Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko vaihdevuosiin pelot ja tietynlainen vainoharhaisuus?

Vierailija
22.07.2024 |

Olen hieman alle 50v, kuukautiset tulee vielä säännöllisesti. Viime aikoina olen huomannut outoja juttuja, joita ei ennen ole (ainakaan läheskään tässä mittakaavassa) ollut. On kausia jolloin tulee voimakkaita pelkoja, että mies tai lapsi kuolee tai vammautuu onnettomuudessa, tai että joku läheisistä tai itse sairastuu vakavasti, tai että mies pettää ja/tai jättää, että ei rakasta enää, että lapsi ei oikeasti enää tarvitse mua eikä välitä vaikka mua ei olis... Nuo pelot ja huolet voi olla oikeastaan mitä vaan ja välillä menee vainoharhaisuuden puolelle (esim. tuo että mies pettää).

Ja tosiaan tulee jaksoissa, eli ei ole koko ajan. En keksi tälle muuta syytä kuin hormonit. Muilla samanlaista?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi, että hormonikorvaushoitoa saa halutessaan jo ennen kuukautisten loppua ja nykytutkimuksen mukaan se on erittäin turvallista ja antaa hyvän suojan dementiaa, suolistosyöpää, osteoporoosia, mt-oireita ja sydänsairauksia vastaan. Noin sadan prosentin todennäköisyydellä yli 40v naisen uudet omituiset olot, uupumus, masennus, ahdistus, muistihäiriö, unihäiriö, epämääräiset kivut jne. johtuvat estrogeenin puutteesta. 

Mitä migreenikot voivat ottaa, jos ei voi estrogeenia ottaa. Entä jos ei ole mitään seko-oireita ja saa unta.

Mulla on migreeni ja hormonikorvaushoito joka toimii huippuhyvin. Olin ihan eri ihminen heti ensimmäisen pillerin jälkeen. Masennus, väsymys ja alapääkivut hävisivät. Elämä hymyilee.

Vierailija
42/42 |
26.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olet jutellut hyvän lääkärin kanssa, siis sellaisen, joka on perehtynyt juuri tähän aiheeseen, kiinnitä erityistä huomiota siihen, että voit ja saat nukkua hyvin, riittävästi ja tarvittaessa paljon. Vähennä mm. sokeri minimiin, koska se aiheuttaa verensokerin vaihteluita ja muita hankaluuksia ja pitää tulehduksia yllä jne.. Nämä vuodet ovat suurten muutosten aikaa j se näkyy kaikessa. Liikuntaa pitäisi olla tosi paljon ja nimenomaan pikkuhiljaa yhä rasittavampaa liikuntaa, siitähän se hyvä unikin tulee, kun on rasittanut paljon itseään, siis sen terveystutkimuksen jälkeen ja lääkärin ohjeita noudattaen.

Mikään eikä minkään murehtiminen auta yhtään mitään, vie vain voimat. ilon ja energian Parempi alkaa valmistautua ihan uuteen vaiheeseen suosiolla, kaikki ei voi mitenkään jatkua samanlaisena ja olla kuin aina ennen, ihmiset muuttuvat vanhetessaan, tulee uusia tavoitteita, kiinnostuksen kohteita ja uusia tapoja elää. Siis ensin

Juu, eihän se murehtiminen auta, kyllä se on tiedossa. Mutta kun se ei ole valinta, ne pelot ja murheet vaan tulee enkä saa niitä pois mielestä!

Joku kysyi onko muita vv-oireita. Uni on muuttunut laadultaan huonommaksi ja katkonaiseksi, pinna välillä älyttömän kireällä ja joskus alkaa itkettää ihan ilman syytä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme