Kuvottavaa, kun jotkut pukee helteellä liikaa vaatteita ja sitten haisevat julkisissa kulkuvälineissä...
Ällöttävää. Yhdellä tuossa pitkähihainen huppari, vaikka on selvästi kuumissaan.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä, joille tulee näillä ilmoilla kuuma kaikissa vaatteissa, niin vähissä ei voi julkisilla paikoilla kulkea, ettei hikoilisi.
Se on totta. Eikä siihen voi oikein vaikuttaa millään, mutta kevyt tekstiili voi joskus jopa auttaa. Teknisissä vaatteissa on näitä mitkä viilentää ihoa. Pystyy juoksemaan paita päällä, vaikka olisi helle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakkomielle joillakin on hajuketjuihin? Niitä on säännöllisin väliajoin.
Nyt kesällä ihmiset haisee pahalta
Mieluummin bussissa se pitkähihainen paita päällä kuin suoraan hikinen iho penkkiä vasten. Jokainen kuitenkin hikoaa, haisi tai ei.
Jos on kerran sairastunut melanoomaan, on pakko pukea pitkähihaista päälle koska aurinko tappaa. Jos haisee niin sitten haisee, terveys on tärkeämpää kuin nirppanokat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hikoile melkein koskaan. Jos on tulossa ukkonen, voi tulla nihkeä olo. Hurjalla helteellä kainalot kostuvat. Siinä se.
Jos kaikki olisi samanlaisia niin silloin sinäkin hikoaisit kuin pieni possu ihan paikallaan istuessakin ja vaatteet liimautuisi päälle.
Hikoilu riippuu ylipainon määrästä. Joidenkin hiki haisee geeneistä tai puutteellisesta hygieniasta johtuen epämiellyttävältä, mutta tätä ei voi mitata hikilitroisaa.
Itse hikoilen kuin sika, mutta hajusta sitä ei huomaa, pesen kainalot joka aamu ja tarvittaessa useammin. En käytä mitään deodorantteja kun haisen tutkistusti vähemmän ilman.
Ihmisten pitäisi haista enemmän oikealta itseltään. Hajut ja feromonit auttavat ihmisiä pariutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin bussissa se pitkähihainen paita päällä kuin suoraan hikinen iho penkkiä vasten. Jokainen kuitenkin hikoaa, haisi tai ei.
Hyvin ilmava pitkähihainen paita on paras kesävaate heti arabikaavun jälkeen. Oleellista on riittävän ohut ja hengittävä materiaali, tekokuidut haisee väistämättä muutaman tunnin jälkeen ja paksu vaate ei koskaan kuivu niin että se on pakko pestä joka päivä tai kanssaihmiset pyörtyy kaduilla.
Vierailija kirjoitti:
Suurempi ongelma on ne jotka läträä ihan hullunlailla haju- ja partavesillä jopa tällaisella helteellä. Jostain syystä niillä ei myöskään ikinä ole mitään kevyttä ja raikasta kesätuoksua vaan se on aina jotain talveen sopivaa iltatuoksua jossa ne ilmeisesti kylpee ennen kylille lähtöä.
Tänä aamunakin tuollainen bussille menijä sattui kulkemaan etupuolella kun olin lenkillä ja tällaisella seisovalla ilmalla siinä oikeasti oli ihan sellainen kunnon hajuvana sen perässä. Naureskelin että tällaista se varmaan olisi olla jälkikoira kun sen hajuvanan suunnilleen näkeekin.
Olen sairaalassa töissä, ja välillä hississä on aivan järkyttävä hajusteiden haju. Tänään yksi lääkärimies tuli samaan aikaan hissiin ja haju oli tyrmäävä. Käsittämätöntä. Hien ja p*skan haju on luonnollisia eikä ihminen voi niille välttämättä mitään, mutta voimakasta hajustelöyhkää en vaan voi ymmärtää. Miedot hajusteet on minusta ihan ok, ei haittaa ja mietona tuoksut voi olla hyviäkin, mutta se metrien päähän leijaileva hajupilvi alkaa jo haitata, eikä koskaan haise hyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä, joille tulee näillä ilmoilla kuuma kaikissa vaatteissa, niin vähissä ei voi julkisilla paikoilla kulkea, ettei hikoilisi.
Se on totta. Eikä siihen voi oikein vaikuttaa millään, mutta kevyt tekstiili voi joskus jopa auttaa. Teknisissä vaatteissa on näitä mitkä viilentää ihoa. Pystyy juoksemaan paita päällä, vaikka olisi helle.
Tekniset vaatteet on tekokuitua ja alkaa äkkiä haista aivan karsealle, jos kuitenkin hikoilee.
Vierailija kirjoitti:
Uusi normaali: ihminen joka ei hikoile kuumalla ollenkaan! (?)
On pieni vähemmistö. Itse lukeudun niihin. En hikoile edes saunassa (paitsi kasvoista). Siksi en voi sietää helteitä. Kroppa ei viilenny, vaan lämpökuorma kasvaa ja kasvaa ja olo heikkenee.
Vierailija kirjoitti:
Pienet on ongelmat jos toisten hienhaju aiheuttaa näin paljon mielipahaa. Hikoileminen on normaalia ja tervettä. Poistuu myrkyt kehosta, antakaa ihmisten hikoilla rauhassa. Pysykää kotona jos ette kestä pienintäkään epämukavuutta teidän elämässä.
Tiesitkö, että puhdas hiki ei haise? Se on se bakteerimassa iholla, joka alkaa haista. On aamulla itsensä hikoilevaksi tiennyt laittanut vaan uuden kerroksen dödöä paskan päälle pesemisen sijaan.
Ja ei ole mielipaha-asia. Vaan aiheuttaa fyysistä pahaa oloa kuvotuksesta oksentamiseen asti, jos ei pääse hajulähteestä riittävälle etäisyydelle. Bussissa ei välttämättä pääse. Ei sekään kivaa ole, jos joku oksentaa sen takia, että kanssakulkija haisee hirveälle. Ja on paljon muitakin kuuin minä, jolla on sekä herkkä hajuaisti että herkkä oksennusrefleksi.
Itse pahassa hajussa marinoituvat ei niin helposti haista toisten pahaa hajua. Tai voi olla järjettömän hajustetulla pesuaineella ja sen yliannostuksella pesty paita esim. joka käyttäjän oman nenän alla haisee niin voimakkaasti, että se blokkaa lähes kaikki muut hajut pois.
Ehkä niiden vaatteet olisi pesun tarpeessa, jos se on tarttunut niihin. Jouduin yhtenä päivänä lisäämään kotona 3 kertaa antiperspiä, joka on ennätys. Yleensä ei joudu. Ja suihku voi olla kiva asia, ellei pelkää että saako vettä käyttää. Osalle vannotettu ettei suihkussa saa käyttää vettä tai miltei mennä sinne, ettei lasku ole iso.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä niiden vaatteet olisi pesun tarpeessa, jos se on tarttunut niihin. Jouduin yhtenä päivänä lisäämään kotona 3 kertaa antiperspiä, joka on ennätys. Yleensä ei joudu. Ja suihku voi olla kiva asia, ellei pelkää että saako vettä käyttää. Osalle vannotettu ettei suihkussa saa käyttää vettä tai miltei mennä sinne, ettei lasku ole iso.
Usein näin. Suihkussa ei kuitenkaan ole pakko käydä joka päivä, pahin haju tulee kainaloista ja ne voi äkkiä huuhtaista vaikka työpaikan lavuuarin edessä.
Antiperspirantin lisäys vanhan hien päälle ei muuten tehoa hajuun, hien ja vanhan antiperspirantin jämät on pakko ensin pestä pois kainaloista tai seos haisee entistä enemmän.
Ihmiset ei osaa pestä vaatteita eivätkä osaa niitä kuivattaa. Pesukoneen luukku pidetään kiinni heti pesun jälkeen niin seki alkaa haisee.
Jos peseytyy ja pesee vaatteita oikein niin ei kyllä haise.
Kuvottaa myös bussien penkit hajun takia.
6Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet on ongelmat jos toisten hienhaju aiheuttaa näin paljon mielipahaa. Hikoileminen on normaalia ja tervettä. Poistuu myrkyt kehosta, antakaa ihmisten hikoilla rauhassa. Pysykää kotona jos ette kestä pienintäkään epämukavuutta teidän elämässä.
Tiesitkö, että puhdas hiki ei haise? Se on se bakteerimassa iholla, joka alkaa haista. On aamulla itsensä hikoilevaksi tiennyt laittanut vaan uuden kerroksen dödöä paskan päälle pesemisen sijaan.
Ja ei ole mielipaha-asia. Vaan aiheuttaa fyysistä pahaa oloa kuvotuksesta oksentamiseen asti, jos ei pääse hajulähteestä riittävälle etäisyydelle. Bussissa ei välttämättä pääse. Ei sekään kivaa ole, jos joku oksentaa sen takia, että kanssakulkija haisee hirveälle. Ja on paljon muitakin kuuin minä, jolla on sekä herkkä hajuaisti että herkkä oksennusrefleksi.
Itse pahassa hajussa marinoituvat ei niin helposti ha
Kyllä se kuule haisee jos tarpeeksi hikoilee, vaikka kuinka olisi aamulla käynyt suihkussa ja kuurannut kunnolla. Tai vähintäänkin päivän mittaan siihen iholle kertyy aineita jotka alkaa haista. Harvempi pystyy monta kertaa päivässä suihkuttelemaan kuitenkaan, jos on vaikka töissä.
Vierailija kirjoitti:
6Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Iso osa nuorista ja nuorista aikuisista haisee todella pahalle. Ihan kollikissan kuselle toiseen potenssiin. Ja ne kai on suihkun suurkuluttajia? Johtuu varmaan hormoneista. Ja sitten kun läträävät päälle tolkuttoman hajuvesimäärän löyhkän peittääkseen, niin aijjai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pahassa hajussa marinoituvat ei niin helposti ha
Kaikki ei silti vaan voi sille hajulleen mitään. On sairauksia jotka aiheuttaa hikoilua, ja on ihmisiä joilla on elämänhallinta niin hukassa ettei ole kykyä huolehtia itsestään kunnolla. Ja hekin saattaa joutua sitä bussia käyttämään, päästäkseen vaikka lääkäriin. Kurjaa tietenkin jos noin pahaa tekee. Tiedän kyllä tunteen, joskus apteekissa töissä ollessani tuli niin hirveän hajuisia asiakkaita, että teki mieli paeta paikalta (varsinkin raskaana ollessa), mutta eipä auttanut palveltava oli heidätkin.
Olen pari vuotta ajanut bussia ja ihmettelen, miten jotkut matkustajat haisevat niin pahalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakkomielle joillakin on hajuketjuihin? Niitä on säännöllisin väliajoin.
Venäjän trollin tavoite on aiheuttaa pahaa mieltä ja varsinkin naisille huonoa itsetuntoa. Jos tarkastelet palstan avauksia niin varmaan 1/4 aloituksista menee tähän kategoriaan. "Lihavat naiset yök"
Hei mielenterveysongelmainen. Varo Venäjän agentteja sänkysi alla.
Jep. Minä käyn päivittäin pitkässä suihkussa tai vaihtoehtoisesti kaksi kertaa suihkussa. Hiukset pesen joka päivä, dödöä lisään pitkin päivää ja vaatteet vaihdan päivittäin (jos hikoilen paljon, vaihdan useamman kerran päivässä). Tuoksun itse sen verran raikkaalta, että kykeken haistamaan muiden löyhkän. Jos joskus osuu joku hyväntuoksuinen ihminen vastaan niin se on jo harvinaisuus.