Tavaroiden myynti nettikirppiksillä, tässähän on aivan kaamea homma!
Tänään kuvailin useita tuotteita, vaatteita, kenkiä, sisustustuotteita. Meni monta tuntia! Sitten ilmestyi ostaja joka osti yhden 30 euron tuotteen postituksella, yritin ensin selvittää miten saa postipaketin lähetettyä (ei ole kokemusta), sitten yritin etsiä pakkausmateriaalia, paketoin tuotteen, maksoin paketin postin sivuilla ja vien huomenna sen postiin. Ansaitsin tästä 30 euroa. en todella tiedä oliko sen arvoista... kauheasti aikaa meni tuohon ja stressiä kun piti etsiä miten saa paketin lähetettyä, paketointi jne, tämähän on kuin työtä!
Kommentit (4)
Niin on. Siksi mä vien kierrätykseen. Ihan sama onko merkkivaatteita vai ei, niin helpommalla pääsee. Olisin varmasti tienannut hyvät rahat myynnillä, mutta mukavuudenhalu vie voiton. Ja lisäksi, kun haluan jostain eroon, niin mitä nopeammin se on pois mun asunnosta, sen parempi.
Mä myyn kirjoja euron kappale. Toiveena tietenkin olisi että ostettaisiin useampi kirja kerralla. Postimaksutkin on kovat, ei kirjat tule kirjeenä koska ovat yli 3 cm paksuja. Monesti on tullut vastaan että joku haluaa ostaa yhden euron kirjan ja maksaa posteja sen 6 e ärrä tai 6.90 posti ja vain sen yhden ainokaisen kirjan. Minulle myyjänä jää euro siitä vaivasta että pakkaan ja vien postiin. Onneksi säästän kaikki pahvilaatikot, eli pakkausmateriaali ei maksa mitään. Niin no teippi ei ole ilmaista. Siinähän ne samalla kauppamatkalla vie postiin, mutta ei tosiaan ole vaivan arvoista. No, eipähän tarvitse omaa roskista täyttää.
Ja se ostajien ainainen tinkaaminen. Parin euron tuote ei mene facekirpparilla, ei edes euron tuote. Mutta sitten kun laittaa roskalavalle, niin johan on halukkaita hakijoita. Ei tosiaan muuten kuin harrastuksen kannalta kannata tuollainen myynti kun myynneistä saa euron, pari. Ja vielä tämä, saanko lisäkuvia edestä, takaa, sivulta, toiselta sivulta, saanko vielä kuvaa lähempää, kauempaa, eri valossa jne ja tuotteella hintaa 2 e.
olen niin poikki nyt!
ap