Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä yhtään miten näistä helteistä pitäisi nauttia...

Vierailija
21.07.2024 |

Kertokaa niistä nauttivat miten nautitte niistä. Makaatteko vaan koko ajan rannalla paahtumassa kuin joulukinkut uunissa ettekä tee yhtään mitään, paitsi välillä käytte mässäilemässä lihottavilla kesäherkuilla ja sitten taas makuulle?

Itse en jaksa makailla ja koko ajan on jotakin tekemistä töiden lisäksi, enkä halua lihoa semmoiseksi porsaaksi kuin moni suomalainen jo on. Vihaan helteitä ja rukoilen joka ilta Jumalalta, että laittaisi sään ihanalle max. +15 asteeseen, mieluiten +10 tai alle. Suomen kesä on ihan liiiiiiiian pitkä : (

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut aina viileä kesä, joten on ihanaa, kun on lopultakin lämmintä. Asunto on ihanan viileä, joten sisällä on miellyttävää olla. En kyllä halua olla.sisällä näin kauniilla ilmalla,joten olen puuhaillut pihalla; lukenut, kitkenyt kukkapenkkiä. Kävellyt koiran kanssa metsässä, siellä oli vähän varjoa, ja täällä on leppeä tuuli muutenkin ollut kokoajan. 

Meressä kävin uimassa ja istuskelin rannalla. Mustikkaan pitäisi ehtiä. Pitää pestä matot ja ikkunat ja hakea polttopuuta lanssilta. 

Ruuan teen grillissä, mikäs pihalla istuskellessa, kun liljat kukkii ja aurinko lämmittää.

Oikein mukavat ilmat on. 

Vierailija
62/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vaan, että Jumala vihaa sua ja sen takia helteet vaan jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on kyl parhaita, yhyy uliuli kämpäs on kuuma ja sit viettää siellä aikansa🤣😂

Maksan vuokraa asunnostani, niin vastineeksi voin olettaa, että pystyn siellä asumaan.

Ap

Oletko se sama ruikuttaja,joka tekee jokapäivä jonkun helle valituksen? 

Varmaan sitten jokaisesss omakotitaloketjussa käyt kertomassa,kuinka ihanaa on asua vuokralla.

Miksi teet elämästäsi noin vaikeaa?

Vierailija
64/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyppä Ap maassa missä yli 40+ päivisin niin nämä suomen helteet tuntuu lähinnä vitsiltä.

Vierailija
65/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tehdä aloitus omasta ymmärryksen puutteestaan? 

Vierailija
66/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteistä nauttivat usein särpii jotain kylmää sokerilitkua terassilla tai syö jäätelöä päivittäin tai makoaa rannalla.

Heillä voi olla myös nivelvaivoja, jolloin lämpö ymmärtääkseni helpottaa.

Itsekin kaipaan raikkaita syyspäiviä jolloin on ihana lenkkeillä pimenevässä illassa. Hellepäivät tai jo pelkästään lämpimät on hankalia, kaunistahan se on esim. rauhassa kävellä kasvitieteellisessä puutarhassa, mutta se onnistuu myös vähän viileämmässä.

Vierailija
67/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt lomalla ollessa nautitaan. Minä olen mökillä saaressa, joten tarvitseeko selittää?

Helvettiähän se varmaan on, jos töissä pitää helteillä käydä. 

Vierailija
68/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helteistä nauttivat usein särpii jotain kylmää sokerilitkua terassilla tai syö jäätelöä päivittäin tai makoaa rannalla.

Itsekin kaipaan raikkaita syyspäiviä jolloin on ihana lenkkeillä pimenevässä illassa. Hellepäivät tai jo pelkästään lämpimät on hankalia, kaunistahan se on esim. rauhassa kävellä kasvitieteellisessä puutarhassa, mutta se onnistuu myös vähän viileämmässä.

Helteiden aikaan on aamuviideltä-kuudelta paras lenkkeillä, jos sitä haluaa tehdä. Uintikin on hyvä liikuntamuoto, itse asiassa parempikin.

Vierailija
69/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä oon siihen aikaan matkalla töihin tai valmistautumassa, lenkkeilen iltaisin, niin saan työasiat mielestä pois ja ulkoiltua.

Tiedän hyvin että uintikin on hyvä liikuntamuoto ja uin kun voin, minulla on ihosairaus, joten sen ollessa pahana en mene uimaan. 

Mikään ei poista sitä, että mulle suuri nautinto on se ensimmäinen pakastuva ilta :D ja nauttia siitä raikkaasta ilmasta, pimenevä ilta, aivan mahtavaa. Ei siitepöly, aurinko, kuumuus, tukaluus, grillailu, alkoholi, terassi, rannalla loikoilu tms. ole mulle mitään nautintoa.

Vierailija
70/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelaillen tennistä, hoidan kasvimaata, käyn lenkillä, teen kahvakuulatreeniä tai lueskelen pihalla, istun ulkona porealtaassa, käyn järvessä uimassa. Noin esimerkiksi. Miksi pitäisi vain maata laiskana?

Asunto on inhottavan lämmin, niin ei täällä jaksa tehdä mitään. Aurinko paahtaa aamusta pitkälle iltapäivään...

Ap

Toinen valittaa helteestä, toinen sateesta. Miten olisi jos vaihtaisitte paikka keskenänne?

Vierailija
71/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää nautin suunnattomasti helteistä, sorry. Kämpällä on kivat +29 mutta ei haittaa, hienhaju on kesän merkki.;) Pääasiat on ne että luita ei kolota, en saa suonenvetoja, pystyn kerrankin nukkumaan alasti ja ilman sukkia ja kun mulla on psoriasis niin aurinko on parasta lääkettä.

Vierailija
72/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis, mää en juo alkoholia lainkaan, ja helteellä juon vissyä ja vettä. Grillaan kyllä, mutta maltillisesti; kanaa, joskus possua, vihanneksia, perunoita, salaattia ym lihan kaveriksi. Makkaraa en syö lainkaan.

En makoile missään, vaan touhuan kaikenlaista. Just hain bensaa, joten pääsen leikkaamaan nurmikkoa, kun ei vielä aamusta ole niin kuuma. 

Yhden mehujään syön päivässä, ostin pakasteeseen laatikollisen. 

Teen ihan samoja asioita, kuin muutenkin kesällä, ja ympäri vuoden.  Plus käyn uimassa, jota en kylmemmällä ilmalla tee. En ikinä maksa rannalla. Enkä kyllä makaa sohvallakaan, koskaan. 

Elän aktiivista elämää harrastuksineni, ulkoilen, teen kotihommia jne.

Vierailija
73/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivista elämää elävä ja kirjoittaa tänne :D ok.

Itse kärsin helteistä, joten viihdytän itseäni netissä silloin ja olen laiskana. Just aloitin aamuni kahvilla ja syömällä pehmenneitä Kindereitä, eli tämä on minun tapani nauttia helteistä: pysy sisällä ja laiskistu. 

Vähän reilu pari kuukautta jäljellä tätä tuskaa, sitten koittaa mulle energisin aika.

Vierailija
74/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelaillen tennistä, hoidan kasvimaata, käyn lenkillä, teen kahvakuulatreeniä tai lueskelen pihalla, istun ulkona porealtaassa, käyn järvessä uimassa. Noin esimerkiksi. Miksi pitäisi vain maata laiskana?

Urheilu on vaarallista helteessä. Tenniksellä ja kahvakuulilla löydät itsesi pian sairaalasta. Muistanet kai Karita Tuomolan tapauksen takavuosikta? Kupsahti nurin kuntoillessaan helteessä.

Koittakaa nyt jo päättää. Täällä vikistään miten helteestä nauttijat muka ainoastaan makoilee auringossa, mutta jos joku onkin aktiivinen niin sekään ei ole hyvä. Mikä sitten on mielestänne se oikea tapa nauttia helteestä kun nämä ei kelpaa?

Vierailija
75/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilu on vaarallista helteessä. Tenniksellä ja kahvakuulilla löydät itsesi pian sairaalasta. Muistanet kai Karita Tuomolan tapauksen takavuosikta? Kupsahti nurin kuntoillessaan helteessä.

Karita myös muistaakseni joi ylenpalttisesti vettä päivän mittaan.

Vierailija
76/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mää nautin suunnattomasti helteistä, sorry. Kämpällä on kivat +29 mutta ei haittaa, hienhaju on kesän merkki.;) Pääasiat on ne että luita ei kolota, en saa suonenvetoja, pystyn kerrankin nukkumaan alasti ja ilman sukkia ja kun mulla on psoriasis niin aurinko on parasta lääkettä.

En tarkoita väheksyä kokemustasi, tuli mieleen vain oma kesäinen tuskani: suonenvedot. En löydä sopivaa tasapainoa mitenkään, uidessakin tulee suonenveto kesäisin, olen kokeillut vichyä, kefiriä, banaania, magnesiumlisää ja vaikka mitä! Eilen tuli takareisisuonenveto pyöräillessä joka olikin "kiva" uusi tuttavuus, en oikein edes ymmärrä miten pääsin pyörän lyydistä pois. Yhtenä yönä heräsin kun veti suonta lonkasta!

Vierailija
77/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä ihmeen helle? 

Voisko ap ensin kertoa, että missä semmoinen on ja kuinka kauan se on kestänyt? Olet ilmeisesti jossain Turkissa? Miksi matkustit sinne, jos et tykkää lämpötilasta?

Vierailija
78/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osannut aloitusta tehdä sitten halveeraamatta.

Vierailija
79/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto on inhottavan lämmin, niin ei täällä jaksa tehdä mitään. Aurinko paahtaa aamusta pitkälle iltapäivään...

Ap

Lähde pihalle sieltä asunnosta. Ei kai kukaan nautikaan helteistä hikisessä kämpässä.

Uiminen on hyvä keino viilentää itseään tuhansien järvien maassa tai yhdessä meressä. Asun onneksi asunnossa, jossa ikkunat ovat pohjoiseen päin ja voin pitää parvekkeen ovea koko ajan auki, jolloin siitä parvekkeesta saa kesällä kuin ylimääräisen huoneen. Lisäksi minulla yksi tuuletin makuuhuoneessa ja toinen isompi tuuletin olohuoneessa

Vierailija
80/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toinen valittaa helteestä, toinen sateesta. Miten olisi jos vaihtaisitte paikka keskenänne?

Talvella samat ihmiset luultavasti valittavat lumesta ja pakkasesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan