Miksi joka jumalan juhlissa on mokkapaloja?
Ettekö te muuta keksi? Yleensä ne ovat vielä kuivia.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Mokkapaloja? Niistä en tykkää yhtään. Masaliisat on paljon parempia 🍰
Oletko alakerran väkeä?
Mokkapalat on vanha klassinen leivonnainen. Yhtä hyvin voisit kysyä, että miksi myyjäisissä on aina niitä iänikuisia munkkeja tai muffinseja.
Älä ainakaan vaan mene ikinä valittamaan jenkeissä että blääh taas näitä iänikuisia brownies. He suhtautuvat "mokkapaloihinsa" tunteella. Joka maalla tuntuu olevan oma versionsa mokkapaloista.
En oo ollut vuosiin juhlissa missä olisi ollut mokkapaloja. Harmi, sillä rakastan mokkapaloja.
Vähiin on käynyt mokkapala,kakkupala ja jopa voisilmäpullien tarjoilut kun eihän nämä naiset osaa enää edes lettuja paistaa! Ainoa missä "uunia" enää käyttävät on rakennekynsien laitossa ja sekin on jokin UV-uuni.
Missä jumala pitää juhliaan? Meen kuokkimaan,
Egyptin muinaset jumalat ei hyväksy mokkapaloja, olin heidän juhlissaan kerran.
En muista juhlissa kovin usein nähneeni mutta myyjäisissä siksi että ne menee kaupaksi. Aina loppuu ensimmäisenä. Mutta mikä ongelma se on? Onko ne ainoa tarjottava ja ette ole saaneet mitään syötävää viikkoon vai mikä tarjoiluissa on ongelma? Mä oon ollut usein juhlissa missä en voi syödä mitään, pitäisi olla täysin maidoton. Sitten en syö. Otan vain kahvia. En rupea itselleni erikseen pyytämään mitään.
Enpä ole ainakaan kymmeneen vuoteen syönyt juhlissa mokkapaloja.
Okei, tässä kikkaillaan taas leivonnaisen nimellä. Oma kommentti meni suorilta poistoon, tajusin vasta jälkeenpäin, miksi.
Vierailija kirjoitti:
Mokkapalat on vanha klassinen leivonnainen. Yhtä hyvin voisit kysyä, että miksi myyjäisissä on aina niitä iänikuisia munkkeja tai muffinseja.
Älä ainakaan vaan mene ikinä valittamaan jenkeissä että blääh taas näitä iänikuisia brownies. He suhtautuvat "mokkapaloihinsa" tunteella. Joka maalla tuntuu olevan oma versionsa mokkapaloista.
No browniet nyt ovat lähtökohtaisesti parempia kuin mokkapalat. Niissä on sentään suklaata, mokkapaloissa kaakaojauhetta
Tosi harvoin on näkyny juhlien kahvipöydässä. Äkkiseltään muistan niitä tarjotun vaan serkun lapsen juhlissa, mutta mokkapalat onkin hänen suosikki ja tekeekin ne itse.
Otsikosta voi jo päätellä, ettet kuulu ylimpään tulodesiiliin. Mokkapaloja tarjoilee alemman keskiluokan lisäksi köyhälistö etupäässä perhejuhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No browniet nyt ovat lähtökohtaisesti parempia kuin mokkapalat. Niissä on sentään suklaata, mokkapaloissa kaakaojauhetta
Mistä saa hyvää brownieta? Se tuppaa yleensä oleen kuivaa (paistetaan liian kauan). Mokkapaloja ei oo kukaan viä onnistunu mokaan.
Vierailija kirjoitti:
Mietin juuri, että en ole mokkapaloja juhlissa viime vuosina nähnyt, ehkä lasten synttäreitä lukuunottamatta. Mutta aikuisvieraille niitä ei ole kukaan tarjonnut varmaan sitten 90-luvun, ja silloinkin äiti teki tuulomantorttua (vaaleapohjaista mokkapalaa).
Koulumyyjäisissä ja discoissa niitä on kyllä näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa hyvää brownieta? Se tuppaa yleensä oleen kuivaa (paistetaan liian kauan). Mokkapaloja ei oo kukaan viä onnistunu mokaan.
Olen monesti syönyt liian kuivaksi paistettua mokkapalaa.
Rakastan kaikkia herkkuja ja syön niitä aivan liikaa, mutta mokkapaloihin en koske! Syön mielummin näkkileipää. Tai kynsiäni.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ollut yksissäkään juhlissa, jossa noita olisi tarjottu, peruspäiväkahveilla kylläkin. Juhliin kuuluu täytekakku, pullaviipaleet ja pikkuleivät. Olisivatko mokkapalat olleet emännälle helpompia tehdä kuin täytekakku, eli on menty yli sieltä, mistä aita on matalin.
T N60+
Meillä ei ole ollut ikinä.
Nyt 64v:ä kokeilin tehdä ensimmäisen kerran
Dionysoksella on kovimmat bailut! Oikeat bakkanaalit! Siellä ne mokkapalat menivät nopeiten.