En viitti ajaa 100kmh vaikka nopeusrajoitus sen sallii!
Ajan turvallisesti 80-90kmh vaikka olisin 100 alueella. Kuinka reagoit tähän tietoon?
Kommentit (63)
Minua ei haittaa, jos joku ajaa hiljaa, kunhan ajaa tasaista nopeutta eikä ihan keskiviivan tuntumassa. Sen sijaan nopeuden kanssa pumppaajat raivostuttaa suunnattomasti! Niistä ei pääse edes ohi, kun kiihdyttävät vauhtiaan tietysti juuri niissä turvallisissa ohituspaikoissa.
meilläpäin on paljon hirvi elämiä, ne pistävät ajamaan rauhallisesti.
Annan Bemareiden hiiltyä p*rseessä roikkumiseen. Tekee hyvä niiden stressille prum prum.
Jos on pakko ajaa alinopeutta, aja edes niin reilua sellaista, ettei tarvitse muiden ohittaa sinua ylinopeudella. Kaikkein vittumaisimpia ovat juuri tuollaiset 85-90 köröttäjät satasen alueella. Aja 60-70 km/h niin sinusta pääsee nätisti ohi, eikä ota pannuun yhtään.
Ja tiedät kai, että nykylainsäädännön mukaan alinopeuskin on sakon paikka, jollei siihen ole perusteltua syytä (huonot keliolosuhteet).
Itse en hitaile motarilla turvallisuuden, vaan bensan säästämisen vuoksi. 100-120 km/h väli on kriittinen. Noin 15 % säästän, kun ajan hitaammin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on hypridivolvo, 455 hevosvoimaa. Pääsee reippahasti ohi.
Hybridi. Se sana on hybridi. Eikä sulla ole.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi kun tulee ohituskaista kiihdytät 110iin. Kun se loppuu hidastat taas siihen 85een.
Mitä eriskummallisin suomalainen liikenneilmiö.
Kyllä tuota mm. Ruotsissakin esiintyy.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävä tientukko, joka alinopeudellaan aiheuttaa vaaratilanteita pakottamalla ohittamaan sellaisillakin tieosuuksilla joissa on ohituskieltomerkit.
Ei tientukkojakaan kannata ohittaa ohituskieltoalueilla -silloin on kyse mäestä tai mutkasta jolloin ohitus on ihan hullun hommaa. Muutaman sekunnin kun jaksaa odottaa niin kyllä se ohituspaikka sieltä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vedän Audilla ohi 150 kmh. Siten.
EI ihme, että audikuskit eivät osaa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Sen kun ajat sitten alle sallitun, mutta nopeutesi on niin paljon alle, että sinun tulee päästää jono ohitsesi säännöllisin väliajoin, mikäli ei ole ohistuskaistoja.
Tahallaan nysväävät jonon kerääjät on säälittäviä kiusaajia.
Ei tarvitse jos ajaa noin 90km/t satasen alueella, traktorien tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Ajan kaikkien nysvääjien ohi välittömästi ilman sen kummempia tunnekuohuja, miten niin?
Ajan aina ylinopeutta ja nautin siitä.
Olin kerran terdellä istumassa ja siellä ajo samanlainen maanteiden teuvo ohi reipasta ylinopeutta. Eipä menny kauaakaan kun kuulu kauhee kolaus ja rengas vieri ohi
Vierailija kirjoitti:
Vedän Audilla ohi 150 kmh. Siten.
Ja minä nauran että siinä menee taas yksi pienimunainen.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pakko ajaa alinopeutta, aja edes niin reilua sellaista, ettei tarvitse muiden ohittaa sinua ylinopeudella. Kaikkein vittumaisimpia ovat juuri tuollaiset 85-90 köröttäjät satasen alueella. Aja 60-70 km/h niin sinusta pääsee nätisti ohi, eikä ota pannuun yhtään.
Kyllä se 85-90 on ihan hyvä nopeus jos suurin sallittu on 100 km/h. Tuo 60-70 on liian alhainen ja aiheuttaa vaaratilanteita sillä ero sallittuun on liian iso. Se että suurin sallittu nopeus on 100 km/h ei tarkoita sitä että sitä on vähintään ajettava.
Vierailija kirjoitti:
Ja tiedät kai, että nykylainsäädännön mukaan alinopeuskin on sakon paikka, jollei siihen ole perusteltua syytä (huonot keliolosuhteet).
100 km/h alueella jos ajaa 85-90 niin se ei ole lain tarkoittamaa alinopeutta. Jos 120 km/h alueella ajaa 60 km niin se taas on.
Vierailija kirjoitti:
Itse en hitaile motarilla turvallisuuden, vaan bensan säästämisen vuoksi. 100-120 km/h väli on kriittinen. Noin 15 % säästän, kun ajan hitaammin.
Mut säästää 100% kun ei aja ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi kun tulee ohituskaista kiihdytät 110iin. Kun se loppuu hidastat taas siihen 85een.
Mitä eriskummallisin suomalainen liikenneilmiö.
Kyllä tuota mm. Ruotsissakin esiintyy.
Ettei olis suomikilpisiä kaskaita jotka sitä tekee.
Mut ruotsissa pitää olla +20 rajoitukseen että pysyy liikennevirrassa mukana ja aina kehutaan kun siellä ajeteen niin rajoitusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on hypridivolvo, 455 hevosvoimaa. Pääsee reippahasti ohi.
Mulla 585hp sähkö KIA, meen samalla sustakin ohi.
Ja höpöö taas. Mistä näitä selittäjiä nousee -))? Teillä ajaa ihan laillisesti myös vanhoja horiskoja ja haluatko todella et he ajaisivat 100 tahi enemmän? Joukossa tuhansia inva-autoilijoita jotka ovat siellä ihan sallitusti sekä uuden kortin ja " keraan vuodessa" ajavia naisautoilijoita (kun ukko onkin lopmalla ja naattinut jotain muuta kuin kansalaisluottamusta? Nämä hermoheikot kaaharit sieltävoisi kyllä poistaa jollekin kylätielle...