Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: 60-v työntekijä voi olla parempikuntoinen kuin nuorempi

Vierailija
22.07.2024 |

"Nuoret aikuiset kärsivät väsymyksen ja tarmottomuuden tunteesta, jännittyneisyydestä ja ärtyisyydestä, päänsärystä, keskittymis- ja muistamisvaikeuksista tai haluttomuudesta lähteä aamuisin töihin selvästi useammin kuin yli 55-vuotiaat".

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo onhan se vähän hullua että 18 vuotias voi jo jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle kun entisaikaan kaikki vaivat ja viat piti piilottaa ja mennä töihin että olisi edes yhteiskuntakelpoinen. Kaikki muu oli suorastaan häpeällistä.

No kun masentaa, se nähdään jostakin syystä pysyvänä diagnoosina jolle ei mitään voi tehdä. Kerran kun se tietoihin lätkäistään, niin kaikki liittyy siihen. Sitten samaiset valittaa ettei terapioista ole apua tms, mitä se auttaa kun istuu toimettomana himassa..ei se voi oloa parantaa, passivoi ja masentaa vain enemmän.

Vierailija
42/53 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään työ on kaikkineen kuormittavampaa. Ennen oli assistentteja jotka teki osan töistä. Nyt pitää ehtiä tekemään kaikki itse koska assistentteihin ei ole varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilannehan kehittyy koko ajan lisää tähän suuntaan. Noin 30% yläasteikäisistä ei enää pääse selinmakuulta istumaan käsillä auttamatta ja tämä ikäluokka kaipailee myös pitkävartisia kenkälusikoita kuulemma kouluun, koska kenkien jalkaan laittaminen on huonon liikkuvuuden vuoksi hankalaa. 

Tämä oli Etelä-Pohjanmaalla, ei koko Suomessa.

Vierailija
44/53 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä 60 vuotias työtön toivon pääseväni töihin, aika tulee pitkäsi kotona yksin istuessa. Ei rahan takii.

Vierailija
45/53 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilannehan kehittyy koko ajan lisää tähän suuntaan. Noin 30% yläasteikäisistä ei enää pääse selinmakuulta istumaan käsillä auttamatta ja tämä ikäluokka kaipailee myös pitkävartisia kenkälusikoita kuulemma kouluun, koska kenkien jalkaan laittaminen on huonon liikkuvuuden vuoksi hankalaa. 

kääk, oikeastiko? Minä yli 40v en suostu käyttämään tuolia kenkien tai sukkien jalkaan laittoon vain homma pitää onnistua oman tasapainon varassa, kenkälusikka kyllä löytyy, mutta sitäkään ei kovin usein tarvi. Ymmärrän toki että osalla voi olla tässä iässä jo polvi/lonkkaongelmaa joka estää tän, itsellänikin tuntuu että moni paikka jo narisee ja varoittelee.

Vierailija
46/53 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipha tuo olla tai voip olla olemattakkii. Aika tyhjää asiasisältöä tuollaiset "voi olla" artikkelit. 

Vierailija
47/53 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
48/53 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonon kunnon ja ylipainon aiheuttamaa aivojen hapenpuutetta on keskittymiskyvyn ja älykkyyden laskun taustalla. Jostain syystä faktat ei sensorille kelpaa, ehkä itse kärsii samasta ongelmasta.

Vierailija
49/53 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, yli 55-vuotiaat saivatkin elää sitä aikaa kun työnteko vielä oikeasti kannatti, joten motivaatio on kohdillaan.

Ymmärrän hyvin, ettei nuoria kiinnosta uhrata ainutkertaisen elämänsä parhaita vuosia työteon alttarille, kun palkasta ei jää mitään käteen, omistusasunnosta on turha haaveilla ja tulevaisuus näyttää koko ajan synkemmältä. Ja sitten päälle boomerit kertoo kahvitauolla, kuinka jokainen pystyy säästämään omaan asuntoon kun jättää Netflix-tilauksen pois.

Siitä tilauksesta on hyvä aloittaa. Jätä pois myös Playstation, energiajuomat, paistopisteen herkut ja sähköpotkulauta-appi. Pienistä puroista koostuu suuri virta!

Vierailija
50/53 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään työ on kaikkineen kuormittavampaa. Ennen oli assistentteja jotka teki osan töistä. Nyt pitää ehtiä tekemään kaikki itse koska assistentteihin ei ole varaa.

Ei mulla vaan ole ollut mitään assistentteja. T. Kohta 60

Vierailija
51/53 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HS:n journalismi on noussut jo kahvipöytäkeskustelun tasolle. Mitähän vielä?  Syömättömyys voi aiheuttaa joillekin nälän tunnetta?

Oletko aina hengittänyt väärin?

Tämä voi muuten aidosti olla ongelma, vaikka tyhmältä kuulostava kysymys onkin. Paljon suurempikin ongelma kuin esim. "oletko aina paistanut jauhelihan väärin?"

Olet paistanut jauheNlihan väärin, jos et ole pessyt sitä ennen paistamista.

Vierailija
52/53 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret helposti puhuu asian vierestä vaikka miten kauan. Töissäkin menee paljon aikaa, kun palautetaan keskustelu aiheeseen. 

Vierailija
53/53 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykkä/netti laiskistuttaa ja menee töiden ja kaiken muun edelle eteenkin nuorilla joilla se on ollut lapsesta asti.

Muutamia tuttuja on opettajina eikä käy niiden töitä kateeksi kun juttuja kuulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi