Miksi kouluissa luovuttiin niistä kasvi/kukkakansioiden tekemisestä? aivan mahtavia!
Itse lapsena innostuin todelle kuivattamisesta ja voisin aloittaa taas.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Lopetettiin koska liian vaikeaa mammojen pumpulissa kasvaneille kullannupuille.
Niistähän ei ole luovuttu.
Ei niistä oo luovuttu. Mun ala-aste ikäinen teki sellasen just viime vuonna. Mut nyt ne tehtiin digitaalisena. Eli ei laitettu enää kontaktimuovin sisään, vaan otettiin kuvat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykylasten kärsivällisyys ja keskittymiskyky riitä mihinkään kasvien keruuseen, tunnistamiseen, kuivattamiseen ja kansion tekoon. Hyvä jos jaksaa kuvat ottaa.
Niin eiköhän vanhemmat tee nämä lastensa puolesta.
Miksi tekisi?
Oma lapsi teki sen digitaalisena tänä vuonna. Vähän kuin kaksi kärpästä yhdellä iskulla, koska oppi samalla tärkeitä digitaitoja. Ihan hyvä, että on päivittynyt nykyaikaan.
Mun lapsi teki osan siitä ihan vanhanaikaisesti keräämällä ja kasviprässiä käyttäen. Sitten taas uhanalaiset ja esimerkiksi sammaleet ja jäkälät teki diginä.
Paljon laajemman hän teki kuin minä aikoinani. Ei suinkaan ole helpotettu mitenkään.
Vanhempien sukupolvi kertonut, että siinä meni koko kesä pilalle, kun piti löytää kasveja niin paljon ja kuivata ja asetella ne tarkasti kansioon. Iso urakka.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien sukupolvi kertonut, että siinä meni koko kesä pilalle, kun piti löytää kasveja niin paljon ja kuivata ja asetella ne tarkasti kansioon. Iso urakka.
Eikä mennyt.
t vanhempi joka teki sen ja jonka molemmat lapset on tehneet sen
Prässillä kuivattiin 100 kasvia, suomen-ja latinankieliset nimet, löytöpaikka ja päiväys.
Olen syntynyt 1976, mun kouluaikana ei tehty. Eipä ole ihme etten tunnista monia kasveja.
Vierailija kirjoitti:
Prässillä kuivattiin 100 kasvia, suomen-ja latinankieliset nimet, löytöpaikka ja päiväys.
Nykyään vaaditaan myös mm levinneisyysalue jne.
NYT VOIS TEHDÄ VALOKUVAKANSION SAMALLA PERIAATTEELLA. Olis puuhaa varhaisteineille.
Kaupungissa vosivat tehdä kuvaamalla kansion kaikesta graffitista mitä täältä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
NYT VOIS TEHDÄ VALOKUVAKANSION SAMALLA PERIAATTEELLA. Olis puuhaa varhaisteineille.
Kaupungissa vosivat tehdä kuvaamalla kansion kaikesta graffitista mitä täältä löytyy.
miksi HUUDAT!
TOLLO!
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä huudat? Ketjussa on miljoonaan kertaan jo kerrottu, että kasvio kuuluu opetussuunnitelmaan.
Olen syntynyt -93 ja vältyin tekemästä sitä, koska vaihdoin koulua seiska- ja kasiluokan välissä ja väitin uudessa koulussa että edellisessä ei käsketty tekemään. Tehtiin kyllä seiskalla puutyössä sellainen kasviprässi kasvikansiota varten, mutta jäi käyttämättä.
-00 syntynyt veli teki kasvikansion, samoin -88 sisko.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaupungista mielestäsi löydy kasveja? Ei edes Helsingin ydinkeskustasta tarvitse kauas mennä että löytää tarvittavat kasvit.
Ei niitä kasveja löytynyt mistään. Olisipa kysytty jotain yleisempiä kasveja. Jotkut kukat muistuttavat toisiaan liikaa ja tunnistaminen on vaikeaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niistähän ei ole luovuttu.
Niistä oli välillä luovuttu. Vanhempani ovat syntyneet 40-luvulla ja heillä oli kasviot. Minä olen syntynyt 60-luvulla, eikä niitä enää peruskoulussa ollut.
Tytär on syntynyt 2000-luvulla ja kasvit olivat taas tehtävänä, tosin digimuodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä mennyt.
t vanhempi joka teki sen ja jonka molemmat lapset on tehneet sen
Olen tehnyt myöskin. Tykkäsin valtavasti. Meillä oli superinnostava ko aineen opettaja; retkeiltiin ja liikuttiin luonnossa aina kuin se oli vain mahdollista.