Että mä vihaan lomaa
Kommentit (85)
Olo on kireä. Pari viikkoa jo lomalla mutta ei vaan siltä tunnu. Verenpainelääkitys ja käytännössä jouduin tuplaamaan reilu viikko takaperin. Jännä kuinka tämä tuntuu mutta muuten se, mitä olen muuten viimeaikoina puuhaillut, niin se ei ole tuntunut miltään.
Sehän on ihan ok, että lomalla hieman tylsistyykin välillä. Se on ihan normaali tunne varsinkin jos on töissä normaalisti ylikierroksilla,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas on mahtavaa että on aikaa touhuta kaikenlaista. Tänään kävin aamusta porraskävelyllä, sitten valmistelin lounasta ja kävin vielä uimassa. Olen myös pessyt pyykkiä ja pelannut.
Eikö sua kiinnosta ulkoilu, pyöräily, uinti, kokkaaminen, geokätköily, suppailu, melonta, käsityöt tai lukeminen?
No jopas onnistuit luettelemaan paskoja harrastuksia.
Totta joo, että olipas ankea lista. Vasta viimeisenä oli lukeminen ja käsityöt. Niitä sentään viitsii tehdä välillä.
Vierailija kirjoitti:
Mä inhosin tän kesän lomaa, kun se pakotettiin pitämään siinä vaiheessa, kun mulla ei ollut senttiäkään ylimääräistä rahaa. Istuin sitten kotona syömässä perunaa ja kukkakaalia koko loman. Toiveena olisi ollut pitää vasta elo-syyskuussa.
Olisit maksanut luotolla ja velat pois, kun rahaa jälleen olisi ollut. Niin minä tein talvella, kun olin juuri tyhjentänyt tilini maksamalla asuntolainani etuajassa pois ja sitten jouduinkin pakkolomalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas on mahtavaa että on aikaa touhuta kaikenlaista. Tänään kävin aamusta porraskävelyllä, sitten valmistelin lounasta ja kävin vielä uimassa. Olen myös pessyt pyykkiä ja pelannut.
Eikö sua kiinnosta ulkoilu, pyöräily, uinti, kokkaaminen, geokätköily, suppailu, melonta, käsityöt tai lukeminen?
No jopas onnistuit luettelemaan paskoja harrastuksia.
Totta joo, että olipas ankea lista. Vasta viimeisenä oli lukeminen ja käsityöt. Niitä sentään viitsii tehdä välillä.
😂 no niitä ei tee kuin takakireet vanhatpiiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä inhosin tän kesän lomaa, kun se pakotettiin pitämään siinä vaiheessa, kun mulla ei ollut senttiäkään ylimääräistä rahaa. Istuin sitten kotona syömässä perunaa ja kukkakaalia koko loman. Toiveena olisi ollut pitää vasta elo-syyskuussa.
Olisit maksanut luotolla ja velat pois, kun rahaa jälleen olisi ollut. Niin minä tein talvella, kun olin juuri tyhjentänyt tilini maksamalla asuntolainani etuajassa pois ja sitten jouduinkin pakkolomalle.
Luottokorttikin oli jo tapissa.
Vihaat siis oikeastaan yksinäisyyttäni. Töissä et kohtaa sitä kuten lomalla, kun sulla on työroolin, vaikka sen alla olet se sama yksinäinen mies.
Jotkut elävät töille. jotkut ovat työnarkomaaneja ..jotkut ovat sellasissa hommissa missä on pakko. tikusta asiaa.
Mä oon tehnyt lomalla seuraavaa: lenkkeilyt koiran kanssa 2-3 kertaa päivässä, nähnyt kavereita lenkillä/koiralenkillä/kahvilassa/ jumpassa, pihahommia vaihtelevasti, pessyt mattoja, terassin pesu, pientä pintaremonttia yläkertaan, lempisarjojen katselua Netflix, Disney+, Amazon Prime, sukulaiskyläilyjä, miehen kanssa leffaan, kesäteatteriin yms. Ja kyllä, välillä on tylsää. Onneksi ensi viikolla alkaa työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten olet toivoton tapaus. Ei rahaa, ystäviä, mielikuvitusta, eikä kiinnostuksenkohteita. Yritä pärjäillä kurjan elämäsi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten olet toivoton tapaus. Ei rahaa, ystäviä, mielikuvitusta, eikä kiinnostuksenkohteita. Yritä pärjäillä kurjan elämäsi kanssa.
Mikä kommentti tää nyt on? :D Ei mun elämä ole kurjaa, loma vaan oli kurja, kun ei ollut rahaa yhtään mihinkään.
Mä tänään tein vielä töitä kun oli tylsää.. Huomenna alkaa vasta loma.
Kävin poimii vähän mustikoita mut oli liian kuuma poimia huppari päällä ja sit aloi viel sataa vettä.
Yksinäinen susi
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tehnyt lomalla seuraavaa: lenkkeilyt koiran kanssa 2-3 kertaa päivässä, nähnyt kavereita lenkillä/koiralenkillä/kahvilassa/ jumpassa, pihahommia vaihtelevasti, pessyt mattoja, terassin pesu, pientä pintaremonttia yläkertaan, lempisarjojen katselua Netflix, Disney+, Amazon Prime, sukulaiskyläilyjä, miehen kanssa leffaan, kesäteatteriin yms. Ja kyllä, välillä on tylsää. Onneksi ensi viikolla alkaa työt.
Rempat tehty, ei oo autoo jolla kuskaa mattoja, ei oo sukulaisii tai miestä tai lemmikkiä. Yks petturikaveri jonka kans kävin viinillä, sit lähti parempiin bileisiin yhtäkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole omaa mökkiä ja uimarantaa jossa voisi uida, suppailla, meloa. Yleiset rannat ja uimahallit taas on yököttäviä. Niin arkena kuin lomalla joutuu pakosti ulkoilemaan ja lenkkeilemään koska koirat, joten mä en ainakaan näe sitä mitenkään lomahommaksi. Niinkuin en kokkailuakaan. Näin heinäkuun loppupuolella kaasugrillillä ruoanlaitto alkaa olla tylsää. Kesätyöt on talvihommia, samaten lukeminen.
Ei minullakaan ole mökkiä tai uimarantaa ja ihan yleiset rannat kelpaa. Ja on myös koira jota ulkoilutan kolme kertaa päivässä mutta käyn myös ulkoilemassa ihan itsekseni. Huomenna ajattelin kävellä ihan vaan hakemaan take away kahvin ja istahdan johonkin sen kanssa. Ja käyn myös uimassa koska kesä.
Lounaaksi ajattelin tehdä tetrissalaatin, nyt kun on aikaa tehdä jotain erilaista ja kattaa kauniisti:
Vierailija kirjoitti:
Melkeen helle, mikset mene uimarannalle ottan aurinkoa? 🤨
Se on erittäin vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkeen helle, mikset mene uimarannalle ottan aurinkoa? 🤨
Se on erittäin vaarallista.
Elämää pelkääville kaikki on vaarallista. Vaan elämättäjättäminen se vasta kuolemaksi onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vihaat siis oikeastaan yksinäisyyttäni. Töissä et kohtaa sitä kuten lomalla, kun sulla on työroolin, vaikka sen alla olet se sama yksinäinen mies.
Mäkään en tykkää lomasta. Viikko menee vielä, mutta tää 4 viikkoa putkeen on tosi ahdistavaa. Ja just tästä kommentin syystä; koska olen yksinäinen. Ystävillä on menoa perheittensä kanssa, ovat mökillä tms. Mä olen itsekseni kolunnut museoita ja gallerioita ja muuta. Käynyt lenkillä kuunnellen äänikirjoja. Nukkunut. Kaikki tämä on tehnyt toki hyvää, mutta olen ollut tosi yksinäinen. Olisipa kumppani. Ystäviä. Serkkuja. Sukua. Seuraa.
Huomenna alkaa työt, ja esim. tänään en päässyt edes ulos kauppaan kun olen vaan ollut koko viikon yksin , niin koin jotenkin tosi vaikeaksi edes ulos lähtemisen. Olen vaan kököttänyt koko päivän sisällä, odotan et pääsen nukkumaan ja saan herätä työpäivään ja Teamsin auki ja jutteluseuraa. Surullista! :(
terkuin, 43v akateemisesti koulutettu nainen, jolla asiantuntijavirka ja kaksi teini-ikäistä lasta (vuoroviikoin)
Selkeästi kaipaisit seuraa.