Seiska tehnyt aika törkeän jutun Anssi Kelan isän haudasta
https://www.seiska.fi/kotimaa/surullinen-naky-anssi-kelan-isan-haudalla…
Seiska on Seiska, mutta mun mielestä aika paha ylilyönti. Plus miten v***n typerä ja mauton ihminen pitää olla että soittaa kyseiseen lehteen tuollaisella asialla
Kommentit (156)
minun isovanhempieni hauta näyttää aika lailla samanlaiselta. En asu sillä paikkakunnalla, kävin siellä nyt toukokuussa. kukkia ostin, mutta hautausmaalta ei saanut vettä mistään. mukana oli 3 desin juomapullo. Otin kukat sitten mukaan kotiini, koska tiesin, että siihenhän ne kuolee, jos ne haudalle jättää (paikkakunnalla ei vettä ollut tullut koko keväänä juuri lainkaan ja samalta säätiedotus näytti sitten jatkuvan). Juttelin parin muun hautausmaakävijän kanssa, heillä sama ongelma - oli vielä äitienpäivä tulossa. Hautausmaan yhteydessä oli kappeli, mutta sinne ei saanut mennä, koska siellä oli siunaustilaisuus (varmaan siellä vessassa olisi ollut vesihana, mietittiin sitä).
laitoin sitten sen sijaan haudalle ostamastani siemenpussista kukkien siemeniä ja toivon, että ne onnistuivat itämään - en ole katsomassa käynyt, kun sinne mennäkseen pitää tehdä yön yli reissu.
no... tiedän, tai ajattelen, että isovanhempani ymmärtävät tilanteen. Tai eiväthän he välitä, kuolleita kun ovat, mutta kuitenkin.
Oma paheksuntani menee hautausmaiden suuntaan, siellä kun käy ihmisiä kauempaakin, iin muistaisivat meidätkin. Jotain tiedotusta, jos vesitilanne on huono ja jokin mahdollisuus jättää pyyntö, että joku kävisi kastelemassa istutetut kukat
Omat läheiseni on haudattu kotipaikkakunnalleen 400 km päähän. Maksamme sisarusten kanssa seurakunnalle haudan hoidosta muutaman kympin per vuosi. Hauta näyttää aina siistiltä. Hautapaikka umpeutuu muutaman vuoden päästä. Teemme uuden 25 vuoden sopimuksen, mutta olemme jo sanoneet lapsillemme että sen jälkeen heidän ei tarvitse enää iso- js isoisovanhempien hautaa ylläpitää. Seurakunta antaa siihen hautausluvan muille. Mutta niin kauan kun hauta on varattuna suvullemme, se pysyy hoitosopimuksella siistinä. Ihan itsestäänselvyys meille.
Miksi tätä on menty lukemaan? Ei ansaitse yhtään sanaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä vähän kuvottava juttu ja pitkästä aikaa seiska mokasi ihan kunnolla! Joku kesähessu tunaroimassa?
Pitkästä aikaa?
Seiska on Suomen noloin lehti, pelkkä juorujen roskaämpäri.
Joo, mutta ei niillä nyt ihan joka päivä näin pahoja rimanalituksia ole. -eri
Tuntui jotenkin ihan hirveältä lukea tuollaista kun oma rakas isä kuoli alkuvuodesta. Toivottavasti tuo juttu ei osu omaisten silmiin. Ei mitään kunnioitusta.
Seiskalle haudasta vinkin lähettänyt on jäänyt usein kiinni masturboidessaan Vihdin hautausmaalla.
Mitäs toi nyt on . Viistoista vuotta sitten Seiska onnistui saamaan erään Kelan kollegan sinne mullan alle .
En käy hautausmaalla vanhempieni haudalla vaikka asun samalla paikkakunnalla, koska minulle siellä on vain kylmä kivi ja vanhemmista hautaan meni pelkät ihmisen kuoret, ei sielua. Muistelen harva se päivä vanhempiani lämmöllä ja kaipaan heitä. Minusta on vaan tyhmää istuttaa kukkia ja viedä kynttilöitä sinne sen takia että muut näkevät ne. En ole ikinä ollut muitten mielipiteiden mukaan menijä enkä ole tässäkään asiassa. Olen ollut kesätöissä hautausmaalla ja tietäisittepä mikä valtava jätemäärä tulee pelkistä hautakynttilöistä joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta on kadonnut kaikki hienotunteisuus ja sivistys, tämä oli kyllä pohjanoteeraus lehdeltä
Miksi tätä mautonta raukkamaista roskalehden artikkelia sitten pitää vielä täällä levittää. Herää kysymys yhtälailla keskustelun aloittajan motiiveista.
Isovanhempien ja äitini hauta on 2 h ajomatkan päässä. Minulla ei ole ko. paikkakunnalle muutoin asiaa, niin en sinne ajele kukkien takia. Seurakunta hoitaa haudan, 56 €/kesä. Muistan heitä kyllä muutoin kuin hautausmaalla käymällä.
Seiska on tehnyt useampia juttuja näistä hautakivistä. Ainakin Matti Nykäsen, Olli Lindholmin ja Alexi Laihon hautojen kunto raportoitu useaan otteeseen. Täysin luokatonta journalismia kun ei muuta keksitä.
Ja te luette niitä juttuja. Eihän niistä muuten maksettaisi. Itse en lue kuin vitsit silloin, kun sattuu käsiin jossakin odotushuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
minun isovanhempieni hauta näyttää aika lailla samanlaiselta. En asu sillä paikkakunnalla, kävin siellä nyt toukokuussa. kukkia ostin, mutta hautausmaalta ei saanut vettä mistään. mukana oli 3 desin juomapullo. Otin kukat sitten mukaan kotiini, koska tiesin, että siihenhän ne kuolee, jos ne haudalle jättää (paikkakunnalla ei vettä ollut tullut koko keväänä juuri lainkaan ja samalta säätiedotus näytti sitten jatkuvan). Juttelin parin muun hautausmaakävijän kanssa, heillä sama ongelma - oli vielä äitienpäivä tulossa. Hautausmaan yhteydessä oli kappeli, mutta sinne ei saanut mennä, koska siellä oli siunaustilaisuus (varmaan siellä vessassa olisi ollut vesihana, mietittiin sitä).
laitoin sitten sen sijaan haudalle ostamastani siemenpussista kukkien siemeniä ja toivon, että ne onnistuivat itämään - en ole katsomassa käynyt, kun sinne mennäkseen pitää tehdä yön yli reissu.
no... tiedän
Seurakunnan tiloissa järjestettävät tilaisuudet ovat avoimia, olipa ne häät tai hautajaiset. Vettä saa eteisen vessasta, ei sitä tarvitse alttarilta mennä hakemaan eli ei olisi tarvinnut häiritä tilaisuutta.
Luultavasti minunkin sukuni haudat ovat aika surullisia, kun ei taida olla ketään käymässä ja hoitamassa.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia tuo haudan hoitamattomuus on vähän yllätys, kun Anssi Kela on kuitenkin käyttänyt isänsä kuolemaa Nummela-hittinsä sanoituksessa ja hyvin rahastanut sillä, olisi luullut, että muutama kymppi olisi liiennyt haudanhoitosopimukseen rakkaan isän haudalle.
Mistä te saatte nämä hautojen hoitohinnat? Meille kun tuli viimeksi seurakunnalta haudan hoitomaksu, se oli tuhansia euroja...
Vierailija kirjoitti:
Seiska on tehnyt useampia juttuja näistä hautakivistä. Ainakin Matti Nykäsen, Olli Lindholmin ja Alexi Laihon hautojen kunto raportoitu useaan otteeseen. Täysin luokatonta journalismia kun ei muuta keksitä.
Se pas'alehti rahastaa julkkikset todella viimeiseen asti ja sivu siitäkin. En kovin usein tuota selaa ja ehkä se oli joku muu, jossa oli otsikko "Nykäsen äiti murtui ... " Onko se mikään uutinen, että äiti murtuu lapsensa arkun ääressä?
Tuli klikattua ja tulee kommentoitua, että aikoinaan myös Juicen haudasta tehtiin paheksuva artikkeli Aamulehteen, koska hautakivessä oli sammalta. Ajattelin, että minä nimenomaan haluaisin omaisten hautakiveen sammalta (se ei ole vierivä kivi).
Näitä asiattomia artikkeleita ei pitäisi julkaista lehdissä, mutta tämä on ollut hyvä keskusteluketju.
Vierailija kirjoitti:
Anssin äiti asuu parin kilsan päässä hautausmaasta. On n. 72-vuotias. Anssilla on kolme sisarusta. Seurakunta veloittaisi haudan hoitamisesta n. 90 e vuodessa. Siihen hintaa sisältyy kastelu, kitkeminen, haravointi, kesäkukan istutus ja istuttavat uuden, jos kukka kuolee.
Jokainen voi tehdä, mitä tahtoo. Ehkä hauta ei ole heille tärkeä.
Haudat ei ole minulle tärkeitä vaan ne ihmiset, jotka niihin on haudattu. Evvk mitä joku randomi ajattelee meidän suvun haudoista. Meillä on toivottu, että rahat käytetään elävien hyväksi, ei kuolleiden, jotka eivät niitä hautoja ole itse enää katsomassa.
Christiiina kirjoitti:
Kyllä omaiset voisi maksaa , että seurakunta laittaa kukat kesäisin.
Miksi?
Suomesta on kadonnut kaikki hienotunteisuus ja sivistys, tämä oli kyllä pohjanoteeraus lehdeltä