Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että mä vihaan lomaa

Vierailija
21.07.2024 |

Ei mitään tekemistä.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myötätuntoa ketjun yksinäisiä kirjoittajia kohtaan. Itsellä vähän päinvastainen tilanne. Ei ole aikaa eikä voimia tavata tuttuja ja sukulaisia niin paljon kuin haluaisin. Mökillä ja kotona olisi sitä ja tätä hommaa. Marjat mätänee puskiin kun ei ehdi poimia, matot odottaa pesua. 

Ollaan jo tehty monenlaista puolison kanssa: läheisiä tavattu,  kuntoiltu, pidetty maalaustalkoot, viety kuorma jäteasemalle ja laitettu tavaraa myyntiin ja saatukin myytyä jotain. Auto huollatettu, löydetty muutama tarpeellinen tavara kirpparilta. Parhaillaan rapumerrat järvessä. Loma vaan tuntuu kovin lyhyeltä. Olisi kiva ehtiä johonkin reissuunkin. 

Harmittaa ja nolottaa tätä kirjoittaessa kun huomaan että ihan itse aiheutettu lomastressi kysymyksessä. 

Aloittajalle lämmin halaus ja sellainen ajatus että tavalla tai toisella olisi hyvä hakeutua muiden ihmisten joukkoon. Johonkin yhdistykseen, vapaaehtoistyöhön muita auttamaan. Antaessaan saa. 

Vierailija
42/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen myötätuntoa ketjun yksinäisiä kirjoittajia kohtaan. Itsellä vähän päinvastainen tilanne. Ei ole aikaa eikä voimia tavata tuttuja ja sukulaisia niin paljon kuin haluaisin. Mökillä ja kotona olisi sitä ja tätä hommaa. Marjat mätänee puskiin kun ei ehdi poimia, matot odottaa pesua. 

Ollaan jo tehty monenlaista puolison kanssa: läheisiä tavattu,  kuntoiltu, pidetty maalaustalkoot, viety kuorma jäteasemalle ja laitettu tavaraa myyntiin ja saatukin myytyä jotain. Auto huollatettu, löydetty muutama tarpeellinen tavara kirpparilta. Parhaillaan rapumerrat järvessä. Loma vaan tuntuu kovin lyhyeltä. Olisi kiva ehtiä johonkin reissuunkin. 

Harmittaa ja nolottaa tätä kirjoittaessa kun huomaan että ihan itse aiheutettu lomastressi kysymyksessä. 

Aloittajalle lämmin halaus ja sellainen ajatus että tavalla tai toisella olisi hyvä hakeutua muiden ihmisten joukkoon. Johonkin yhdistykseen, vapaaehtoistyöhön muita auttama

Miks vielä ravustatte vaikka on muutenkin kiirettä? Niin kuin sanoit, ihan itse aiheutatte kiireenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan saman lomatunteen kuin ap.

Lomalla toivoisi tekevänsä muuta kuin tuttuja arjen rutiineja. Jos loma täytetään kaikella sillä, mitä pystyisi työaikanakin tekemään, ei se ole minulle lomaa. Se on samaa tylsää tekemisten toistamista, jotka eivät saa minua kokemaan oloani millään lailla virkistyneeksi. 

Jos maalaan seiniä , ompelen vaatteita, luen tai kuuntelen kirjaa, ajan valtavan nurmikon, riehun raivaussahalla pöpelikössä, ulkoilutan kissoja, ramppaan taidenäyttelyissä. niin eivät ne ole sama kuin loma. Suoritan samat asiat muutenkin. 

Ilahduin jo siitä lomallani, että pottukauppias torilla oli hyväntuulinen ja sai minut nauramaan. Sitä sanon lomaksi. Kiireetöntä vaihtelua ja jotakin ihan muuta. Jonkinlaista sosiaalista vuorovaikutusta ja uusia maisemia.Jos niihin ei ole varaa, niin kyllä se loman loputtua on ihan sama kuin ei olisi ollut lomaa.

Vierailija
44/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla ei olisi pakollisia suoritettavia ja etukäteen sovittuja menoja lomalla ja lapset olisivat jo lentäneet pesästä, tekisin vapaaehtoistyötä.

Haluaisin auttaa muita, kun vielä olen kykenevä. Ulkoiluttaa vanhainkodin mummoja, auttaa jossakin lastentapahtumassa, ehkä jotain eläinsuojelutyötä. Saisi olla tekemisissä ihmisten kanssa ja hyvällä asialla. Ei tulisi tunne, että tunkeilee, mikä helposti suomalaiselle tulee yrittäessään hakeutua ihmisten pariin.

Vierailija
45/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on mahtavaa että on aikaa touhuta kaikenlaista. Tänään kävin aamusta porraskävelyllä, sitten valmistelin lounasta ja kävin vielä uimassa. Olen myös pessyt pyykkiä ja pelannut.

Eikö sua kiinnosta ulkoilu, pyöräily, uinti, kokkaaminen, geokätköily, suppailu, melonta, käsityöt tai lukeminen?

Ihan järkyttävän tylsiä asioita!! 

Vierailija
46/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat etsiytyä töihinkin jos siltä tuntuu. :D Mutta vapaalla varmaan keksisi tekemistä, jos oikein miettii, jopa kotiinkin voi keksiä jotain. Paperille turvallisia ideoita.

Vierailija
47/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möllöttäminen voittaa työn tekemisen. Aina. En kaipaa pätkääkään lomalta takaisin toimistoon tai etätöihinkään.

Vierailija
48/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet joku suorittaja, jonka pitää koko ajan tehdä jotain? Aivoille tekee hyvää vaan olla ja möllöttää.

Miten pitkään on normaalia vain olla ja möllöttää? Koko 4 viikkoa vai? 

Vierailija
49/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta oma yritys. Ei oo pakko pitää mitään lomia.

Vierailija
50/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoo.

Vierailija
51/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas on mahtavaa että on aikaa touhuta kaikenlaista. Tänään kävin aamusta porraskävelyllä, sitten valmistelin lounasta ja kävin vielä uimassa. Olen myös pessyt pyykkiä ja pelannut.

Eikö sua kiinnosta ulkoilu, pyöräily, uinti, kokkaaminen, geokätköily, suppailu, melonta, käsityöt tai lukeminen?

No jopas onnistuit luettelemaan paskoja harrastuksia.

Aivan ihme tyyppejä täällä palstalla: Onko nämä ns aikuisia? 😳

Vierailija
52/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos ihmiset eivät ymmärrä toisiaan. Niin erilaisia lomafiiliksiä, johtuen kunkin elämän olosuhteista. 

Mulla olisi ihan hirveästi kaikkea tekemistä jos työt ei haittaisi niiden hoitoa. Nyt lomallakin joka hetkelle olisi vaikka mitä jos vain ehtisi. Jos mulla ei olisi aviomiestä ja teini-ikäisiä lapsia, kesämökkiä, liikuntaharrastuksia, sukulaisia joita muistaa, isoa asuntoa jossa huollettavaa niin varmasti tilanne ja fiilikset voisi olla sama kuin ap:lla.

Vierailija
53/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmaailman vihaajat on kyllä päästään vialla. Terapiat on keksitty. 

Vierailija
54/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi ihanaa, ettei ole pakko mennä minnekään. Se on loman ihaninta antia.

Itselläkin on ollut tosi tylsä loma, on ollut häiriötekijöitä, huonoa säätä, ei ole ollut järin kiinnostavia menoja jne., mutta olen silti nattinut siitä, että ei ole tarvinnut vastentahtoisesti ja kellon mukaan minnekään mennä.

Vierailija
55/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle lämmin halaus ja sellainen ajatus että tavalla tai toisella olisi hyvä hakeutua muiden ihmisten joukkoon. Joho

Ravustusta harrastetaan tietenkin rapujen syömisen takia. 😂 Itsekin pidän loppukesästä tai alkusyksystä rapujuhlat, ihan vain tunnelman takia ja vain katkarapujen muodossa.

Viime vuonna koitin keksiä, miten saisin piristettyä itseäni, kun kesä tekee loppuaan ja innostuin back to /school-/work-ajattelusta (ostetaan jotain uutta itselle), syyskoristelusta ja erilaisita syksyn juhlista (jopa eri maiden). Täytyy sanoa, että syksystä tuli paljon kiinnostavampi siten.

Jos kesä tai joku muu vuodenaika tökkii, voi kokeilla samaa ajattelua niihin.

Vierailija
56/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, mites olisi tietokonepelit, kamppailulajit, sali, lukeminen, sarjat/elokuvat, pienoismallit ja maalaaminen tai ihan vain olla paikoillaan ja pohtia elämän tarkoitusta. Itse vietän 8 viikon kesälomia ja ei millään tekisi mieli lopettaa..

Vierailija
57/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI! Olisin halunnut tehdä ma-to työtä ja pe vapaa. EI käy työn luonteesta johtuen.

Mullakin oli lomaa aivan liikaa!

Vierailija
58/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni loma aiheuttaa aina tyhjyyden tunteen,  koska minulla ei ole ystäviä, eikä perhettä, joiden kanssa viettää aikaa. Työkaverit ovat vain kavereita töissä. Kun loma alkaa, se on aina sitä samaa, mitä teen muulloinkin: siivoan, käyn pyöräilemässä, ulkoilen, kerään mustikoita.  Olen  liian nynny lähtemään yksin esim. risteilylle, ulkomaan reissuista puhumattakaan. Loma on yksinäistä aikaa yksinäiselle. Olisi kiva, kun olisi ystäviä, joiden kanssa viettää aikaa.

Ehkä olisi jo muutoksen aika ja aika vain ruveta suunnittelemaan jotain reissua ja sitten lähteä.

Tai suunnittele edes ihan vakavissasi joku reissu. Suunnittelu ei sido mihinkään, eikä maksa miträän. Ja kun kaikki on valmisteltu siihen pisteeseen, että voit varata liput yms., niin päätä vasta sitten, uskallatko myös toteuttaa sen suunnitelmasi. Jos et, niin olet ainakin askeleen edempänä lähtöä. Ehkä jo seuraavalla kerralla jopa toteutat sen.

Vierailija
59/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkkä planning voi olla virkistävää ja muuttaa elämää. Ellei heti, niin tulevaisuudessa.

Katsele netistä joku kiva kohde, minne haluaisit lähteä ja johon olisi varaa. Tee sitten aito loma-/matkasuunnitelma. Mieti mikä kuljetus: mikä bussi, mikä lento, mikä hotelli, mitä tekisit paikan päällä jne. Mitä vaateita ja tavaroita otat mukaasi. Puuttuuko jotain? Käy hankkimassa se. Jos et vielä omista edes lentolaukkua tai vastaavaa, jonka voisit pakata mukaan, niin hanki nyt. Tai hae vanha matkalaukkusi esiin ja pakkaa sinne, mitä haluat mukaasi. Puuttuuko joku vaate, vaikka hellevaate? Osta se.

Valmiiksi suunnitellulla on taipumus toteutuakin jossain vaiheessa.

Vierailija
60/85 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Loma on pahinta aikaa kyllä itselle. Ei mitään mielekästä tekemistä koskaan. Ja joo joku sanoisi että reissaa tai käy festareilla, mutta kun kumpikaan ei kiinnosta. "Mitä mä Malagas, kun viihdyn hiton hyvin himassa". Ja varmaan päivä tai kaksi menisi kivasti, mutta sen jälkeen on vaan ihan pirun tylsää. Meillä lomaa ei voi oikein edes jaksottaa. Tai saa sen kahteen osaan, mutta mitä se nyt auttaa? Ensin kesäkuussa 2 viikkoa olet tekemättä mitään ja sitten heinäkuussa olet 2 viikkoa tekemättä mitään. Ja onko mulla harrastuksia? Juu on kyllä, mutta siihen saa kulumaan yhden tunnin päivästä. Jää aika paljon edelleenkin aikaa sille että sulla ei ole yhtään mitään.