Sain tänään ruokajakelusta vain 3pkt kuiva paahtoleipä 2vuokallista kananmuna 3tlk laskootiton jukurt eihän noilla pärjää koko viikkoa
ei ollut mitään lihaa leikkelettä tms sen sellaista ravitsevaa
Kommentit (63)
Ei ole muillakaan aina varaa leikkeleitä ostella. Ruokakassit ovat täyttä kuraa, niiden sisältö on hiilihydraatteja, sokeria sisältäviä höttöjä. Säästä niin saat terveellistä ruokaa ihan ilman että vähästäkin pitää inista. Ilmainen on juuri tuota kuraa.
Kanamunat ovat hyvä kun sait, mä en mennyt kun viime vk petyin kun jäin ilman kassia, loppuivat. kaveri lainasi 25e ja poikani haki päiväkeskuksesta leipäkassin, puikulat, reissumies palat ja juuresleipää. Illalla menen ale ostoksille jos jotain saisi -50%., pitää yli viikko pärjätä, kaapissa on perunoita, makaronia ja riisiä.
No eihän tuolla pärjää mitenkään. Koen myötätuntoa <3
Kai sinulla jotain tulojakin on joilla voit ostaa ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, niin saat palkkaa.
Jos ap:n muutkin taidot on tuota luokkaa kuin kirjoitustaito niin eipä paljon kannata.
Vierailija kirjoitti:
Kanamunat ovat hyvä kun sait, mä en mennyt kun viime vk petyin kun jäin ilman kassia, loppuivat. kaveri lainasi 25e ja poikani haki päiväkeskuksesta leipäkassin, puikulat, reissumies palat ja juuresleipää. Illalla menen ale ostoksille jos jotain saisi -50%., pitää yli viikko pärjätä, kaapissa on perunoita, makaronia ja riisiä.
Osta kanankoipia ja lenkkimakkaraa. Ne ovat suht edullisia proteiinin lähteitä. Teet vaikka makkarakeiton ja kanasta joku kastike riisin/makaronin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko mennä kaupan lähistölle pyytämään ihmisiltä, että ostaisitko minulle kilon perunoita? Toiselta voisi pyytää sitten halpaa makkaraa ja kolmannelta pakastevihanneksia, ja keittää paljon makkarasoppaa. Kirkolta voi kysyä myös tilapäisesti apua.
Kyllä minä voisin säkin perunoita ostaa jollekin sitä pyytävälle, vaikka köyhä olen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko mennä kaupan lähistölle pyytämään ihmisiltä, että ostaisitko minulle kilon perunoita? Toiselta voisi pyytää sitten halpaa makkaraa ja kolmannelta pakastevihanneksia, ja keittää paljon makkarasoppaa. Kirkolta voi kysyä myös tilapäisesti apua.
Mikä on mielestäsi halpaa makkaraa? Minusta ne kaikki on kalliita nykyään.
Prismasta uunilenkki 2 kpl/pkt saa eurolla.
Ei niitä leikkeleitä tarvitse: googlaa vaikka linssilevite, ei tartte margariinia eikä leikkeleitä leivän päälle enää. Seuraavaksi kitiset sitten, että ei ole varaa ostaa linssejä. Kuivatut linssit 2,19/400g k-kaupasta. Saa muualta varmaan halvemmallakin. Ja tuosta tekee linssimuhjua aika monta satsia! Protskua 26% (painosta). Resepteissä on usein tahinia, parempaa sen kanssa tulee, mutta ilmankin pärjää. Blenderiä tai sauvasekoitinta ei tartte, vaikka reseptissä niin sanottaiskin. Mulla on molemmat, mutta en niitä tähän käytä, vaan keitän linssit sen verran vähässä vedessä, että muhjuuntuvat ihan siinä sopivasti.
T: Työtön, mutta ei kädetön
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä leikkeleitä tarvitse: googlaa vaikka linssilevite, ei tartte margariinia eikä leikkeleitä leivän päälle enää. Seuraavaksi kitiset sitten, että ei ole varaa ostaa linssejä. Kuivatut linssit 2,19/400g k-kaupasta. Saa muualta varmaan halvemmallakin. Ja tuosta tekee linssimuhjua aika monta satsia! Protskua 26% (painosta). Resepteissä on usein tahinia, parempaa sen kanssa tulee, mutta ilmankin pärjää. Blenderiä tai sauvasekoitinta ei tartte, vaikka reseptissä niin sanottaiskin. Mulla on molemmat, mutta en niitä tähän käytä, vaan keitän linssit sen verran vähässä vedessä, että muhjuuntuvat ihan siinä sopivasti.
Kai siihen muutakin tulee kuin linssejä? Linssit on aika mauttomia sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Osta kanankoipia ja lenkkimakkaraa. Ne ovat suht edullisia proteiinin lähteitä. Teet vaikka makkarakeiton ja kanasta joku kastike riisin/makaronin kanssa.
Lenkkimakkarassa on proteiinia 9,7g/100g. Kuivatuissa linsseissä on 26g/100g. Lenkkimakkara halpa "proteiininlähde"?
Kuinka hel----sti oikein syöt?..ja ei taida työnteko maittaa..?
onko nua vuoka munat valmiiksi keitettyjä kuorittuja vai paistettuja uusavuttomille. me muut joudumme hankkimaan ja valmistamaan munamme niitä myydään kennoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkkimakkarassa on proteiinia 9,7g/100g. Kuivatuissa linsseissä on 26g/100g. Lenkkimakkara halpa "proteiininlähde"?
Makkara on paljon ruokaisampaa kuin linssit. Itse käytän kyllä linssejä ruuanlaitossa, mutta ei ne nälkää kovin hyvin vie. Ellei niitä syö PALJON, mutta kummatkin tiedämme että se ei suurimmalle osalle ihmisistä ole mahdollista koska linssit aiheuttavat samanlaisia vatsanväänteitä ja kaasua kuin herneet ja pavut. En siis suosittele syömään 100g kuivattuja linssejä (mitähän se tekee valmistettuna, ehkä 500-700g?).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai siihen muutakin tulee kuin linssejä? Linssit on aika mauttomia sellaisenaan.
Minä keitän ne lihaliemessä (kuutiosta) ja lorautan vähän öljyä. Jos tekee kertainvestoinnin hyvään vaikka sesam- tsi oliiviöljyyn, niin sitä parempi. Tein tätä jo töissäkäyvänä, koska tykkäsin siitä. Silloin tosin laitoin myös tahinia. Ei ne vetiset leikkeleet (jos siis ei ole varaa ostaa tai ilmaiseksi saa parempia) maistu paljon muulle kuin suolalle, eli sitäkin voi lisätä. Kannattaa kuitenkin maistaa ensin, koska liemikuutioissa on jo aika paljon suolaa.
Onko sinulla yhtään rahaa ruokaan?
Mihin kaikki rahat on kulutettu?
Työtön ehtisi hankkia lisätuloja vaikka tölkkejä ja pulloja keräämällä.
ILMIANTAKAA SPÄMMISTÄ!!!
Google: vauva vuokallista
Taas sama tarina ja samat sapuskat. Olisit onnellinen noista, ei se ruokajakelu mikään ilmainen kauppa ole !