Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jumala hyötyy minun palvonnastani?

Vierailija
22.07.2024 |

Eikö kuulosta hiukkasen narsistiselta?

Kommentit (489)

Vierailija
201/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä spinnausyrityksiä, asian kiertelyä, käsittämätöntä epäloogisuutta ja kaiken kruununa miljoonia kertoja alas ammutun vapaan tahdon teorian sokeana kuorona toistelua. Lukekaa läpi, mihin olette uskikset mitäkin vastanneet. Argumentteja oikein ajatuksen kanssa ja omia spinnauksianne niihin. Teidän täytyy olla oikeasti todella alhaisella älykkyydellä varustettuja.

Vierailija
202/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä hyödyt jumalan palvomisesta esim. Kuuntelemalla tai laulamalla ylistysmusiikkia. Tunnet kuinka rauha tulee sisimpääsi. Ja jos tulisit uskoon niin sitä kautta jumalakin "hyötyisi" sinusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä hyödyt jumalan palvomisesta esim. Kuuntelemalla tai laulamalla ylistysmusiikkia. Tunnet kuinka rauha tulee sisimpääsi. Ja jos tulisit uskoon niin sitä kautta jumalakin "hyötyisi" sinusta.

Höpö höpö. Joku on sinulle tuollaista suoltanut ja sinä uskoit. Olet aivopesun uhri.

Vierailija
204/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala oikeasti kokisi hyötyvänsä siitä että häntä palvotaan, niin eiköhän hän siinä tapauksessa olisi luonut kaikki maailman ihmiset sellaisiksi että he käyttävät kaiken aikansa Jumalan palvomiseen. Kaikkivoipana hän olisi voinut tuon tehdä, joten jos hän hyötyy palvonnasta, niin miksei hän ole luonut ihmisiä tuollaisiksi?

Se on jo kerrottu, ettei Jumala "hyödy" palvonnasta, vaan hyöty on kokonaan ihmisen puolella.

Kun katsoo luontoa, on vaikea kuvitella, ettei Jumala "hyötyisi" ihmisestä, jonka on luonut kuvakseen. Luonnossahan kaikki "hyötyvät" toisistaan.

Palvonta ja palveleminen ovat periaatteessa sama asia Jumalaa palvotaan palvelemalla tätä. Koska Jumala on rakkaus Jumalaa palvellaan rakastamalla.

Eikö Jumala ole tehnyt ihmiset juuri sellaisiksi että he käyttävät kaiken aikansa Jumalan palvelemiseen? Eikö ihminen kaipaa juuri vastarakkauuta, koska "hyötyy" tästä? Onko rakkaus ilman vastarakkautta edes rakkautta? Antaako esim. raha oikeasti vastarakkautta muille kuin Roope Ankalle?

Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle. Matt. 25:40

Syntiin langennut ihminen keskittyy epäolennaiseen ja rakastaa vääriä asioita, koska ei usko Jumalan palvelemisen "hyödyttävän" ihmistä.

Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa. Matt. 6:24

Eikö ihminenkin "vihaa" sitä, että ei saa vastarakkautta? Mikä olikaan se suurin käsky ja toinen saman vertainen?

Te avionrikkojat, ettekö tiedä, että maailman ystävyys on vihollisuutta Jumalaa vastaan? Joka siis tahtoo olla maailman ystävä, siitä tulee Jumalan vihollinen. Vai luuletteko, että Raamattu turhaan sanoo: "Kateuteen asti hän halajaa henkeä, jonka hän on pannut meihin asumaan"? Jaak. 4:4,5

"Sentähden Isä minua rakastaa, koska minä annan henkeni, että minä sen jälleen ottaisin. Ei kukaan sitä minulta ota, vaan minä annan sen itsestäni. Minulla on valta antaa se, ja minulla on valta ottaa se jälleen; sen käskyn minä olen saanut Isältäni."  Joh. 10:17,18

Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. Joh. 14:16,17

Vierailija
205/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ei mitään.Suurin osa on keksittyjä jumalia rahastuksen takia.Jehovien maailman loppu 1975 on yksi esimerkki vaativat antamaan talot ja rahat heille joten maailman loppu koski vain jehovien jäseniä eikä johtoa.

Vierailija
206/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyöty on siinä että Jumala saa saaliikseen ihmisiä taivaaseen. Sitä varten koko prosessi on tehty.

Vierailija
207/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Joku on sinulle tuollaista suoltanut ja sinä uskoit. Olet aivopesun uhri.

Kokeilisit niin huomaisit sen itsekin. Uskossa olen ollut jo 14 vuotta. Tv 7 ansiosta.

Vierailija
208/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvojen ympärileikkaus ja eläinuhrit koska Jahve käskee.

Vierailija
209/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

David on kuollut Jeesus on ylösnoussut. 

Vierailija
210/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua mietityttää, että miksi jumala haluaa meidän tekevän palvontaa juuri nykyisen kaltaisilla tavoilla?

Jos jumala hyötyy siitä että me ajatellaan häntä, niin silloin olisi loogisempaa viettää esimerkiksi päivittäin toistelemalla 10 minuuttia "Jumala. Jumala. Jumala. Jumala" kun että rukoilisi tai kävisi jumalanpalveluksessa.

Jos jumala haluaa meidän tekevän hänelle jotain konkreettista, niin silloin olisi paljon loogisempaa esimerkiksi rakentaa hänelle pyramideja kun rukoilla.

Kun jumala on kaikkitietävä, niin kyse ei voi olla myöskään siitä että meidän pitäisi kertoa jumalalle mitään - sehän tietää jo valmiiksi.

Paras selitys olisi minusta muinaisten pappien salaliitto: Palvontavaatimukset ja palvonnan muodot ovat olleet sellaisia, että historiallisesti papit ovat joutuneet tekemään aika vähän työtä ja saaneet elää rikkaina.

Mä uskonkin että tilanne on, että me palvotaan jumalaa koska t

Eikö hieman selkeämpi lähtökohta tälle ajattelulle olisi se, että tultuaan puusta alas, on esi- isiesi jossain kohtaa täytynyt ajatella, että mistä he ovat peräisin?

Kaikkialla ympärillä on eläimiä, puita, suuria vuoria ja kun mietitään, että kaikki tulee kuitenkin jostain, sen on joku tehnyt. Tai näin ihminen tuppaa ajattelemaan ja aivan täysin loogisesti. Sitten mietitään, että millainen on se joka pystyy luomaan suuret vuoret, kukkulat ja järvet. Auringon ja kuun, tähdet ja taivaankannen. Niin ilman opastusta siinä päätyykin herkästi ajattelemaan, että tuollaisen tekijän; luojan. On oltava todella voimakas ja kaikkeen kykenevä; kaikkivoipa.

Ja näin ajatus Jumalasta siis saa syntynsä. Omasta mielestäni, tuo sinun versiosi kaiken kansan orjuuttamisesta on aika yksinkertainen sinällään, paljon yksinkertaisempi ja jollain tavalla höttöisä, kuin se todellinen selitys, jossa kalliomaalaukset, sekä esineet ja jumalankuvat ovat olleet tiedetysti kauan aikaa olemassa ennen uskonnon instituutioita, kirkkoja tai edes keskittyneitä kulttuureita.

Jostain syystä ajattelisin, että noin korkeasti kehittyneen, älykkään ja totta kai koulutetunkin ateistin olisi pitänyt ehkä tulla ajatelleeksi asiaa siltä kantilta, noin niinkuin sen sijaan, että lähdet vain tuputtamaan tänne vihaista typeryyttäsi ja osoittamaan taas jälleen ideologiasi heikkouden. Joka ei varsinaisesti koske niin ateismia, kun taas itseasiassa houkkia, jotka "ateisteiksi" itseään tituleraavat.

T. Agnostikko.

Vierailija
211/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset keksii perinnäis sääntöjä ihmiskäskyjä ja saatana osaa psalmit ulkoa.Ihmisen osa on kuolla.Synteihinsä.Katsotaanko faaraoiden jumalia Wikipedia.

Vierailija
212/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeriä spinnausyrityksiä, asian kiertelyä, käsittämätöntä epäloogisuutta ja kaiken kruununa miljoonia kertoja alas ammutun vapaan tahdon teorian sokeana kuorona toistelua. Lukekaa läpi, mihin olette uskikset mitäkin vastanneet. Argumentteja oikein ajatuksen kanssa ja omia spinnauksianne niihin. Teidän täytyy olla oikeasti todella alhaisella älykkyydellä varustettuja.

Tässä näkee täysin selvät asiat jää aukeamatta ulkopuolella olevalle.

Vierailija
213/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus Jumalaan syntyy silloin, kun ihminen tajuaa, mitä hän on tehnyt ihmisen pelastaakseen.

Tapattanut ainoan poikansa? Eli jos naapurini ajaa vaimoni päältä ja hän menehtyy, niin minä annan naapurilleni anteeksi kun olen ensin leikannut tyttäreltäni käden pois?

Se Poika on itse Jumalan yksi persoonista ja osallistui oman ristinkuolemansa suunnitteluun.

Aivan vähäjärkiseltä kuulostaa tuo konsepti. Mieti nyt itsekin tuollaista spektaakkelin järjestämistä sivupersoonineen.

Vierailija
214/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Jumala on luonut ihmiselle taipumuksen sairastua ja samoin hän on luonut sairauksia aiheuttavat bakteerit ja virukset. Ilman jumalaa ei siis olisi sairaitakaan.

Luuletko että siinä ensimmäisessä ihmisen asuinpaikassa oli sairauksia, bakteereja,viruksia?"

Jumala ne sairaudet on luonut ja ihmisen taipumuksen sairastua. Ihme logiikkaa teillä uskovilla.

Vierailija
215/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi missä vaiheessa sielu luodaan/miten nyt ihmeessä tehdäänkin. Onko se olemassa jossain taivaassa vai luodaanko se hedelmöittymisen hetkellä. 

Ihmisestä tulee kokonaisuus alusta alkaen,hedelmöittymisessä, elämän hengen omistava.

Vierailija
216/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis Pyhä Henki vaikuttaa oikeudenmukaisuuden ja rauhan, joista iloitaan.

Tämä oikeudenmukaisuus vertautuu mafiaan. Tee, kuten käsketään tai saat katua.

Eikö pikemminkin, tee oikein tai joudut kohtaamaan seuraukset? 

Ei tietenkään. Voisihan mafiankin kohdalla sanoa niin, että tee oikein tai joudut kohtaamaan seuraamukset. Mafia on seuraamusten takana, samaten Jumala. Jumala vaatii, ja jos et tottele, kiduttaa. Täsmälleen samalla tavalla kuin mafia toimii. Varoitus olisi siinä tapauksessa, jos joku muu taho olisi kidutuksen takana. Silloin neuvo olisi hyvä ja oikea, nyt se on pelkkää kiristystä.

Vai olisiko niin, että kun Jumala on rakkaus ja ihmisen sielu on

Ei, ei olisi. Eikö sinua yhtään hävetä tuo kiertely ja kaartelu? Vai etkö oikeasti kykene ymmärtämään. Koetan vääntää rautalangasta.

On kaksi tekijää, Jumala ja mafia. Molemmat vaativat ihmiseltä jotakin. Vaatimuksesta kieltäytyminen johtaa rangaistukseen tekijän taholta. Sille on olemassa termi kiristys.

Tekijät ovat päättäneet itselleen oikeuden toimia tavallaan. Puhut oikeudenmukaisuudesta ymmärtämättä, että tarjoat siitä kiristäjän eli Jumalan mallia oikeudenmukaisuudesta, jossa hänellä on oikeus rangaista vastoin hänen tahtoaan toimimisesta. Hän on ottanut sen oikeuden itselleen, samalla tavalla kuin mafia on ottanut itselleen oikeuden. Voisin väittää sinulle, että mafian kosto on oikeudenmukaista, koska rikot vastoin heidän itselleen ottamia oikeuksia. He ovat tismalleen samanlaisia kuin Jumala.

Joo, ja se vapaa tahto. Sellaista ei ole olemassakaan. Uskominen ei ole tahdonalaista toimintaa, sinä joko uskot tai et usko. Jos ihminen näkee asioita, jotka ovat vastoin kerrottua väittämää, hän ei usko siihen. Joka näkee asioita, jotka puoltavat, hän uskoo. Uskomattomuus ei ole valinta, eikä Raamatun ohjeista kieltäytyminen ole mikään oma valinta päätyä Helvettiin. Ohjeita ei noudateta, koska niitä ei pidetä tosina. Kuten sinä et noudata islamin vaatimuksia, koska et pidä niitä tosina. Se ei ole sinun valintasi, et vain usko. Voit kokeilla vapaata tahtoasi helposti: Tuijota ulos taivaalle. Usko, että taivas on vihreä. Jos et kykene uskomaan sitä vihreäksi, et kykene vapaaseen tahtoon.

Vierailija
217/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvojen ympärileikkaus ja eläinuhrit koska Jahve käskee.

Usko tai älä niilläkin on tarkoitus.

Vierailija
218/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sanotaan, että Jumala antaa jokaiselle osansa? Ja aktiivisesti aiheuttaisi kärsimystä. Huomaatko, että syytät Jumalaa siitä mitä huumediilerit tai vaikka Fritz teki. Eihän asialla suinkaan ollut Jumala vaan nuo ihmiset, jotka vapaasta tahdostaan eivät todellakaan noudata Jumalan tahtoa: ehdotonta, absoluuttista lähimmäisen rakkauden periaatetta tai tunnusta ihmisen luovuttamatonta ihmisarvoa. 

Raamatussa monessa kohtaa. Lisäksi olen kuullut kymmeniä saarnoja, kuinka Jumala on jokaisen päivän ennalta määrännyt ja kuinka yksikään hius ei putoa päästä hänen sallimattaan. Kuinka Jumala on luonut jokaisella ajan ja paikan, kuinka Jumala sallii kärsimystä ja koettelee jne.

Tietysti syytän Jumalaa. Jumala on se olento, joka on luonut maailman, jossa on Josef Fritzin kaltaisia ihmisiä. Ei Josef itse ole valinnut olla sellainen, hän on sellaiseksi syntynyt. Jumala on luonut ihmisen sekä kaikki ominaisuudet, mitä ihmisellä on. Kuten Raamatussa sanotaan, olemme vain astioita savenvalajan kädessä. Ei astia päätä, minkälainen siitä tulee ja mihin tulee. Sadismi, narsismi, psykopatia ja muut piirteet ovat kaikki osa Jumalan luomaa maailmaa. Eivät ne ole tyhjästä tänne putkahtaneet, vaan ovat ilmiöitä, joita Jumala on luonut. Jos hän on kaikkivaltias, hän on luonut ne tahallaan.

Vierailija
219/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus Jumalaan syntyy silloin, kun ihminen tajuaa, mitä hän on tehnyt ihmisen pelastaakseen.

Tapattanut ainoan poikansa? Eli jos naapurini ajaa vaimoni päältä ja hän menehtyy, niin minä annan naapurilleni anteeksi kun olen ensin leikannut tyttäreltäni käden pois?

Se Poika on itse Jumalan yksi persoonista ja osallistui oman ristinkuolemansa suunnitteluun.

Aivan vähäjärkiseltä kuulostaa tuo konsepti. Mieti nyt itsekin tuollaista spektaakkelin järjestämistä sivupersoonineen.

Oikein on taas Raamatussa että Jumala on hullutuksen kautta valmistanut pelastuksen,kun ihmiset ei viisauden kautta opi Jumalaa tuntemaan.

Vierailija
220/489 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaruudessa, siis muissa ulottuvuuksissa/henkimaailmassa miten nyt haluaa asian sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän