Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihakset, laihduttaminen ja liikunta, kun pienikokoinen nainen haluaa vähentää lihasmassaa ja laihtua, jotta tuloksena solakka vartalo

Vierailija
21.07.2024 |

Kehonkoostumuksen mittaus kertoo, että minulla on paljon lihasta. Toki on rasvaakin, mutta suhteessa sitä lihasta on kokooni nähden liikaa, olen lyhyt. 

Lihakset eivät ole tulleet saliharjoittelusta, vaan syömällä terveellisesti ja geneettistä varmaankin.

En uskalla mennä salille, koska pelkään lihasten kasvavan.

Olen jo laihtunut kivasti ja tavoitteena normaalipainon yläraja, eli rasvaa pois, mutta ollakseni sopusuhtainen petite-tyyppinen nainen, niin lihaksista voisi lähteä myös!

Miten siis laihduttaa jotta lihakset vähenevät, siis normaalin rajoissa. 

Miten liikkua, jotta kiinteytyy, mutta ei kasvata lihaksia? 

N49

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman maratoonin kun viikossa heität alkaa lihakset kuivua pois. Jätät proteiinin vähemmälle ja keskityt kasvisruokaan. 

Tämä ei pidä paikkaansa kaikilla!! Maratonharjoittelulla 10kg lisää kahdessa vuodessa. Toki treenaan paljon muutakin. Olen vegaani. Että kyllä toisilla kasvaa lihas juoksusta. Ruokaa pitää syödä. 

Syö vähemmän. Kävele. 

n44

Vierailija
22/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka että liikaa lihasta on? Saahan sitä itselleen uskotella jos niin tuntuu paremmalta, eivät lihakset vahingossa kasva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se petite kun aika lailla pituudesta riippumatta vaatii sen suomalaisella mittapuulla keijukaisen luuston. Esim. paksut ranteet ja nilkat tekee ihmisestä väistämättä "tanakamman" näköisen vaikka bmi olisi tasan 18,5. Suosittelen ennemmin enemmän liikuntaa ja jos siinä sivussa paino putoaa niin ok, mutta jos olet jo normaalipainoinen niin ei sinun tarvitse laihduttaa. Olet todennäköisesti juuri siinä painossa mikä on juuri sun kropalle luontainen. Kerrot että sulla on ollut syömishäiriötä, se vaikuttaa sun kehonkuvaan varmaan vieläkin ja oot varmaan tosi kaunis kropaltasi. :) Usko muita kun ne sanoo että et ole lihava.

Vierailija
25/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisenä ei todellakaan kannata menettää lihasta, yhtään. Paitsi jos haluat vanhana olla hauras ja heikko.

Vierailija
26/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman maratoonin kun viikossa heität alkaa lihakset kuivua pois. Jätät proteiinin vähemmälle ja keskityt kasvisruokaan. 

Tämä ei pidä paikkaansa kaikilla!! Maratonharjoittelulla 10kg lisää kahdessa vuodessa. Toki treenaan paljon muutakin. Olen vegaani. Että kyllä toisilla kasvaa lihas juoksusta. Ruokaa pitää syödä. 

Syö vähemmän. Kävele. 

n44

Piti vielä lisätä, että jos laihdut, lihasta lähtee silloin joka tapauksessa automaattisesti. Jos haluat laihtua, on monipuolinen ja proteiinipitoinen ruokavalio hyödyksi. Vaikkapa vegaaninen sellainen. Itse tekisin kyllä lihastreeniä myös.

Keski-iästä lähtien lihasta alkaa kehosta muuten hävitä. Siksikin riittävä proteiini ja lihastreeni on tosi tärkeää. Eikä tarvita erillisiä proteiinituotteita tai kuntosalia kuitenkaan. Kotijumppaa ja papupataa kärjistetysti.

Vierailija
27/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päässyt seuraamaan aivan läheltä päivänvalossa esitettyä huipputason balettitanssia. Balleriinat näyttävät hoikilta ja siroilta mutta ovat silkkaa lihasta. 

Vierailija
28/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihakset eivät ole tulleet saliharjoittelusta, vaan syömällä terveellisesti ja geneettistä varmaankin.

Nyt huijaat. Mikäli olet syönyt terveellisesti, et tarvitse laihdutuskuuria. Kerroit, että haluat laihduttaa normaalipainon ylärajalle. Olet siis syönyt epäterveellisesti.

Vierailija
29/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päässyt seuraamaan aivan läheltä päivänvalossa esitettyä huipputason balettitanssia. Balleriinat näyttävät hoikilta ja siroilta mutta ovat silkkaa lihasta. 

Niillä onkin keijukaisen luusto: kapeat ranteet, nilkat, pitkä ja kapea kaula, pitkät raajat, kapea lantio ja rintakehä. Tuollaisella luustlla jonkin verran ylipainoinen ja rintavakin näyttää sirolta. 

Vierailija
30/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt huijaat. Mikäli olet syönyt terveellisesti, et tarvitse laihdutuskuuria. Kerroit, että haluat laihduttaa normaalipainon ylärajalle. Olet siis syönyt epäterveellisesti.

Voi syödä terveellisesti ja proteiinipitoisesti, mutta ehkä jonkin verran liikaa. Annoskoot.

Vierailija
31/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat vaan sitä ankaraa laihduttamista, kohti normaalipainon alarajaa. Kyllä ne lihakset siitä lähtee, vaikka kuinka yrittäisit pitää niistä kiinni.

Vierailija
32/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä onkin keijukaisen luusto: kapeat ranteet, nilkat, pitkä ja kapea kaula, pitkät raajat, kapea lantio ja rintakehä. Tuollaisella luustlla jonkin verran ylipainoinen ja rintavakin näyttää sirolta. 

Voisko tästä päätellä, että luusto määrää sirouden eikö lihaksen määrä? 

Vierailija
33/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sitä terveellistäkin ruokaa syödä ihan liikaa tarpeeseensa nähden. 

Vierailija
34/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko tästä päätellä, että luusto määrää sirouden eikö lihaksen määrä? 

No toisilla on pyöreät lihakset, toisilla pitkät ja kapeat lihakset. Geneettistä, toki treenikin vaikuttaa.

Vierailija
35/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan silmään ylipainoiset eivät näytä siroilta. Eivät, vaikka kapeat ranteet ja nilkat olisikin. Kapeat ranteet ja nilkat pikemminkin korostavat mielestäni vartalon pyöreyttä. Olen itse rakenteeltani siro ja entinen lihava. Vanhoissa valokuvissa ei näy merkkiäkään siroudesta. 

Vierailija
36/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkillä, pitkäraajaisilla ihmisillä on pitkät lihakset, lyhyillä taas lyhyet ja näinollen isomman oloiset, vaikka voima olisi sama. Tästä syystä pitkät ihmiset harvemmin pärjäävät kehonrakennuksessa. Toki esim Schwarzenegger oli poikkeus. 

Vierailija
37/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihasta ei voi olla liikaa ja kun menetät sen lihasmassan niin sinusta tulee kookkaampi, mutta myös heikompi.

Siis mikä ihmeen kookkaampi? Itsekin haluan pienemmät pohkeet ja reidet ja juuri lihasta niissä on eikä rasvaa kun painoindeksi 17,5.  -sivusta 

Vierailija
38/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaan silmään ylipainoiset eivät näytä siroilta. Eivät, vaikka kapeat ranteet ja nilkat olisikin. Kapeat ranteet ja nilkat pikemminkin korostavat mielestäni vartalon pyöreyttä. Olen itse rakenteeltani siro ja entinen lihava. Vanhoissa valokuvissa ei näy merkkiäkään siroudesta. 

No ei pelkät kapeat ranteet ja nilkat vaan jos on pitkät solakat raajat, ja lyhyt selkä, kapea rintakehä, pitkä kaula ja kapeat kasvot, niin ylipainoisenakin näyttää paljon sirommalta kuin ylipainoinen persjalkainen. 

Vierailija
39/39 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pelkät kapeat ranteet ja nilkat vaan jos on pitkät solakat raajat, ja lyhyt selkä, kapea rintakehä, pitkä kaula ja kapeat kasvot, niin ylipainoisenakin näyttää paljon sirommalta kuin ylipainoinen persjalkainen. 

Ei kyllä varmasti näytä sirommalta kuin lyhyt ja hyvin laiha nainen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä