Sain tänään ruokajakelusta vain 3pkt kuiva paahtoleipä 2vuokallista kananmuna 3tlk laskootiton jukurt eihän noilla pärjää koko viikkoa
ei ollut mitään lihaa leikkelettä tms sen sellaista ravitsevaa
Kommentit (63)
Ot:
Oon yhdessä Suomen isoimmista kauppakeskuksista töissä, ja mun tekee hienokseltaan pahaa nähdä miten paljon safkaa heitetään biojätteeseen: kilotolkulla hedelmiä, vihanneksia, paistopisteen tuotteita, leikkeleitä ja pakattua lihaa ihan niissä muovipakkauksissaan, viimeinen myyntipäivä eilen. Kukaan ei pääse ilman vahvoja kulkutunnisteita niille roskiksille, ja siellä on 24/7 tallentava kameravalvonta (tai näin väitetään).
Joo, ei sais lain (?) mukaan jakaa/lahjoittaa vanhentuneita tuotteita, mut hirvittää toi äkkivääryys. Ja se muovin määrä bioroskiksessa...
Älä valita, tai otetaan vasu pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanamunat ovat hyvä kun sait, mä en mennyt kun viime vk petyin kun jäin ilman kassia, loppuivat. kaveri lainasi 25e ja poikani haki päiväkeskuksesta leipäkassin, puikulat, reissumies palat ja juuresleipää. Illalla menen ale ostoksille jos jotain saisi -50%., pitää yli viikko pärjätä, kaapissa on perunoita, makaronia ja riisiä.
Osta kanankoipia ja lenkkimakkaraa. Ne ovat suht edullisia proteiinin lähteitä. Teet vaikka makkarakeiton ja kanasta joku kastike riisin/makaronin kanssa.
Ensin katson mitä ale kaapissa on, uunilenkin ostan, teen makkaraperunat, ja kanaa ajattelinkin riisin kanssa, viime vk oli makaronilaatikkoa. Poikani tämän vk kylässä, kysyin kelpaako menu niin hällekin sopi. Salaattia lisäksi.
Millainen on kananmunavuoka? itse ostan kennoja tai joskus luomumunia itse pakattuna, kennoihin nekin laitetaan.
Mene töihin kommentoija vapaa idiootti. Vailla järkeä
Älä valita mitä lässytät persun pöllö
Kuivasta leivästä tekisin uunileipää, ostaa tomaattimurskaa ja mieleistä täytettä, mä saataisiin pistettä pelkkää juustoraastetta lisäksi...
Kananmunasta vaikka kananmuna kastike ja perunaa ostaa lisäksi..
Kananmunaa voi käyttää tai poistaa leivän päälle...
Jugurttista tekisin vaikka smoothien, banaania ainakin saa edullisesti lisukkeeksi...
Kannattaisi mieluummin yrittää saada seurakunnalta ruokalappu kauppaan. Saat sillä ostettua haluamiasi elintarvikkeita.
En ole käynyt ruokajonoissa joten asiantuntija en ole, mutta käsittääkseni ne ei ole tarkoitettukaan miksikään ilmaisen ruoan jakopaikaksi siten, että menet sinne kuin kauppaan valitsemaan mitä haluat sillä erolla että et maksa mitään?
Kuka kumma sellaista ilmaista jakelua kykenisi ylläpitämään? eikös se ole niin että jaetaan kauppojen hävikkiä, sitä mikä on jäänyt myymättä tai viimeinen käyttöpäivä liian pian? Ja sitä tulee milloin enemmän ja milloin vähemmän?
Eikö osata todellakaan olla kiitollisia että ylipäätään saadaan jotain? Näyttää siltä että ruokahalu kasvaa syödessä.
Vierailija kirjoitti:
Kuivasta leivästä tekisin uunileipää, ostaa tomaattimurskaa ja mieleistä täytettä, mä saataisiin pistettä pelkkää juustoraastetta lisäksi...
Kananmunasta vaikka kananmuna kastike ja perunaa ostaa lisäksi..
Kananmunaa voi käyttää tai poistaa leivän päälle...
Jugurttista tekisin vaikka smoothien, banaania ainakin saa edullisesti lisukkeeksi...
Keittää tai paistaa 😀
Mene töihin ja lopeta valitus ja kerjääminen...alkaa pikkuhiljaa vituttaa kunnolla nämä pummit..
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko muuttaa paikkakunnalta pois ja etsiä parempi paikka ilmaisten ruokien suhteen? Itse olen tutkinut tätä asiaa, ja kaikissa kunnissa ei oo yhtä hyvin asiat.
Kannattaa hommata edunvalvonta jos rahat eivät ikinä riitä ruokaan, koska kyllä pitäis vaikka ois työtön!
Ei meidän kaupungissa saa mitään kananmunia, ei niitä jää koskaan kauppoihin hävikkinä koska ne ostetaan laputettuna kyllä koska säilyvät niin pitkään päiväyksen jälkeenkin. Kuivahtanutta jopa homeista leipää tulee, nahistuneita puolimätiä hedelmiä, yleensä kasvispuolelta tulee niitä yrttiruukkuja jotka on nuukahtaneet.
Mitään jugurttia tai eineksiä ei tule kuin päiväysvanhoja, ja niitäkään ei yleensä riitä kaikille. Joulun jälkeen saa yleensä jotain joululaatikoita, pääosin lanttulaatikkoa.
Jos olet ap saanut kananmunia ja jugurttia, ole kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko muuttaa paikkakunnalta pois ja etsiä parempi paikka ilmaisten ruokien suhteen? Itse olen tutkinut tätä asiaa, ja kaikissa kunnissa ei oo yhtä hyvin asiat.
Kannattaa hommata edunvalvonta jos rahat eivät ikinä riitä ruokaan, koska kyllä pitäis vaikka ois työtön!
Toimeentulotuki voidaan myös maksaa erissä 4 kertaa kuukaudessa, jos haluaa turvata talouden hallinnan. Ei siihen mitään edunvalvontaa tarvitse eikä edes saa.
Vierailija kirjoitti:
Ot:
Oon yhdessä Suomen isoimmista kauppakeskuksista töissä, ja mun tekee hienokseltaan pahaa nähdä miten paljon safkaa heitetään biojätteeseen: kilotolkulla hedelmiä, vihanneksia, paistopisteen tuotteita, leikkeleitä ja pakattua lihaa ihan niissä muovipakkauksissaan, viimeinen myyntipäivä eilen. Kukaan ei pääse ilman vahvoja kulkutunnisteita niille roskiksille, ja siellä on 24/7 tallentava kameravalvonta (tai näin väitetään).
Joo, ei sais lain (?) mukaan jakaa/lahjoittaa vanhentuneita tuotteita, mut hirvittää toi äkkivääryys. Ja se muovin määrä bioroskiksessa...
Tuo ei pidä paikkaansa ettei saisi antaa, meille kauppojen hävikeistä ruokajakoon tulee koko ajan päiväysvanhoja, jos päiväys on tänään, se on lottovoitto, yleensä se on ollut eilen. Missä kaupungissa ei kerätä kaupoista hävikkejä ruokajakoon? Ja vielä iso kauppa? Uskomatonta! Ilmoita siitä teidän kaupungin ruokajakoon, niin hoitavat sopimuksen kaupan kanssa ja tulevat sitten hakemaan hävikit.
Keskitysleirillä ei ollut sitäkään, mitä ihmettä sinä oikein valitat.
Kaikki nuo luettelemasi asiat on enemmän mitä minulla olen ruuaksi ensiviikolle minulla on vain kaksi pussia makaroonia.
T. Pieni palkkainen duunari
Oletko ap juonut aivosi? :D