Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isompi lapsi päiväkotiin

Vierailija
21.07.2024 |

Esikoinen pian 3 ja vauva syntyy elokuun lopussa. Neuvolasta olen saanut kovaa painostusta laittaa esikoinen päiväkotiin. Hän käy kyllä kerhossa säännöllisesti, kunhan se taas palaa kesälomalta. 

En haluaisi itse infektioriskin takia lasta vielä päikkyyn, olen yh ja kauhistuttaa mahdollinen sairastelukierre. Sitä ainakin tutravilla riittänyt. Neuvolassa kun mainitsin haluavani völttää infektioita, sain aika mielenkiintoisia katseita.

Tämän nykyisen hoitajan kanssa ei muutenkaan kemiat kohtaa yhtään eikä aina löydy ymmärrystä tilanteeseemme. Olemme aiemmin olleet toisen neuvolan piirissä ja siellä taas suositeltiin aiemmin pph, koska lapsi herkkä. Ja hoitajan mukaan hyvä siksikin, että pienempi infektiokuorma. Samoin siirsimme rokotteita myöhemmäksi allergioiden takia, ei ongelmaa. Nykyiselle allergiat oikea red flag ja ei ymmärtänyt yhtään rokoteaikataulua. On jotenkin aika tosikko ja tavallaan kaikki pitää mennä just eikä melkeen niinkuin joku kirja sanoo. Edellinen taas näki tilanteemme kokonaisuutena, käski löysätä tietyissä asioissa, antaa öisin korviketta pullosta, jotta saan nukkua jne. Oli empaattinen ja kannustava.

Nyt vaan arvon laittaakp lapsi päiväkotiin hti vai ei. Sain pelottelua siitä, että jää jälkeen ikätasostaan eikä saa sosiaalisia kontakteja jne. Tuntuisi vaan tyhmältä muutenkin sysätä hänet pois heti kun vauva tulee, kun sekin iso muutos lapselle. Ja ne taudit. Vaikka tuon hoitajan mukaan suurempi haitta lapselle jos ei kohtaa niitä nyt. Mutta sittenhän ne tulee vauvalle ja minulle. Eikä ole tukiverkostoa hoitamassa tai auttamassa. Lasten isästä tuli ero ja hän lähti noin 500 km päähän. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä ihmeessä lapset kotona, kun siihen kerran on mahdollisuus eikä tunnu virikkeistäkään olevan puutetta!

Meillä menivät vasta esikouluun mennessä ryhmään, sitä ennen hoidin kotona, käytiin leikkipuistossa, srk kerhossa, muskarissa ja kirjaston satutunneille. Lapsista tuli ihan normaaleja, sosiaalisia ja kivoja ihmisiä. Kaikki olivat itse asiassa edellä ikätovereitaan kehityksessä ja hyppäsivät koulussakin yhden luokan yli.

Vierailija
22/26 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatus on tutkittuun tietoon perustuva suunnitelmallinen kokonaisuus. Ei se ole mitä tahansa satunnaisia virikkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös Th ihmetteli, kun en vienyt isompia lapsia hoitoon uuden vauvan synnyttyä.

Viis veisasin tästä. Elimme aktiivista elämää ja kuljimme kerhoissa ja puistoissa ja oli harrastuksia. Vauva kulki hyvin matkassa.

Hyvin jaksoin ja lapset voivat hyvin.

Tästä on kyllä aikaa 25 vuotta, että maailma on saattanut muuttua. Mutta silloin puistoissa ja kerhoissa oli muitakin kotilapsia, joten kavereita riitti

Vierailija
24/26 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen kehityksessä on jotain huolta, niin päiväkodissa sellainen näkyy todellakin paljon nopeammin kuin kerhossa. Joten jos neuvola suosittelee laittamaan lapsen hoitoon, niin todellakin laittaisin.

Vierailija
25/26 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteet kannattaa ehdottomasti ottaa, rokottamattomuus on isompi riski kun mahdolliset rokotehaitat. Lasten rokotus ohjelma on tutkittu ja turvallinen. Nää uutuudet rotavirus ja vesirokko on sellaisia mistä voi miettiä että ottaako vai ei, mutta muut kyllä suosittelen antaa ajallaan.

Vierailija
26/26 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi vauva on myös sinulle iso muutos. Mieti omaa jaksamista.