Voiko tulla raskaaksi jos ei tule menkkoja?
Mulla on ollut kuukautiset muutamia kertoja elämäni aikana. Olen pian 20v. Ehkä puolen vuoden tai vuoden välein on menkat. Silloin kun ne on niin kestää yli viikon ja vuotaa paljon. Onko mulla mahdollista saada vaavi?
Kommentit (14)
Raskaaksi tulemiseen vaaditaan ovulaatio. Kierron pituuden perusteella sulla on vikaa jossain, joten lääkärille mars. Toki yksi ovulaatio Ja siihen tähdätty seksikerta voi riittää, mutta mahdollisuudet on normaaleissa kierroissa vain 20% silti.
Hakeudu lääkäriin (gynekologilla) - täytyy kyllä selvittää, miksi sinulla kuukautiskierto ei toimi.
Lyön vetoa että sulla on PCOS eli polykystiset munasarjat. Käynti gynellä ja ultrassa varmistaa. Itsellä myös ja en tullut raskaaksi 20 vuoteen ennen kuin esivaihdevuodet alkoivat joka tavallaan muuttaa PCOSin. Mutta riski on toki aina olemassa vaikka onkin lähes olematon. PCOS hoidetaan myös e-pillereillä. Ne pitää kropan kunnosa siihen asti kun haluat lapsen joka sitten vaatii jonkinasteisia lapsettomuushoitoja. Koska PCOS aiheuttaa elinikäisen insuliiniresistanssin jo teini iästä eteenpäin niin vähähiilihydraattinen ruokavalio auttaa joitain.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko kysyä gynekologilta eikä vauvapalstalta?
En halua mennä gynekologille. Ajan kulukseni ja mielenkiinnosta kysyin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Raskaaksi tulemiseen vaaditaan ovulaatio. Kierron pituuden perusteella sulla on vikaa jossain, joten lääkärille mars. Toki yksi ovulaatio Ja siihen tähdätty seksikerta voi riittää, mutta mahdollisuudet on normaaleissa kierroissa vain 20% silti.
Milloin on ovulaatio?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lyön vetoa että sulla on PCOS eli polykystiset munasarjat. Käynti gynellä ja ultrassa varmistaa. Itsellä myös ja en tullut raskaaksi 20 vuoteen ennen kuin esivaihdevuodet alkoivat joka tavallaan muuttaa PCOSin. Mutta riski on toki aina olemassa vaikka onkin lähes olematon. PCOS hoidetaan myös e-pillereillä. Ne pitää kropan kunnosa siihen asti kun haluat lapsen joka sitten vaatii jonkinasteisia lapsettomuushoitoja. Koska PCOS aiheuttaa elinikäisen insuliiniresistanssin jo teini iästä eteenpäin niin vähähiilihydraattinen ruokavalio auttaa joitain.
Olen ollut ultrassa. Eivät sanoneet mitään että olisi PCOS. Olen itse välillä sitä epäillyt. Jotkut oireet on siihen viittavia kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos et mene gynekologille, et saa hoitoa ja mahdollinen sairautesi, todennäköisesti PCOS pahenee. PCOS on yleisin lapsettomuuden aiheuttaja naisilla ja se oireilee juurikin kuukautisten poisjäämisenä ja epäsäännöllisinä kuukautisina. Eli jos haluat joskus lapsia, käy lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Toisessa viestissä ilmoitat kuitenkin olleesi ultrassa. Missä olet ollut ultrassa jos et gynekologilla?
Mulla stressin yms=??? takia yhtäkkiä jäivät pois (oli ollut ihan säännölliset jo 10 vuotta teini-iästä). Kysymättä lääkäri sanoi että nyt et voi raskautua. Ei mulla ollut edes mitään poikaystävää ja mitään irtopanoja en tietenkään harrastanut - en kyllä vieläkään. Sitten ilmestyi joku tyyppi ja sanoi mulla kädestä päivää ja kas välittömästi oli vaavi tulossa... Lääkäri - ne aina antaa jotain lääkkeitä joka juttuun - työnsi mulle jotain joita sitten söin ja lihosin heti ja tulin siis raskaaksi. Lääkäri joutui paniikkiin eikä meinannut ensin uskoa, mutta kun koe näytti niin olihan sen pakko uskoa. Siitä alkoi sitten vouhotus että sun tarttee tehdä vammaisabortti - emme ota mitään vastuuta siitä että synnytät lapsen jolla talidomikaltaisia ongelmia eli jäseniä puuttuu. Menin aborttiin. Vieläkään en oikeastaan tiedä teinkö oikein vai väärin. Koska saan tietää? NEVER!
Varokaa lääkäreitä - saavat niin paljon pahaa aikaiseksi! Tämän homman olisi kyllä luonto hoitanut ilman jotain paskalääkitystäkin!!! Lääkärit leikkii Jumalaa... KUINKAN MONEN ELÄMÄN OVAT MYÖS PILANNEET vaikka ihmiset harvemmin tulevat minnekään selittämään että oli lekureiden vika että koko elämä meni pilalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sitten älä myöskään odota ongelmaasi minkäänlaista ratkaisua.
Mikäli sinulla on jokin hoitoa vaativa tilanne etkä halua vastaanottaa siihen hoitoa, ei auta kuin tyytyä kohtaloonsa.
Parempi että et koeta lisääntyä kun et halua asioita hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ultrassa. Eivät sanoneet mitään että olisi PCOS. Olen itse välillä sitä epäillyt. Jotkut oireet on siihen viittavia kyllä.
Mullakin on pcos ja siitä ei gynet koskaan sanoneet kun kävin nuorempana gynellä. Vaikka silloin pcos oireet oli pahempia ja kierto pidempi ja olen aika varma en melkein koskaan ovuloinut. Silti gynet vaan väitti että kaikki muka on hyvin eikä edes maininneet ovuloimattomuudesta, vaikka kyllähän sen ultrassa näkee.. Ja yritin heiltä siis ihan erikseen kysyä voinko saada lapsia ja pcos oireista..
Kun aloin yrittää vauvaa 26v, niin sitten diagnosoitiin pcos ja kaikki gynet alkoi sanomaan että mulla on monirakkulaiset munasarjat. Että ainakaan mun kokemuksesta pcos:sia ei gynet myönnä ennen kuin yrittää lasta/on lapsettomuutta :/
Vierailija kirjoitti:
Parempi että et koeta lisääntyä kun et halua asioita hoitaa.
Hoidan pakolliset asiat kyllä. Ja varmaan jaksaisin pitää lapsesta parempaa huolta kuin itsestäni.
Ap