myöhemmin se on eduksi hakiessa täysiaikaista työtä.
Kaikki ei kykene täysiaikaiseen työhön.
Vierailija kirjoitti:
Totta. On helpompi saada muuta työtä, kun pystyy osoittamasn ahkeruutensa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin kannattaa? Jos on työtä, sitä tehdään, eikä maata toisten vaivoina. Hyi, miten halveksittava asenne sulla.
Ei muuten todellakaan tehdä. Esimerkiksi minä en tee.
Minulle kannattaa.
Toki toivon, että meille tulisi perustulo, jolloin jokaiselle kannattaisi ihan kaikki työ.