Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä yhtään miten näistä helteistä pitäisi nauttia...

Vierailija
21.07.2024 |

Kertokaa niistä nauttivat miten nautitte niistä. Makaatteko vaan koko ajan rannalla paahtumassa kuin joulukinkut uunissa ettekä tee yhtään mitään, paitsi välillä käytte mässäilemässä lihottavilla kesäherkuilla ja sitten taas makuulle?

Itse en jaksa makailla ja koko ajan on jotakin tekemistä töiden lisäksi, enkä halua lihoa semmoiseksi porsaaksi kuin moni suomalainen jo on. Vihaan helteitä ja rukoilen joka ilta Jumalalta, että laittaisi sään ihanalle max. +15 asteeseen, mieluiten +10 tai alle. Suomen kesä on ihan liiiiiiiian pitkä : (

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pakota nauttimaan. Itse pidän lämpöisestä joten nautinkin tästä. Kuin kissa auringonpaisteessa tai uunin pankolla.

Vierailija
42/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta minä, minäpä se vasta olen ylisuorittaja! Ja helle ei tunnu missään, kun suoritan täydellisyyttäni!

T: joka toinen palstalainen

Jos kysytään että mitä teette helteillä niin siihenkö ei saa vastata mitä tekee helteillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin tähänkin asuntoon koska on varjoisalla puolella, tänäänkin ulkona +26, mulla on pitkät villasukat jalassa ja viltin alla nukuin päiväunet.  Kävin pyöräilemässä metsässä, kylmä tuli kun varjossa ja viileä tuuli..  Mä en kestä kuumuutta/hellettä, en saunaakaan. Tulee huono olo, sydän hakkaa ja vatsa menee sekasin. Jos yli +25  niin vien yöllä roskat ja käy aikausin kaupassa.. . En ole koskaan ottanut. aurinkoa, aina puolivarjossa tai varjossa ollut lapsesta asti.. Nyt 60v on hyvä iho kun aurinko ei ole turmellut sekä näytän kuulemma 10v nuoremmalta, osa tietysti hiusten/pukeutumisen ym syytä, mutta silti.  Seuraavalla viikolla onneksi taas alle +20.   Syksyä odotellen.. 

Vierailija
44/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelaillen tennistä, hoidan kasvimaata, käyn lenkillä, teen kahvakuulatreeniä tai lueskelen pihalla, istun ulkona porealtaassa, käyn järvessä uimassa. Noin esimerkiksi. Miksi pitäisi vain maata laiskana?

Asunto on inhottavan lämmin, niin ei täällä jaksa tehdä mitään. Aurinko paahtaa aamusta pitkälle iltapäivään...

Ap

jep ja tänään on ilmankosteuskin melkein 50% sisällä eli tukalaa on.

Vierailija
45/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on asunnossa kuuma, niin käypi välillä  ottamassa kylmän suihkun ja on siinä niin kauan että alkaa tekemään mieli lämpimään. Jäävesi viilentää myös, alkoholia ei kuumalla kannata liikaa juoda, tulee huono olo. Tai ainakin pitää muistaa juoda vettäkin väliin kunnolla ettei nuupahda. Ja nakuna on  mukavampi olla :)

Vierailija
46/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmettiä sinä oikein vingut. Just tulin kaupunkilomalta Euroopasta ja siellä oli 30 astetta ja koko päivän kävelin oikein nautinnolla pitkin kaupunkia. 

Vierailija
47/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä on jatkuvasti kuuma ja talvella jatkuvasti kylmä

Vierailija
48/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin selviän kun valvon viileät yöt ja nukun keskipäivän helteen yli.

Eipä onnistu, kun päivällä pitää käydä töissä.

Ap

Tuo on tietysti totta. Eläkemummona voin sen tehdä.

Toivottavasti teillä töissä on ilmastointi- ja viilennysasiat kunnossa.

Vierailija
49/101 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole montaa hellepäivää Suomessa vuodessa ja omitusta on se että nyt helle on +25 astetta kun vuosia sitten täytyi olla yli +30 että oli hellettä? niin se ilmasto on kylmennyt... eikä ole lumettomia talvia eikä sateetonta missään vaiheessa...

Milloin Suomessa on helleraja ollut 30 astetta? Itse muistan vain 25 asteen rajan.

Vierailija
50/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole helteistä "murhetta", olisko nyt heinäkuussa ollut omalla kylällä pks 2 pv ja toisena niistäkin pilvistä ja sadetta.

Elän osittain etelä-Euroopassa eikä siellä maata rannalla heti kun lämpö ylittää 20 astetta. Normitöitä tehdään. Itselläkin iso piha ja sitä tulee hoidettua helposti pari tuntia päivässä. Muutenkin ulkona klo 6-21, lenkkeilyä, pyöräilyä, raksahommia. 35-38 asteessa hakeudun varjoon tai sisälle pariksi tunniksi iltapäivällä. Vettä kuluu parisen litraa päivässä kun hikoilee enemmän. 

Ps taloni ohi kulkee päivittäin n 90v mummo yli 60v tyttärensä kanssa oli lämpö mikä tahansa. 2x päivässä tekevät 5km kävelylenkin. Naapurin 94v pappa hoitaa puutarhaa pari tuntia päivässä, niittää heinää ja tekee 2x päivässä kävelylenkin. 

Vierailija
51/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelaillen tennistä, hoidan kasvimaata, käyn lenkillä, teen kahvakuulatreeniä tai lueskelen pihalla, istun ulkona porealtaassa, käyn järvessä uimassa. Noin esimerkiksi. Miksi pitäisi vain maata laiskana?

Helteellä ulkona puuhastelu ei vain minulle ole nautinnollista, korkeintaan varjossa pitäisi saada olla koko ajan. Katson ihmeissäni, kun monet pukeutuvat sitä niukemmin, mitä enemmän aurinko porottaa. Eivätkö halua suojata ihoaan vahingolliselta säteilyltä? Jostain luin tutkimustiedon, että pohjoismaalaiselle on sopivin lämpötila +14 astetta.  Etenkin vanhuksille  ja tietyistä sairauksista kärsiville helle on koettelemus, lisää kuolemiakin.

Vierailija
52/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helteellä ulkona puuhastelu ei vain minulle ole nautinnollista, korkeintaan varjossa pitäisi saada olla koko ajan. Katson ihmeissäni, kun monet pukeutuvat sitä niukemmin, mitä enemmän aurinko porottaa. Eivätkö halua suojata ihoaan vahingolliselta säteilyltä? Jostain luin tutkimustiedon, että pohjoismaalaiselle on sopivin lämpötila +14 astetta.  Etenkin vanhuksille  ja tietyistä sairauksista kärsiville helle on koettelemus, lisää kuolemiakin.

Siinä tapauksessa olen syntynyt väärään maahan! 

Mulla minimilämpö on 23-25 astetta, silloin olen kivuton ja pirteä, jaksan (ja haluan!) liikkua. 

Onneksi en enää joudu olemaan täällä kuin osan vuodesta!

Vierailija
53/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallit hikoiilee koko ajan  eikä seksiä voi harrastaa avovaimon kanssa ei tässä muuta ongelmaa ole helteillä.

Vierailija
54/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilu on vaarallista helteessä. Tenniksellä ja kahvakuulilla löydät itsesi pian sairaalasta. Muistanet kai Karita Tuomolan tapauksen takavuosikta? Kupsahti nurin kuntoillessaan helteessä.

Vierailija
55/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on kyl parhaita, yhyy uliuli kämpäs on kuuma ja sit viettää siellä aikansa🤣😂

Yhyy yhyy rääk rääk, monesti sisällä on viileämpää ilman ilppiäkin kun osaa hoitaa asiat. Päivällä auringon puolelta verhot kiinni ja ne ikkunat auki vain siihen aikaan, kun ulkona on vähemmän asteita kuin sisällä, senkin aivoton pölkkypää.

Vierailija
56/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajuu miten Suomen helteet on niin kova juttu. Ite asun Espanjassa, ja pystyn helposti vetään tunnin juoksulenkkejä päivisin. Kuumahan siinä tulee, mutta kun olen urheillut koko ikäni, niin helposti menee vaikka täällä ne oikeet helteet onkin. Sen jälkeen mukava mennä mereen pulahtaan. 

Vierailija
57/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta minä, minäpä se vasta olen ylisuorittaja! Ja helle ei tunnu missään, kun suoritan täydellisyyttäni!

T: joka toinen palstalainen

Jos kysytään että mitä teette helteillä niin siihenkö ei saa vastata mitä tekee helteillä?

Näitten mielestä ainoa kesätekeminen tuntuu olevan vain auringossa makaaminen ihosyöpäriskistä huolimatta. Viileämmällä säällä maataan sohvalla ja helteellä viltin päällä ulkona. Työt yms saa sitten tehdä joku muu.

Vierailija
58/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilu on vaarallista helteessä. Tenniksellä ja kahvakuulilla löydät itsesi pian sairaalasta. Muistanet kai Karita Tuomolan tapauksen takavuosikta? Kupsahti nurin kuntoillessaan helteessä.

Höpö höpö. Ihan olympiakisojakin pidetään usein paljon kovemmassa helteessä. Nesteytyksestä totta kai täytyy pitää huolta ja kuunnella kroppaansa, mutta Suomen maltilliset helteet ei ole millään tapaa vaarallisia.

Vierailija
59/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksulenkki just parasta näillä helteillä. Hiki irtoaa hyvin. Ja sen jälkeen hyppää järveen, vaikka ne juoksuvaatteet päällä! Hyvin kun muistaa juoda ennen lenkkiä, niin ei tarvitse kantaa juomapulloakaan mukana.

Toinen vaihtoehto on kuntouintia järvessä. Ihanan lämmintä vettä! 

Vierailija
60/101 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajuu miten Suomen helteet on niin kova juttu. Ite asun Espanjassa, ja pystyn helposti vetään tunnin juoksulenkkejä päivisin. Kuumahan siinä tulee, mutta kun olen urheillut koko ikäni, niin helposti menee vaikka täällä ne oikeet helteet onkin. Sen jälkeen mukava mennä mereen pulahtaan. 

Espanjassa onkin keskipäivällä siesta. Kaikki menevät viileämpiin koteihinsa ettoneelle. Täällä jos yritettäisiin siestaa, tarkoittaisi se myös sitten sitä, että työpäivät venyisivät illasta pari - kolme tuntia. Sitäkös se älinä ja volina vasta alkaisikin, mammat tukehtuisivat parkumiseensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä