Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kouluissa luovuttiin niistä kasvi/kukkakansioiden tekemisestä? aivan mahtavia!

Vierailija
22.07.2024 |

Itse lapsena innostuin todelle kuivattamisesta ja voisin aloittaa taas.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetettiin koska liian vaikeaa mammojen pumpulissa kasvaneille kullannupuille.

Vierailija
22/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistähän ei ole luovuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä oo luovuttu. Mun ala-aste ikäinen teki sellasen just viime vuonna. Mut nyt ne tehtiin digitaalisena. Eli ei laitettu enää kontaktimuovin sisään, vaan otettiin kuvat

Vierailija
24/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykylasten kärsivällisyys ja keskittymiskyky riitä mihinkään kasvien keruuseen, tunnistamiseen, kuivattamiseen ja kansion tekoon. Hyvä jos jaksaa kuvat ottaa.

Niin eiköhän vanhemmat tee nämä lastensa puolesta.

Miksi tekisi?

Vierailija
25/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi teki sen digitaalisena tänä vuonna. Vähän kuin kaksi kärpästä yhdellä iskulla, koska oppi samalla tärkeitä digitaitoja. Ihan hyvä, että on päivittynyt nykyaikaan. 

Vierailija
26/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi teki osan siitä ihan vanhanaikaisesti keräämällä ja kasviprässiä käyttäen. Sitten taas uhanalaiset ja esimerkiksi sammaleet ja jäkälät teki diginä.

Paljon laajemman hän teki kuin minä aikoinani. Ei suinkaan ole helpotettu mitenkään.

Vierailija
27/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien sukupolvi kertonut, että siinä meni koko kesä pilalle, kun piti löytää kasveja niin paljon ja kuivata ja asetella ne tarkasti kansioon. Iso urakka.

Vierailija
28/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien sukupolvi kertonut, että siinä meni koko kesä pilalle, kun piti löytää kasveja niin paljon ja kuivata ja asetella ne tarkasti kansioon. Iso urakka.

Eikä mennyt.

t vanhempi joka teki sen ja jonka molemmat lapset on tehneet sen

Vierailija
29/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prässillä kuivattiin 100 kasvia, suomen-ja latinankieliset nimet, löytöpaikka ja päiväys.

Vierailija
30/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1976, mun kouluaikana ei tehty. Eipä ole ihme etten tunnista monia kasveja.

Vierailija
31/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prässillä kuivattiin 100 kasvia, suomen-ja latinankieliset nimet, löytöpaikka ja päiväys.

Nykyään vaaditaan myös mm levinneisyysalue jne.

Vierailija
32/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT VOIS TEHDÄ VALOKUVAKANSION SAMALLA PERIAATTEELLA. Olis puuhaa varhaisteineille.

Kaupungissa vosivat tehdä kuvaamalla kansion kaikesta graffitista mitä täältä löytyy.

Vierailija
33/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NYT VOIS TEHDÄ VALOKUVAKANSION SAMALLA PERIAATTEELLA. Olis puuhaa varhaisteineille.

Kaupungissa vosivat tehdä kuvaamalla kansion kaikesta graffitista mitä täältä löytyy.

miksi HUUDAT!

TOLLO!

Vierailija
34/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä huudat? Ketjussa on miljoonaan kertaan jo kerrottu, että kasvio kuuluu opetussuunnitelmaan.

Vierailija
35/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -93 ja vältyin tekemästä sitä, koska vaihdoin koulua seiska- ja kasiluokan välissä ja väitin uudessa koulussa että edellisessä ei käsketty tekemään. Tehtiin kyllä seiskalla puutyössä sellainen kasviprässi kasvikansiota varten, mutta jäi käyttämättä.

-00 syntynyt veli teki kasvikansion, samoin -88 sisko.

Vierailija
36/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkka Lautamies...

Vierailija
37/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaupungista mielestäsi löydy kasveja? Ei edes Helsingin ydinkeskustasta tarvitse kauas mennä että löytää tarvittavat kasvit.

Vierailija
38/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kasveja löytynyt mistään. Olisipa kysytty jotain yleisempiä kasveja. Jotkut  kukat muistuttavat toisiaan liikaa ja tunnistaminen on vaikeaa

Vierailija
39/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niistähän ei ole luovuttu.

Niistä oli välillä luovuttu. Vanhempani ovat syntyneet 40-luvulla ja heillä oli kasviot. Minä olen syntynyt 60-luvulla, eikä niitä enää peruskoulussa ollut.

Tytär on syntynyt 2000-luvulla ja kasvit olivat taas tehtävänä, tosin digimuodossa.

Vierailija
40/72 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä mennyt.

t vanhempi joka teki sen ja jonka molemmat lapset on tehneet sen

Olen tehnyt myöskin. Tykkäsin valtavasti. Meillä oli superinnostava ko aineen opettaja; retkeiltiin ja liikuttiin luonnossa aina kuin se oli vain mahdollista.