Millainen on "tätinainen"?
Jos kerta on olemassa "setämiehiä" niin millainen on tämän naispuolinen vastine🤔?
Kommentit (22)
Huolehtiva, hieman ylipainoinen. On aina iloinen kohdatessaan nuorempia sukulaisia.
No kun katselee, että omia asioita on hoitamassa joku "nuorempi likka" ja television asiantuntijamies näyttää pojanklopilta.
Mun ekassa kesätyössä oli oppikirjamainen tätinainen. Ei jaksanut opetella mun nimeä, joten olin aina "hei poika". Kahvihuoneessa papatti siitä miten on suurinpiirtein kaikessa parempi kuin nuoret naiset.
Tätinaiset raivosiivoaa ja ostaa kauppakassiin marjoja.
Minä. Nelikymppinen, kaikin puolin tavallinen nainen jota ei enää kiinnosta oikein mikään. Viisastelee aina tilaisuuden tullen. Viihtyy kotona.
Hieman ylipainoinen, hyväsydäminen huolehtija, joka leipoo paljon ja harrastaa virkkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Huolehtiva, hieman ylipainoinen. On aina iloinen kohdatessaan nuorempia sukulaisia.
Joo... ja nuoremmille sukulaisille pitää tarjota rahaa ja ruokaa sekä olla huolissaan, ettei ne vaan käytä päihteitä.
Aika moni 35-55 vuotias. Vanhemmat on jo mummoja. Nuorin tätimäinen nainen oli noin parikymppinen,mitä olen nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni 35-55 vuotias. Vanhemmat on jo mummoja. Nuorin tätimäinen nainen oli noin parikymppinen,mitä olen nähnyt.
🖕
Kyllä tästä on puhuttu täällä aikaisemmin. Monet kerrat.
Minä. Nuorempana en uskaltanut puhua nuorille komeille miehille yhtään mitään ja nykyään "haastattelen" kaikkia ihmisiä, varsinkin niitä nuoria miehiä :D Kannustan ja kehun myös, mutta tätinaiset on pääosin juuri haastattelijoita.
N42
Setämieshän ei ole varsinaisesti ällö hahmo, muuta kuin nuorten naisten mielestä. Setämies voi olla suosittu omanikäisten joukossa. Setämiehen ongelma on se, että se ei tajua ikäänsä. Näitä on naisissa aika paljon, että vastine varmaan löytyy.
Mielenkiintonsa liki kaikkee menettänyt lihavahko ei itsestään huolta pitävä kouvolatukkainen kaiken tietäjä. Pukeutuminen toki myös tätimäistä.
Vierailija kirjoitti:
Mun ekassa kesätyössä oli oppikirjamainen tätinainen. Ei jaksanut opetella mun nimeä, joten olin aina "hei poika". Kahvihuoneessa papatti siitä miten on suurinpiirtein kaikessa parempi kuin nuoret naiset.
Just näin. Tätinainen joutuu myös korjaamaan muiden "huolimattomasti" tehdyt työt ja muistaa siitä aina myös mainita. Sivusilmällä pitkin nokkavartta mitaa nuorempia naisia päästä varpaisiin ja muka hyvän huumorintajun omaavana kertoo "leikkisästi" miksi ei kannata pitää jotain vaatetta tms.
Vierailija kirjoitti:
Hieman ylipainoinen, hyväsydäminen huolehtija, joka leipoo paljon ja harrastaa virkkaamista.
Hyväsydämisyys on kaukana tätinaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Setämieshän ei ole varsinaisesti ällö hahmo, muuta kuin nuorten naisten mielestä. Setämies voi olla suosittu omanikäisten joukossa. Setämiehen ongelma on se, että se ei tajua ikäänsä. Näitä on naisissa aika paljon, että vastine varmaan löytyy.
Setämiehen ongelma on tytöttely, muiden alentaminen ja itsensä korostaminen.
Tätinaiset paheksuvat muita. Ovat vetäytyneet omaan tätikuplaansa, jossa salaa pelätään omaa ikääntymistä ja nuorempia pidetään uhkana. Kehitystä ja kaikkea uutta pidetään uhkana.
Sedät ja tädit ovat yleensä positiivisia henkilöitä. Setämiehet ja tätinaiset taas eivät.
Kaikista ei ole vanhetessaan setämiehiä tai tätinaisia. Se riippuu paljon, miten on elämänsä elänyt ja onko katkeroitunut.
Luulen että voi olla vain miedosti sitä tai vahvasti. Osasta se huokuu enemmän?